Cilinderman
Sprokkelaar
Zondagmorgen was het zover, voor het eerst short ribs op de Bastard. Op tied eruit, vlees in de rub: 1 keer Noskos The beef en 1 keer de SPG rub van NasQ.
Tegen 11:00 uur de BBQ aangestoken, paar blokjes eikenhout erin en gaan. Temperatuur mooi constant op 110. Na 3 uur gekeken en de bark zat er mooi op. Inpakken die handel. Voeler erin, vlees op 70 graden. En 70 graden is het ook zo'n beetje 3 uur lang gebleven. Tegen 17:00 de temperatuur maar iets opgehoogd naar 145 graden om de stall te doorbreken en dat lukte. Na nog een uur waren de ribs 95 graden en heb ik ze eraf gehaald. Ik wist alleen niet meer welke rub op welk stuk vlees zat
.... het zag er lekker uit en beide rubs smaakten prima. Vlees viel me een beetje tegen, sommige stukjes waren echt sappig en mals zoals ik verwachtte, maar toch ook stukken die droger en minder mals waren. Zou dat door de kwaliteit van het vlees komen? Of had ik nog langer moeten laten doorgaren? Bij het ene stuk was het paper aanzienlijk vetter. En de stall op 70 graden, hoe komt dat? Zou dat door het butcherpaper komen?
Graag jullie mening!
Tegen 11:00 uur de BBQ aangestoken, paar blokjes eikenhout erin en gaan. Temperatuur mooi constant op 110. Na 3 uur gekeken en de bark zat er mooi op. Inpakken die handel. Voeler erin, vlees op 70 graden. En 70 graden is het ook zo'n beetje 3 uur lang gebleven. Tegen 17:00 de temperatuur maar iets opgehoogd naar 145 graden om de stall te doorbreken en dat lukte. Na nog een uur waren de ribs 95 graden en heb ik ze eraf gehaald. Ik wist alleen niet meer welke rub op welk stuk vlees zat
Graag jullie mening!