Het is even stil geweest, skivakantie gehad en druk op het werk. En eerlijk gezegd waren er ook een aantal dagen te koud om te werken in de garage, dus even rustig aan. Maar twee mooie weekenden hebben wel weer wat voortgang opgeleverd....
Zoals eerder gezegd heb ik wat deuren over van mijn verbouwing thuis dus die ga ik gebruiken als mal voor het blad. Ik heb er strips van 4 cm afgezaagd en gebruik die als zijkant;
Dat zit allemaal wel goed, maar ik zit mijn kop te breken over hoe het beste het gat voor de Bastard te maken. Ik zie hier op het forum al wat goede voorbeelden, maar ik zoek vaak graag mijn eigen weg dus ik ga wat anders proberen;
Bij de Bouwmarkt wat Polystyreen gehaald
en ergens op internet een piepschuim snijder gekocht voor een paar euro
Vervolgens een begeleiding voor de snijder gemaakt
En uit twee delen een ronde vorm gemaakt
Dit ging toch niet van een leien dakje. Grootste probleem was dat de naald van de snijder niet egaal warm wordt (ws omdat het zo'n el-cheapo ding is). En dus gaat niet alles op gelijke snelheid door het piepschuim heen. Om een acceptabel resultaat te krijgen moet je dus echt heeeeel langzaam door het piepschuim bewegen. Achteraf gezien is dit toch niet echt een heel makkelijke oplossing.
Vervolgens een uitsnede gemaakt voor het feit dat de Bastard gaat uitsteken;
Hier was ik inmiddels een beetje mijn geduld kwijt, en het idee is toch dat alleen de raakpunten straks moeten zijn, de rest heb ik redelijk afgeraffeld.....
En daarmee de mal afgemaakt. Afgekit met zwarte kit, maar dat is een beetje een rommeltje geworden. Dus dat laat ik even uitharden allemaal en zal dat later opruimen.
Ondertussen heb ik het piepschuim nog wel gebruikt om de uitsnede uit het frame af te maken;
En dan dit weekend het frame in de verf gezet;