BasBQ
Beef en Steak

Rooster WGA vervangen door RVS.

 

Smokie.

Pitmaster
Berichten
602
De verchroomde roosters van de Weber bbq’s zijn de laatste jaren van belabberde kwaliteit, ze roesten waar je bijstaat. Ik overweeg momenteel een RVS variant voor mijn WGA. Ik ben de onderstaande 2 exemplaren tegengekomen. Zijn er mensen in deze groep die met deze roosters ervaring hebben?

Gegoten RVS bij Gussroste

1693427698474.jpeg

Gelast RVS via Marktplaats


WGA RVS 10mm rooster voor de WEBER GO ANYWHERE, Tuin en Terras, Houtskoolbarbecues, Nieuw, Met accessoires, Ophalen of Verzenden
 
Zonder twijfel de onderste. Als dit via dezelfde verkoper is waar de meeste hier hun spullen vandaan hebben dan zul je (denk ik) alleen maar positieve reacties lezen.
 
Zonder twijfel de onderste. Als dit via dezelfde verkoper is waar de meeste hier hun spullen vandaan hebben dan zul je (denk ik) alleen maar positieve reacties lezen.
Heb je ervaring met één van de roosters?
 
Ik heb niet die dikke variant van marktplaats, maar de standaard dikte. Die zijn perfect. Ik heb er twee voor mijn twee WGA’s. De oudste is alweer een aantal jaar oud en is ook nog steeds in nieuwstaat (op wat patina na 😉).
 
Gelast RVS via Marktplaats


WGA RVS 10mm rooster voor de WEBER GO ANYWHERE, Tuin en Terras, Houtskoolbarbecues, Nieuw, Met accessoires, Ophalen of Verzenden

Ik heb deze inmiddels besteld.
Het Giet RVS exemplaar van Gussroste durfde ik niet aan. Op een Duits forum las ik dat RVS zich lastig laat gieten en dat de kwaliteit van het rooster niet in alle gevallen netjes is.
 
Ga je geen spijt van krijgen, ik heb de 8 mm rvs tweedelig, topkwaliteit 👍🏻
 
Gustos is gietijzer en roest. Daarnaast is het loodzwaar en bij vervoeren van je WGA rekt het je beugels uit..
 
Gustos is gietijzer en roest. Daarnaast is het loodzwaar en bij vervoeren van je WGA rekt het je beugels uit..
Zwaar zijn ze beide maar dat vind ik geen probleem. Het rooster van Gussroste is niet van gietijzer maar van giet RVS ofwel “Edelstahlguss” of “cast stainless steel” zoals ze het zelf op hun site noemen. Dat kan wel wat hebben qua corrosiebestendigheid.

 
Terug
Bovenaan Onderaan