BasBQ
Beef en Steak

Skillet/ovenschaal/aluminium wegwerpbakje/etc...

Misschien een hele domme vraag (al schijnen die niet te bestaan ;)), maar kan je zo'n braadslee bijvoorbeeld ook gebruiken om je moinkballen in te leggen? Zodat ik ze gewoon bij het klaarmaken er daar inleg en dan met bak en al indirect op de Q zet. Nu leg ik ze een voor een los op het rooster.

Of gaat dat niet werken (bijv.doordat het dan sneller aanbrand of in smaak achteruit gaat??)
 
Dat zou ik niet doen. Je kan dan beter een wegwerp grillschaal gebruiken, die kosten drie keer niks en kan het vet wat beter weg en dat geeft een lekkerder resultaat.

Foto-ROSATOFM.jpg
 
Rocker zei:
Misschien een hele domme vraag (al schijnen die niet te bestaan ;)),

Dat zeggen we uit beleefdheid, niet omdat we dat echt menen hoor, je balanceert op het randje ;)
 
Domme vragen mag je stellen hoor, we hebben domme antwoorden zat ;)

De schaal die Frits laat zien is er ook weer in gewoon metaal, dus ook weer goedkoper op termijn dan de wegwerp versie. Heb ik een euro of 8 voor betaald, ook weer bij de Sligro. Maar wat is het probleem met je MOINKs op het rooster te zetten? Krijgen ze mooi rondom rook, kan het vet lekker weg lopen etc. 
 
Dominique zei:
Dat zeggen we uit beleefdheid, niet omdat we dat echt menen hoor, je balanceert op het randje ;)
haha... ik ga straks wel even in een hoekje zitten met een krant op mijn kop :)

noskos zei:
Maar wat is het probleem met je MOINKs op het rooster te zetten? Krijgen ze mooi rondom rook, kan het vet lekker weg lopen etc. 
Eerlijk gezegd geen... maar omdat ik vandaag naar de Ikea ga en misschien zo'n schaal ga halen (om bijvoorbeeld een aardappelpannetje in te kunnen maken), zat ik ook te denken of ik het voor andere dingen kon gebruiken... Ik twijfel namelijk nog een beetje of het nuttig is om te kopen, en mocht blijken dat er legio mogelijkheden zijn om hem in te zetten dan maakt dat de keus weer makkelijker..
En zodoende moest ik aan mijn MOINKballen laatst denken... het klinkt lekker makkelijk om ze in 1 keer erop te kunnen leggen, en ik dacht dat het mogelijk weer wat troep in de bbq kon schelen, bijvoorbeeld dat de saus die je bij het moppen ernaast laat druppelen niet gelijk in je Q valt
 
MOINKs doop ik tegenwoordig in de saus. En er onder ligt altijd folie als ik ze maak, dus ook als dat naar beneden druppelt maakt het niet uit.
 
MOINKs doop ik tegenwoordig in de saus. En er onder ligt altijd folie als ik ze maak, dus ook als dat naar beneden druppelt maakt het niet uit.

Ja hier worden ook de MOINK ballen gedoopt (gewoon omdat dat makkelijker gaat als met een kwastje)

Ik bedek ook heel mijn onderste rooster met alu folie (behalve waar de kooltjes liggen), en breng zelfs een soort van anti tochtstrip aan rond mijn onderste rooster, om false lucht te voorkomen, waardoor ik mijn vuur beter kan controleren (iig voor mijn beleving dan)  :)

Mac
 
Ik gebruik de laatste tijd een aluminium grillschaal (met van die gaatjes en groeven, momenteel te koop bij lidl) voor de MOINKs. Op deze manier kan ik ze in ??n keer allemaal van de bbq halen om ze in de saus te dopen. Bijkomend voordeel is dat het grootste gedeelte van het vet en saus op de grillschaal blijven liggen in de groeven...
 
Terug
Bovenaan Onderaan