BasBQ
Beef en Steak

sligro briketten

Mike +1

Resultaten daar dus vermelden, want de Sligro kokosbriket staat er nog niet tussen :)
 
Als ik een kilo van de Sligro briketten heb wil ik ze wel vergelijken.
 
Ik hou mijn hart vast ( en zonder kaneel en dingens )
 
Is de Sligro niet het zelfde als de welkoop,volgens mij wel.
 
Volgens mij ook, hoe heet die firma ook alweer, terlanco, terlanka oid.
 
Ik heb ooit ergens gelezen dat het idd om Terlanco gaat bij de Sligro. Als dat hetzelfde is als bij de Welkoop, dan zijn ze dus wel getest.

@David; nogmaals, je moet niet alleen naar het resultaat van de test kijken, maar wat de kokosbriketten per kg kosten lijkt mij net zo relevant. En dat dan de Sligro/Welkoop/Terlanco kokosbriket minder scoort dan Flamy en Ecobrasa lijkt mij dan vrij logisch gezien het prijsverschil. Maar dat maakt het nog geen slechte kokosbriket, want je kan er nog steeds prima op Q'en.
 
ja heb je ook wel weer gelijk.
 
Terlanco's zijn idd prima briketten, maar ze geven meer as dan een ecobrasa of flamy. Dus als je ze in je WSM gebruikt dan moet je zo nu en dan even tegen de pootjes tikken om het as los te maken anders verstikt dat je vuurtje.
 
ik zal zorgen dat Frits deze briketten krijgt, kan hij er naar kijken en eventueel mee nemen met de test
 
Doe je die met dat touwtje er dan ook bij? :D
 
nee, die heb ik apart gehouden en ga ze er mee om hun oren slaan
 
noskos zei:
Terlanco's zijn idd prima briketten, maar ze geven meer as dan een ecobrasa of flamy. Dus als je ze in je WSM gebruikt dan moet je zo nu en dan even tegen de pootjes tikken om het as los te maken anders verstikt dat je vuurtje.
Als je de DigiQ gebruikt zal dat mogelijk nog meevallen vermoed ik?
 
RedFox zei:
noskos zei:
Terlanco's zijn idd prima briketten, maar ze geven meer as dan een ecobrasa of flamy. Dus als je ze in je WSM gebruikt dan moet je zo nu en dan even tegen de pootjes tikken om het as los te maken anders verstikt dat je vuurtje.
Als je de DigiQ gebruikt zal dat mogelijk nog meevallen vermoed ik?

Daar zat ik ook al aan te denken, wat ik gebruik al een tijdje terlanco briketten en ik heb nooit problemen gehad met de as. Ook niet bij lange sessies met de WSM, maar dat was wel altijd met de iPid 4N.
 
Nosmo zei:
RedFox zei:
noskos zei:
Terlanco's zijn idd prima briketten, maar ze geven meer as dan een ecobrasa of flamy. Dus als je ze in je WSM gebruikt dan moet je zo nu en dan even tegen de pootjes tikken om het as los te maken anders verstikt dat je vuurtje.
Als je de DigiQ gebruikt zal dat mogelijk nog meevallen vermoed ik?

Daar zat ik ook al aan te denken, wat ik gebruik al een tijdje terlanco briketten en ik heb nooit problemen gehad met de as. Ook niet bij lange sessies met de WSM, maar dat was wel altijd met de iPid 4N.
Ik zal morgen hier de ribben sessie met Sligro kokosbriketten doen in de WSM, is weliswaar maar 6 uurtjes maar toch goede indicatie of de temperatuur constant blijft. Resultaat zal ik melden.
Ecobrasa is top, Flamy werkt ook tip-top in de WSM, in de OTP57 voor een kortere actie hier geen probleem tot nu toe met de Sligro briketten, vorige week voor de zekerheid in de reclame nog 40kg weggesnoept.
Als klap op de vuurpijl kon ik me gisteren niet inhouden toen ik terug kwam van een meeting in Wetteren (B) en richting Breda rijdende opeens afslag "Hoogstraten" zag. En 7 km later stond ik bij Colruijt met een winkelkarretje waarin 3 x 10 kg Flamy's @ circa Euro 14,50 per pak verdween. Er hing daar overigens een label: "dit product gaat uit het assortiment" , hopelijk is bedoeld dat het niet meer wordt aangevuld dit seizoen als ze op zijn. Er was nog 1 volle pallet.  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan