BasBQ
Beef en Steak

Spiffs burgers

 
 

Rocker

Pitmaster
Berichten
706
Afgelopen zaterdag heb ik, na de vele tips hier, moeiteloos de worchestershire saus kunnen vinden :) Was in eerste instantie niet van plan om de burgers al te maken, maar ik had 's middags toch nog wat tijd over en ben, ondanks een tegenstribbelende vrouw (wilde gewoon even makkelijk patat met frikki), toch maar naar de winkel gerend om nog even vlees, broodjes en cheddar te halen.

De burgers waren heerlijk, maar dat hoef ik jullie natuurlijk niet te vertellen... Zeker voor herhaling vatbaar, en past prima bij een lekker bordje patat :D

De ingredienten afgemeten en uitje gesnipperd, klaar om te gaan verwerken
b536f87f.jpg


Alles gemengt en er burgers van gemaakt die de koelkast in kunnen
63056061.jpg


En na ruim een uurtje mogen die lekker de Q op
948b905f.jpg


Kijk hem lekker roken :)
4f294877.jpg


Eenmaal klaar bijna vergeten om nog een foto te maken, gelukkig lag er nog een burger op mijn dochters te wachten
dc709fb9.jpg

e7e15f5a.jpg


Na de maaltijd vroegen de meiden al gelijk of we ook een toetje van de bbq hadden.. Dat was niet gepland, maar we hadden nog 1 banaan liggen, dus  toch de schuiven van de Q maar weer open gezet en een banaantje klaargemaakt voor ze (die ze dan wel samen moesten delen ;))
150954f9.jpg
 
die gaan er altijd in
 
Lekker!! Die worcester versterkt je vleesmaak dus mensen vinden de burgers "echter" smaken :)
 
Aha, mijn vrouw zei nog (gezien de moeite om die te vinden): 'Ik proef die worchestershire er niet echt in, kan je die er niet uitlaten dan'.. En ik vroeg me dus ook al af in hoeverre het een 'verplicht' ingredient is.. maar je zou het zonder die saus dus zeker wel proeven begrijp ik?
 
Worcester zo smaakt niet echt lekker, maar als je het weglaat mis je toch iets.
 
Ik heb gemerkt dat het verschil in volume per (thee) lepel verschillend is. Heb daarom zo'n setje maatlepels gekocht bij een kookwinkel. Je zal zien (en proeven) dat je te weinig saus hebt gebruikt. Ik kon duidelijk de saus proeven en die is in mijn ogen (mond) ook wat de burgers zo lekker maakt.
 
Douwe zei:
Nice, zijn deze gemaakt volgens dit recept op spiff's website (http://www.spiffsbbq.nl/2010/11/hamburgers.html) of zwerft er al ergens een nieuwer recept rond?
Ik had hem hier van het forum dan, maar dat is dezelfde, zoals te verwachten viel natuurlijk :D

@ShuttleX: ik heb een setje maatlepels/bekers van de marskramer, dus ik neem aan dat dit toch wel in de buurt komt van de 'officiele' hoeveelheid. Ook aangeschaft omdat ik het altijd wat lastig in vindt schatten in hoeverre onze theelepels of eetlepels overeenkomen met zoals bedoeld
 
Eetlepel is 15ml, 3 theelepels is een eetlepel, 4 eetlepels is 1/4 cup ;)
 
Ja zeg... daar moet ik allemaal teveel voor gaan nadenken hoor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan