BasBQ
Beef en Steak

SOL briketten

 
 

lollie-be

Kooltjesharker
Berichten
110
Iemand ervaring met SOL cocos briketten?

Ik ben op zoek naar betere briketten.
Ik gebruik altijd de weber briketten maar die stinken en hebben zo'n gele as op de briketten.

Ik weet dat jullie de ecobrasa briketten aanraden. Maar die zijn zo verschrikkelijk duur (zelfs met de forum korting) dat vrouwlief die niet wil.

Dus wat zijn jullie meningen over de SOL cocos briketten?
 
jij woont toch in belgie? Bij de colruijt verkopen ze Flamy's, dat zijn prima briketten
 
lollie-be zei:
Ik weet dat jullie de ecobrasa briketten aanraden. Maar die zijn zo verschrikkelijk duur (zelfs met de forum korting) dat vrouwlief die niet wil.
Wat is duur?

Natuurlijk kijk je eerst naar prijs en eerlijk is eerlijk; 'goedkoop' in aanschaf zijn ze niet.
Maar als ze vervolgens wel veel gelijkmatiger branden, minder as en rotzooi geven en daardoor misschien 2 keer zo lang mee gaan, dan valt het allemaal wel weer mee.  Dan hoef je minder vaak de portemonnee te trekken en kan het op termijn dus zijn dat je goedkoper uit bent  :D

En zo niet dan kan je dat wel als argument bij vrouwlief gebruiken; die snappen het (over het algemeen  ;) ) toch niet, dus kunnen ze je argumentatie niet weerleggen en het tegendeel bewijzen. Win-win situatie dus  :p
 
Je koopt wel goed vlees, hoop ik, voor je barbecue. Waarom dan geen goede brandstof?
Toen ik nog briketten stookte gebruikte ik gemiddeld 1 doos ecobrasa's per maand voor zo'n 3 a 4 keer per week barbecue?n. Dus dan valt die prijs best mee.
 
Toen ik nog supermarkt/tuincentrum/bouwmarkt briketten gebruikte ging er zo maar een zakje of 3-4 per week doorheen.
Nu met ecobrasa minder als een doos per maand  (minimaal 2 keer per week barbecue?n ) .
Voorzichtige berekening :zakje goedkope briketten 3 euro voor 3 kg ,3 zakjes per week is 9 euro per week.(36 euro per maand )
Ecobrasa is 19 euro voor 10 kg dus ......
Mijn ega vond deze "dure" kolen ook zonde (niet gehinderd door enige kennis van zaken ) maar is nu toch ook overtuigd van de noodzaak.  :D
 
Hmm dus als ik het goed begrijp kan je die ecobrasa's gemakkelijk heraansteken.
Want die weber briketten kun je wel hergebruiken maar geven nooit evenveel warmte
 
Ja hoor, gewoon helemaal opstoken die eco's/flammy's
 
Hmmm die flamys zijn niet te verkrijgen in de colruyt van kortrijk en kuurne.....
 
pinoamigo zei:
kuurne heeft ze, ik ga er daar ook altijd om :) 14,73 als ik het goed voor heb :)

Ah ja? Super ze gaan dan uitverkocht zijn als ik ben geweest. Merci wi
 
hoi
ik ben zelf afgelopen weekend naar de colruyt geweest in stabroek.
ook daar de flamy's uitverkocht, en men kon niet vertellen wanneer ze er weer zouden zijn.
ze hebben zelfs navraag bij hoofdvestiging gedaan.
toen ik weer thuis was kwam ik er achter dat ze in kapelle hotdevil briketten verkopen (11 euro nog wat)
ik weet alleen niet of dat wat is, maar ik zal eens een zakje/doos halen.
 
Ik kom net terug van Colruyt Hoogstraten, ook daar de Flamy coco uitverkocht. Nu net een zak Fire Up cocos opgehaald dezelfde als ik al had, werken ook prima vind ik maar had graag Flamy willen proberen.
 
MaartenVG zei:
Ik kom net terug van Colruyt Hoogstraten, ook daar de Flamy coco uitverkocht. Nu net een zak Fire Up cocos opgehaald dezelfde als ik al had, werken ook prima vind ik maar had graag Flamy willen proberen.

Gisteravond nog even bij Colruyt in Bree geweest. Helaas ook geen flamy / tom cococha. Ik ging voor kolen en kwam thuis met veel verschillende soorten speciaalbieren, een bak glazen cola flesjes en een volle tank peut voor 1,39 de liter.... ook mooi  B-)
 
Ben ook al een tijdje de Sol cocos briketten aan ?t gebruiken en vind ze niet al te schitterend, niet stabiel en snel opgebrand, kwam nu in de Hanos Fire Up cocos tegen en ga die nu eens proberen
Vallen deze ook tegen zullen het Colruyt St-Truiden of Hasselt de Flamy cocon worden, we experimenteren verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan