BasBQ
Beef en Steak

Rurkenballen op een stokje.

 
 
 
 

El Fumarole

Gerijpt
Berichten
3.129
2013-04-13193700_zps89c03bc8.png

Dit receptje maakte ik al voordat ik wist wat MOINK ballen waren, dus bij voorbaat mijn nederige excuses voor de vrije interpretatie. Ik kende de regels nog niet.

Kruid een pondje rundergehakt met een flinke eetlepel Cajun kruiden (ik gebruik blikjes van de Jumbo van Fiddes Payne) en meng met een eitje en evt wat paneer of broodkruim.
Rol er langwerpige 'balletjes' van een rol daar een lapje ontbijtspek omheen. Daarna kun je ze per twee aan een stokje prikken en een half uurtje op de indirecte Q gooien bij zo'n 160 klein nulletje C.
Ik doe daar dan nog een paar chunks Elzen bij voor extra rookeffect.
Aflakken met Char Siu saus (Lee Kum Kee is een goede die je bij de toko kunt krijgen) en nog een paar minuutjes laten liggen.
Daarna komt het lastige gedeelte: een beetje geduld hebben een je mond niet branden :D
Smakelijk !
 
Niks mis mee toch? Zal best smaken.
 
is misschien juist wel een hele leuke variatie op de MOINK balls.
Bedankt voor het delen
 
Ziet er goed uit Jeroen :p
 
Dank voor de vriendelijke reacties. Diit soort spullen kun je natuurlijk op allerlei manieren in elkaar draaien, maar ik wil nu ook de 'echte' MOINK ballen wel eens proeven, dus die komen een volgende keer aan bod! :)
 
Jeroen, kun jij het recept even in je eerste post plaatsen? Het receptendeel is nl voor..... ;)
( ik denk dat het er eerst ook stond, gezien de reactie van BBQ68)
 
Dominique zei:
Jeroen, kun jij het recept even in je eerste post plaatsen? Het receptendeel is nl voor..... ;)
( ik denk dat het er eerst ook stond, gezien de reactie van BBQ68)
Ik heb het even aangepast. Op de een of andere manier is gisteravond ineens de beschrijving van het hele ding verdwenen...? ?
 
Prachtig!

Wat betekent MOINK trouwens? Ik neem aan dat het een acronym is?
 
Dankje wel, ik was aan het zoeken...maar bkijkbaar op de verkeerde pluk ;)
 
Lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan