BasBQ
Beef en Steak

snake op herhaling

 
 

pieterb

Stoker
Berichten
286
na vorige keer de krabbetjes op low temp waarbij de temperatuur met moeite boven de 100 graden kwam heb ik dit keer aan twee kanten een kettingvuurtje gemaakt en hierop kippenpootjes langzaam gerookt tot een kern temp van 90C graden  wat in bijna 4 uurtjes bereikt werd, toen de temp op 85 C was heb ik de groenten en aardappels erbij gedaan die duurde 35 minuten om te garen en als laatste de aardappelspies nog even op direct vuur voor een paar minuten

vuurtje aan twee kanten



temperatuur door de onderste schuif op half te zetten prima op 110 graden



kern temp op 90C ingesteld



water onderin de bak houd de pootjes mooi mals en sappig



groenten gourgette met mozzerella en chery tomaatjes


aardappelspiesjes



laatste half uur



smullen maar , de kip heerlijk rooksmaakje en super mals
 
Voor de snake wat weinig gestapeld, denk dat je 3 rijen hoog (2-2-1) moet stapelen voor een lange constante run, ga dat woensdag doen voor een PP.
 
Ziet eruit als een feestje!
 
Nou, dat ziet er gewoon vreselijk smakelijk uit. Leuk idee ook om die aardappel zo te spiezen met ui!
Gezellig en gevarieerd bordje.
 
lust ik
 
Hee die kip heb ik gisteren geproefd, erg lekker, goed gekruid, een mooi rookje en heel sappig.
Was erg lekker Pieter, vooral zo doorgaan  ;)
 
mmm, dat ziet er echt wel lekker uit.
Zeker de aardappel spiesjes brengen mij wel op een idee.

Vraagje: Ik heb zelf nog niet de Snake methode geprobeerd, maar wil binnenkort PP maken en daar lijkt ie me uitermate geschikt voor.
Doe je bij de snake normaliter de luchtinlaat onder verder open dan bij de mignion methode of maakt dat geen verschil?
Voor mijn gevoel branden er minder kooltjes tegelijkertijd waardoor je de luchtschijf onder wat verder open moet zetten om toch je temperatuur beetje op peil te krijgen, maar wellicht zit ik er helelmaal naast.
 
bovenkant helemaal open en met de onderste kan je de temperatuur regelen door het schuifje verder open of dichter te doen
 
Dat zijn degelijke spiezen ! Ik had graag mee gegeten.
 
Ziet er heerlijk uit, ondanjs dat ik net gegeten heb zou ik best willen proeven...
 
Terug
Bovenaan Onderaan