BasBQ
Beef en Steak

Rollade gevuld spinazie, zongedroogde tomaatjes en geraspte mozzerella

 

Coll

Kooltjesharker
Berichten
175
Vandaag weer een middagje in de keuken en aan de Q gestaan.

Wat hebben we gemaakt.... een Rollade van varkensvlees (ik meen een lendenstuk maar kan ook wat anders zijn geweest) gevuld met spinazie, zongedroogde tomaatjes en geraspte mozzerella aan het spit.

Eerst heb ik de Lenden doen vlinderen, daarna besmeerd en bestrooid met mosterd, en bbqrub (eigen mengsel, wijkt iets af van de basisrub) en ap rub.

Daarop heb ik fijngesneden spinazie gedaan met erop de zongedroogde tomaatjes en geraspte mozzerella.
Opgerold en gebonden met slagerstouw.

Aangezien ik zelf moest gaan werken moest ik erop vertrouwen dat mn hubbie het vlees aan de spies rijgde en goed op de Q plaatste. Uiteraard heb ik de spies voor hem deels al ingesteld zodat het zeker niet fout kon gaan. En hem een briefje geschreven dat hij de buitenste 2 branders moest aanmaken tot een temperatuur van 180/200graden. Dat het indirect kon garen.

Na een uurtje of 2 kwam ik weer teug van mn laatste ritje van vandaag en zag ik dat de kleur en erg goed was. Dus snel aardappeltjes gebakken en salade gemaakt voor dr bij.

Resultaat en werkwijze vind je hieronder.

Denk wel dat de foto's verkeerd om geplaatst zijn geworden maargoed.... dat zie je vanzelf wel
3428ec85ad3aeefe70a4dfe4f27563ad.jpg
1c060abf134d625970c8770c89e2ab4d.jpg
fdec5a11c25318a0eeb451fec60e917d.jpg
dd00fe812d23123eba20ff0d6a1f6a8a.jpg
8e374fa22bc5a593aca1558b99d2e8fd.jpg
2e304eed87f9b5eb0cdf417898c6ab56.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Dat heb je en je hubbie goed gedaan! Ziet er echt heerlijk uit. 😋😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Heerlijk gemaakt, wel een joekel van een barbecue
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Dit ziet er lekker uit. Wil ik ook eens gaan maken.
Ik zie dat er ruimte is voor meerdere eters. Wellicht volgende keer een wat groter spiesje... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Dit ziet er lekker uit. Wil ik ook eens gaan maken.
Ik zie dat er ruimte is voor meerdere eters. Wellicht volgende keer een wat groter spiesje... ;)
Gaat goed komen hoor. Heb nog heel wat in de planning

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Geweldig eindresultaat, ziet er zeer smakelijk uit. En wat een prachtig verjaardagskado, wat een ding van een bbq. 🤩
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Zier er goed uit. Die vent van jou goed geïnstrueerd. dat mag hij nu vaker doen zeker 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Zier er goed uit. Die vent van jou goed geïnstrueerd. dat mag hij nu vaker doen zeker 😎
Nouuuuu dat weet ik nog zo net niet eigenlijk of hij vaker aan mn Q mag komen :LOL::LOL::LOL:
Doe dat liever zelf...... iets met controlefreak😇:p
 
Dat is een mooie rollade geworden zo, zal prima gesmaakt hebben denk ik.
Wat een fijn verjaardagscadeau zo'n grote bbq, daar zal je vast nog veel plezier van hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Coll
Dat is een mooie rollade geworden zo, zal prima gesmaakt hebben denk ik.
Wat een fijn verjaardagscadeau zo'n grote bbq, daar zal je vast nog veel plezier van hebben.
Heb ik al veel plezier van gehad de afgelopen 4 mnd. en zullen nog vele volgen.
baal alleen dat door het koud roken de binnenkant van mn deksel zo smerig is geworden en ik het niet geheel schoon krijg. (zie foto)
Dus heb maar een nieuwe deksel besteld zodat ik niet meer zo hoef op te letten met foto's maken zodat ik niet lelijke kap dr niet op krijg.
 
Mooie reportage! Lekkere vulling......

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan