BasBQ
Beef en Steak

Rollade van procureur

 

BertjuhW

Sprokkelaar
Berichten
40
Gisteren was het tijd om een rollade te maken.

Procureur van 1.9kg
71xSQyi.jpg


Van de pocureur een mooie plak gesneden van 1 ? 2 cm dik..

Daar overheen een klein beetje olijfolie, zodat de vulling iets beter blijft plakken.

De vulling bestaat uit:
Kastanje champignons 6 ? 7 stuks
Trostomaten 2 ? 3 stuks
Sjalot-ui groot 1 stuk
Knoflook 2 tenen
XHMuDFK.jpg


Het lapje opgerold en met touw opgebonden.

Daarna over de buitenkant een beetje olijfolie, gemalen peper en zeezout en 30 ? 40 gram verse tijm, rozemarijn, salie en oregano.
2fPW2sP.jpg


Dit de hele nacht in de koelkast gemikt
SDgnPdR.jpg


De volgende dag bij 145? op de bbq tot de kerntemperatuur de 60 - 63? aantikte.
u5Mtfgc.jpg


Heel even uit laten dampen en strak in aluminiumfolie gepakt om 10 minuutjes te laten rusten..

Daarna uitpakken, snijden en smullen maar..
e9Ezqow.jpg

 
Ziet er erg smakelijk uit, zou gaag een plakje proeven ;)
 
Hans zei:
Ziet er erg smakelijk uit, zou gaag een plakje proeven ;)

Was ook erg smakelijk.. zelfs mijn vrouw, die absoluut niet van rollade houd, heeft enorm zitten smullen..

Plakje kan nog steeds.. t restje ligt nog in de koelkast  :D
 
Jammer, niet echt in de buurt anders............graag :D
 
Wat is je RVS druipbakje nog maagdelijk schoon. Eet smakelijk ziet er lekker uit.

Verstuurd vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk. Handige app wel, zeker voor het plaatsen van foto's

 
Liefhebber 023 zei:
Wat is je RVS druipbakje nog maagdelijk schoon. Eet smakelijk ziet er lekker uit.

Verstuurd vanaf mijn mobiele telefoon met Tapatalk. Handige app wel, zeker voor het plaatsen van foto's

Pas nieuw en wordt schoongemaakt  ;)
 
Mooie rollade. Ook lekker aan het spit. Miss ook maar eens maken dit weekend
 
Mooi hoor. Ik krijg vrijdag weer een bestelling vlees binnen, inclusief een gratis kilo procureur. Misschien zoiets ook maar eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk

 
Bart1978 zei:
Mooi hoor. Ik krijg vrijdag weer een bestelling vlees binnen, inclusief een gratis kilo procureur. Misschien zoiets ook maar eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.1 met Tapatalk

Jij hebt vast besteld bij bbquality  :p ook ik heb nog een gratis stukje procureur van een kilo in de vriezer.. daar wordt ook nog eeb rollade van gemaakt, maar eerst even inspiratie opdoen..  :D
 
Geweldige foto met de kruiden en een mooie bark, heerlijk gewoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan