BasBQ
Beef en Steak

shoarma rollade, MOINK's en borrelpootjes

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
na twee weken eindelijk weer eens tijd gehad voor de Q

een mooie procureur gehaald op de markt in Enschede bij aalvink (gelukkig had hij er nog ??n liggen)


opensnijden en als een rol uitrollen


shoarma kruiden erop met een paar druppels olie


weer oprollen tot de orginele vorm en opbinden met slagerstouw


op 140 graden (indirect) laten garen tot een kerntemperatuur van 71 graden


even 10 minuten laten rusten en dan in dunne plakjes/ reepjes snijden en met wat sla, een pita broodje en wat aioli lekker op peuzelen


ondertussen ook wat moinks draaien met dochterlief en een paar borrelpootjes in mijn eigen rub zetten








de borrelpootjes aflakken met mijn eigen bbq saus en nog 25 minuten op de Q laten liggen




al met al weer een smakelijke zaterdag
 
Ziet er smakelijk uit!
 
Mooi gedaan hoor! Zier er top uit!
 
Altijd leuk om een beetje samen te werken!
En het resultaat mocht er ook zijn!
 
Mooie samenwerking!
Een lekker resultaat zo te zien.
 
Helemaal niet verkeerd om dit te moeten eten.
 
Mooi om te zien zo'n opengesneden stuk procureur. En lijkt me ook verdomd lekker...
 
Ziet er heerlijk uit!!
 
lekker dagje zo
 
Mooie run.


Die procureur opgerold tot shoarma is een leuk idee. Ik neem aan dat de tijd dat ie op de BBQ ligt niet versneld wordt door het opensnijden en wederom oprollen.


De MOINK'S en borrelpootjes zien er ook goed uit.
 
Maccie zei:
Die procureur opgerold tot shoarma is een leuk idee. Ik neem aan dat de tijd dat ie op de BBQ ligt niet versneld wordt door het opensnijden en wederom oprollen.

Klopt enigszins, ik had hem losjes opgerold om er echt reepjes van te kunnen snijden. Ik heb de tijd niet echt in de gaten gehouden omdat ik hem op kern gaarde maar ik schat dat hij er toch een dikke 2.5 tot 3 uur op heeft gelegen.

Ik heb er trouwens ook nog een tweetal handjes houtsnippers bijgegooid in het begin.
 
maroc zei:
Maccie zei:
Die procureur opgerold tot shoarma is een leuk idee. Ik neem aan dat de tijd dat ie op de BBQ ligt niet versneld wordt door het opensnijden en wederom oprollen.

Klopt enigszins, ik had hem losjes opgerold om er echt reepjes van te kunnen snijden. Ik heb de tijd niet echt in de gaten gehouden omdat ik hem op kern gaarde maar ik schat dat hij er toch een dikke 2.5 tot 3 uur op heeft gelegen.

Ik heb er trouwens ook nog een tweetal handjes houtsnippers bijgegooid in het begin.


2,5 tot 3 uur is een stuk sneller om "even" te maken. Ik zat al te denken aan een tijdschema van een PP. Daar moet ik toch een dag voor uittrekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan