Beef en Steak

St Louis Pork Steaks op de Kamado

Smokie.

Pitmaster
Vandaag was het weer eens tijd voor St Louis Pork Steaks.

5 steaks á 250 gram
Van Beekum All use Dry Rub
Sweet Baby Ray BBQ saus
Gulpener Wintervrund donker bier
Een paar uien
Een paar tenen knoflook
Een paar chunks kersenhout

Stap 1
Een uurtje roken op ca. 110 graden.
De gietijzeren ovenschotel met de saus met bier, bbq saus, gefruite uien en knoflook plaats ik onder het vlees. De saus kan opwarmen en eventueel vet komt in de saus.

Stap 2
Na het roken verhoog ik te temperatuur van de Kamado naar ca. 150 graden en neem het vlees van de rooster en leg het in de saus om verder te stoven. Dat duurde in dit geval 2,5 uur.

Stap 3
Als het vlees gaar is verhogen we de temperatuur van de Kamado naar circa 200 graden en grillen de steaks ongeveer 2 minuten per kant af.

IMG_1371.jpeg

IMG_1372.jpeg

IMG_1373.jpeg

IMG_1374.jpeg

IMG_1376.jpeg

IMG_1377.jpeg

IMG_1383.jpeg

IMG_1380.jpeg

IMG_1381.jpeg

IMG_1382.jpeg

IMG_1384.jpeg

IMG_1385.jpeg

Heerlijk. Het ziet er geweldig uit.
Eerder op de Weber maakte ik ze altijd volgens het recept van Noskos. Deze variant was ook leuk om te doen.

Genieten! Je monolith heeft volgens mij al wat uurtjes gedraaid. Ben zelf aan het wachten op een leuke deal voor de Two.55. Eerste kamado na een weber.

Smullen. Dit recept al lang niet meer gemaakt. Dusp4ima reminder.

Genieten! Je monolith heeft volgens mij al wat uurtjes gedraaid. Ben zelf aan het wachten op een leuke deal voor de Two.55. Eerste kamado na een weber.
Ik post hier niet alles maar ik ben er regelmatig mee in de weer en ben er erg tevreden over. Ik heb de nieuwe Monolith nog niet in de aanbieding gezien. Monolith is sowieso niet zo’n prijsvechter.

Smullen. Dit recept al lang niet meer gemaakt. Dusp4ima reminder.
Was hier ook alweer een tijd geleden. Voorheen vaker op de Weber en Windmill Stove gemaakt.

Terug
Bovenaan Onderaan