BasBQ
Beef en Steak

sligro briketten

 
 
 

Leo

Forum Meubilair
Berichten
11.363
ik ben een echte nederlander, dus ook zuinig op zijn tijd.
dus een paar zakken Sligro briketten gehaald die in de aanbieding zijn.

wat schetst mijn verbazing?
Ik weet niet wat eruit steekt, maar kan niet goed zijn.



Ook vind ik dat ze heel erg veel as geven en daardoor het vuur verstikken, de foto daarvan zal ik later hier toevoegen

wordt vervolgt
 
nee, helemaal niet, je verwacht toch een goed en puur product, en geen toevoegingen
 
Zijn dit de kokosbriketten Leo? Ik gebruik die, en nog nooit zoiets tegengekomen. Of niet gezien, daar wil ik vanaf zijn ;)
 
Ik had begrepen dat in briketten altijd bindmiddel zit ;D
 
Bert zei:
Ik had begrepen dat in briketten altijd bindmiddel zit ;D
hahahaha Bert, dat is errugg scherp joh!  ;)
 
Vreemd dat je dat soort verontreinigingen in briketten vind, briketten worden van gemalen houtskool en bindmiddel (nee Bert, een ander soort) gemaakt. Ik neem aan dat het zaakje ook eerst nog gezeefd wordt voordat het de briketten pers in gaat.

Ik denk trouwens dat je een heel bijzonder rooksmaakje aan je vlees krijgt als je deze briket gebruikt. ;)

 
Ik heb ook altijd de kokosbriketten van de Sligro en ook nog nooit zoiets tegen gekomen. Wat betreft de hoeveelheid as heb ik geen vergelijkingsmateriaal, dus daar geen idee van.
 
en hier de beloofde foto van de hoeveelheid as



ik blijf toch maar liever bij mijn ecobrasa
 
is een aardig bergje, of heeft het daar gesneeuwd??
;)
 
Ik vind dat bergje as best wel mee vallen! :-X








Voor 10kg briketten! ???
 
Dat lijkt een stuk nylon touw in die briket, eet smakelijk
 
Geen idee of dat veel as is, want ik weet niet hoeveel briketten je daarvoor verstookt hebt. :)

Maar alle waar naar zijn geld Leo. Ik heb zelf (nog) geen ervaring met Ecobrasa, maar met de huidige actie koop ik voor 10kg Ecobrasa op het moment 20kg Sligro  kokosbriket. Dat vind ik toch een flink verschil en als je met de Ecobrasa niet 2x zo lang doet als met de Sligro kokosbriket, dan neem ik wat meer as graag voor lief.

Maar nu je deze van de Sligro hebt gebruikt, wat is jouw ervaring qua temperatuur en levensduur tov Ecobrasa? Ik ga er hier dan wel vanuit dat je de kokosbriket van de Sligro hebt, die ook nog in een versterkte witte binnenzak zit.
 
Heb zelf ook de kokosbriket van de Sligro en ben ook npg geen rare dingen tegengekomen.
Ook de hoeveelheid as vind ik erg meevallen maar geen vergelijkingsmateriaal aangezien ik nog geen andere briketten heb gebruikt.
(m.u.v. de weber briketten die bij m'n starter zaten)

 
Prijs/kwaliteit technisch zou ik ze zeker aanraden. Dit zijn op het moment de enige kokosbriketten die ik gebruik en de laatste maanden heb ik aardig wat verstookt zonder problemen.

Het gaat dan wel om de kokosbriket die ook nog in een versterkte witte binnenzak zit. Dit zeg ik er specifiek bij omdat ik ook wel eens (vorige zomer) twee zakken had, waarbij de kokosbriketten enkel in de buitenste papierenzak zaten. En deze waren een stuk minder en via info op het web begreep ik dat dit een ander merk zou zijn. Sligro koopt zijn briketten nl. extern in en re-brand ze vervolgens naar hun eigen huismerk.
 
Ik weet het niet hoor, ik heb ze nog niet gebruikt, maar van elk uitstapje die ik heb gemaakt kom ik bedrogen uit. Bricos ( de nieuwe aa weet ik nog niet ) Weber en nog een of ander merk. Veel as en een korte brandingsduur. Maar probeer het eens en vergelijk het eens met eccobrassa of flammys ( gewoon een keer bestellen ) en je zal merken dat er heel, heeeeeeeel veel verschil in zit. Branden langer en veeeeel minder as.
 
Dan moet je er ook bij vertellen dat Flamy en Ecobrasa meer dan 2x zoveel kosten als de Sligro briketten op dit moment. Vandaar ook mijn opmerking 'prijs/kwaliteit technisch'.

Het zal best dat die twee een betere kwaliteit zijn, maar maken ze het prijsverschil met de mindere kokosbriket wel goed? Er is maar ??n manier om daar achter te komen en dat is vergelijken.

Maar zoek je dus een goedkope oplossing dan kan je prima voor de Sligro kokosbriket gaan. Ik gebruik niet anders en heb geen klachten!
Heb je een groter budget en wil je geen risico nemen, dan ga je voor Flamy of Ecobrasa. En is je budget nog groter, dan neem je van alles wat en dan kan je vergelijken, zodat je in de toekomst weet wat voor waar je voor je geld krijgt. Maar dan wel even de resultaten hier delen aub! ;)
 
DanBras zei:
Dan moet je er ook bij vertellen dat Flamy en Ecobrasa meer dan 2x zoveel kosten als de Sligro briketten op dit moment. Vandaar ook mijn opmerking 'prijs/kwaliteit technisch'.

Het zal best dat die twee een betere kwaliteit zijn, maar maken ze het prijsverschil met de mindere kokosbriket wel goed? Er is maar ??n manier om daar achter te komen en dat is vergelijken.

Maar zoek je dus een goedkope oplossing dan kan je prima voor de Sligro kokosbriket gaan. Ik gebruik niet anders en heb geen klachten!
Heb je een groter budget en wil je geen risico nemen, dan ga je voor Flamy of Ecobrasa. En is je budget nog groter, dan neem je van alles wat en dan kan je vergelijken, zodat je in de toekomst weet wat voor waar je voor je geld krijgt. Maar dan wel even de resultaten hier delen aub! ;)

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=1354.0
 
Terug
Bovenaan Onderaan