BasBQ
Beef en Steak

Smokey goodness 2

 
 
 

2Bushy

Kooltjesharker
Berichten
220
Hij is binnen! Op het eerste gezicht mooier en meer recepten dan het eerste deel. Super blij mee! !!!

bc9574411c46e798f818de84e4c90f8e.jpg


Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
Ben wel benieuwd naar je bevindingen als je hem uit hebt :)
 
SilverFox zei:
Ben wel benieuwd naar je bevindingen als je hem uit hebt :)

En natuurlijk willen we gerechten zien :D
 
Ben benieuwd naar jouw bevindingen over dit boek, deel 2. Deze wil ik ook nog aanschaffen. Ik heb net deel 1 uit en vond het een fijn boek om te lezen, erg interessant, duidelijk en leerzaam!
 
Heel fijn boek. Ik heb er inmiddels wat recepten uit gemaakt. Heerlijk. Echt wel iets wat de BBQ liefhebber inspireert.
 
El Fumarole zei:
Heel fijn boek. Ik heb er inmiddels wat recepten uit gemaakt. Heerlijk. Echt wel iets wat de BBQ liefhebber inspireert.
zag net je rapportage, inderdaad gelijk next level ;)
 
Ik heb ze allebei. Deel 2 is inderdaad mooier voor het oog, maar veel van de recepten liggen buiten mijn 'comfort zone'. Dusdanig ver dat ze bij mij niet op het rooster komen. Deel 1 had vrijwel alleen goede, gangbare recepten.

Toch geen spijt van de aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
nielss055 zei:
Ik heb ze allebei. Deel 2 is inderdaad mooier voor het oog, maar veel van de recepten liggen buiten mijn 'comfort zone'. Dusdanig ver dat ze bij mij niet op het rooster komen. Deel 1 had vrijwel alleen goede, gangbare recepten.

Toch geen spijt van de aankoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hier en daar heb ik dat ook wel. Zitten dingen tussen die je niet snel maakt zelf. Ik ben bijvoorbeeld niet zo'n ingewanden liefhebber.
Het loont wel de moeite om een beetje te spelen met de rubs. De exotische rub die op de 'pork belly pita' gaat bijvoorbeeld (iets met kurkuma, venkel, zout, suiker meen ik) doet het ook heel lekker in een pastaatje als je eens wat eenvoudigs op tafel wilt zetten. Spekblokjes aanbraden, gekookte Penne erop, eetlepel van die kruiden en dan een potje gehakte spinazie a la creme en wat geraspte kaas is hier sinds boek twee een wekelijks gemaakt gemaksgerechtje.
 
Heb het boek gekregen en afgelopen weekend doorgenomen en enkele gerechten geselecteerd. Paar mojo's gemaakt, crab cakes, sides. Zitten goede dingen tussen, sommige gerechten mogen wel wat meer 'beng' hebben, iets diepere smaken, maar dat is aanpassen naar smaak. Zit ook een bak bij wat buiten mijn standaard keuken gaat maar dat is wel iets wat het proberen waard is. Aan het einde gaat het next level en dat is vaak niet te doen qua ruimte en materiaal, maar wel weer mooi om te lezen.

SG1 is meer op amerikaanse BBQ gericht en dat is wat we hier ook 80-90% van de tijd doen, SG2 gaat meer zuid-amerikaans, waarbij de Q gebruikt wordt als hittebron om voor ons "spannende" gerechten te maken. Ik ga het boek wel gebruiken denk ik zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan