BasBQ
Beef en Steak

Spare ribs.

  • Onderwerp starter Hendrik Willem
  • Startdatum
H

Hendrik Willem

Gast
Waar kopen de meeste mensen op dit forum hun spare ribs.
Donderdag spare ribs besteld bij de keurslager op het dorp ik vond ze erg duur 13 euro voor 1400 gram.
De ene was aardig bevleest maar de tweede staken de botten erbijna door en ik zou als keurslager zoiets niet willen leveren en het gaat me zozeer niet om het geld zolang je daar goede bevleesde  ribben voor krijgt.Mijn vraag is kopen veel mensen hun ribben bij beef en steak en hoe is de kwaliteit daarvan.  :'( :'(
 
Wellicht heb je iemand in je kennissenkring die een kaart van Makro heeft?
Daar zijn ze in de blauwe dozen (ca 7,5-8kg) per doos veelal in de aanbieding ? Euro 3,95 per kilo.
Dan heb je er 15 stuks per doos.
Voor de wat dikkere ribbels kopen nogal wat leden deze o.a. bij www.meerdanvlees.nl
Deze is wat duurder maar altijd nog gunstiger dan je lokale slager.
Er is keuze voldoende in ieder geval  ;)
 
Ben vandaag bij het Kippenpaleis geweest, een kip en grill specialiteiten winkel, daar hebben ze mooie brede ribben voor 6,95? de kilo.
 
Slagerij van de Zon in Leiden. Betaal je vrijwel hetzelfde voor lekkere dikke ribben. Bij de keurslager krijg je dunne stijve dingen...
 
Ik haal ze ook bijna altijd bij de Makro (blauwe doos) en vindt dat beste rib's.
Voor dikkere vlees rib's misschien een X B&S proberen of toch je slager lief aankijken!! ::) ;D
 
Hier ook de blauwe Makro doos, al was ik niet zo onder de indruk van de laatste batch.
 
Blauwe dozen hier ook bekend en nu voor het eerst iets van B&S laten komen om het te proberen.  :)
 
Prijs kwaliteit is de blauwe doos een goede keus. Ik zoek altijd de meest zware doos uit. boven de 7 kg als het kan. je hebt dan een mooie selectie (enkele magere rib daar gelaten) pas een doos van 9 kg gescoord ! en deze is helemaal top gevuld !
 
Boldeagle zei:
Ik zoek altijd de meest zware doos uit. boven de 7 kg als het kan.
Ik hanteer hetzelfde zoekcriterium hier Mike  ;)
 
Mensen bedankt voor de reacties en mijn buurvrouw waar we goed mee omgaan heeft een macropas.
Je kan zeker van te voren niet zien welke dozen er verkocht worden in de makro folder???
 
Hendrik Willem zei:
Je kan zeker van te voren niet zien welke dozen er verkocht worden in de makro folder???
De blauwe dozen zijn normaal gesproken standaard op voorraad, op het etiket aan de kopse kant staan de gewichten van de betreffende doos vermeld.
En de aanbiedingen zijn veelal ook voor deze ribbels, andere aanbiedingen worden ook anders omschreven, b.v. wide cut en die zitten ook niet in de blauwe verpakking.
 
RedFox zei:
Hendrik Willem zei:
Je kan zeker van te voren niet zien welke dozen er verkocht worden in de makro folder???
De blauwe dozen zijn normaal gesproken standaard op voorraad, op het etiket aan de kopse kant staan de gewichten van de betreffende doos vermeld.
En de aanbiedingen zijn veelal ook voor deze ribbels, andere aanbiedingen worden ook anders omschreven, b.v. wide cut en die zitten ook niet in de blauwe verpakking.
Heb nu zo'n doos wide cut in de vriezer liggen, waren 2 wkn geleden in de aanbieding....
Ik heb de doos nog niet opengemaakt, maar krijg ik hier spijt van?
De vorige doos, de blauwe, was zo leeg en erg goed...
 
Ok? bedankt ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden.
 
De blauwe dozen komen gemiddeld 1x per kwartaal wel voorbij. Zorg ervoor dat je er vlug bij bent, ik heb nu al 2 keer mis gegrepen omdat een paar horeca klanten alle pallets afnamen die week. Gelukkig voor de aanbieding prijs 3 dagen later weer opgehaald maar dan moet je maar zien wat je nog krijgt ! (zielige doos van 6,3 kg  :'( )
 
Terug
Bovenaan Onderaan