BasBQ
Beef en Steak

Spaanse pepers invriezen?

 
 
 

Ener

Pitmaster
Berichten
510
Ik heb als experiment een tijdje geleden de zaadjes van een Spaans pepertje geplant, en gaat best goed.

b39bbe82ca22efc2963542bbd5b2f789_zps36d343e3.jpg


Zoals je een beetje kan zien komen er nogal wat pepertjes aan. Het probleem is dat ik niet zo snel kan opeten. Kun je de pepertjes invriezen?
 
Ja dat kun je zonder enig probleem!
 
Yep ze worden alleen zacht als je ze ontdooid. Je kunt ze ook drogen of er sambal van maken.
 
Ik kweek al jaren pepers en maak daar altijd hele lekkere sambal van.

http://www.mooiemoestuin.nl/conserveren/sambal/

Misschien een ideetje hier staan wat recepten.
 
als je ze invriest en weer ontdooit kunnen ze venijnig veel heter zijn dan vers, dus ik raad je ook sambal of drogen (roken, zelfgemaakt chilipoeder) aan.
ik heb toevallig ook net een peperplantje staan met beginnende pepertjes eraan, ik weet alleen niet meer van welke exotische gedroogde peper ik de zaadjes in een bloempot gegooid heb  :-\
 
Ik ga ze in ieder geval invriezen, maar ook een sambal maken. Ik hou ook erg van wokken, en dan komen beide prima van pas. Het grappige is dat ik zaadjes van rode pepers heb gebruikt, en dat ze groen zijn.
 
Wacht nog maar eventjes af, ze gaan nog de definitieve (rode) kleur krijgen op het laatste moment!
(tenminste als je zaadjes had van rode pepers)
 
Yep ze beginnen groen. Naarmate ze rijpen worden ze rood.
 
Goeie tip! Weer wat geleerd. Ik zal nog wachten. Rood zijn ze in ieder geval mooier, vind ik
 
Is echt wel grappig. Elk zaadje is een plantje vol met pepertjes geworden. Eerst ff stekken, en daarna verpotten. Wel geduld hebben want alles bij elkaar ben je een paar maanden verder.
 
Goh wat een leuk idee, helaas kan ik geen verse pepers verdragen aan mijn handen, dan gaan mijn handen branden net als bij brandwonden.
Toch vindt ik het lekker
 
Door het invriezen worden ze heter omdat de cellen stuk gaan ik vacumeer ze altijd gaan ze ook lang mee.
 
riona zei:
Door het invriezen worden ze heter omdat de cellen stuk gaan ik vacumeer ze altijd gaan ze ook lang mee.

Dat klinkt heel handig. Hoe lang gaan ze dan ongeveer mee?
 
Kan de meningen bevestigen qua invriezen en extra hitte  ;D. Een vacuum machientje staat nog op de "to buy list"
 
Boldeagle zei:
Kan de meningen bevestigen qua invriezen en extra hitte  ;D. Een vacuum machientje staat nog op de "to buy list"
Ik kan je de FoodSaver V2860 van harte aanbevelen Mike!
Bij pixmania "the best buy", ca Euro 124,-
 
RedFox zei:
Boldeagle zei:
Kan de meningen bevestigen qua invriezen en extra hitte  ;D. Een vacuum machientje staat nog op de "to buy list"
Ik kan je de FoodSaver V2860 van harte aanbevelen Mike!
Bij pixmania "the best buy", ca Euro 124,-

Thx Geert zal het heel voorzichtig bij Gerda laten vallen  ::)
 
Terug
Bovenaan Onderaan