BasBQ
Beef en Steak

Ribeye Caveman Style

DannyBikeBQ

Vuurmaker
Berichten
68
Vanaaf staat er pizza voor 10 op het menu... dus de Q op tijd aangestoken om voorbereidingen te treffen, zoals een lekker gerookt kipfiletje en wat spekkies om mee naar mijn nachtdienst te nemen morgen.

Maar gezien de Q toch aan moest, een lunch bereid met een Lap die al lang op mijn todo list stond. De ribeye, Caveman Style. Een lekker stuk vlees van 250 gram ongeveer, op het houtskool gedonderd.


067443d35cd8171037e9ce9067185c27.jpg

   

Goddomme, da's lekker man! Heb er meteen spijt van dat ik dat niet eerder gemaakt heb! Mijn steaks gaan voortaan alleen nog maar Caveman Style gegrild worden!

Zo lekker, dat ik bijna een foto vergat te maken...

4b037c2390c9c8b783963a8a41cfdefd.jpg
 
Danny +1
 
Heerlijk! Moet die caveman style toch ook eens gaan proberen!
 
Mooie methode, hier binnenkort ook op het menu;)
 
Lekkah!
 
Lekker hoor !
 
Lekker, lekker... Blijft leuk om zo te maken... Top :D
 
Mooi zeg ziet er echt super uit. Hier toch ook maar eens caveman proberen.
 
Staar hier ook nog op de todo! ziet er goed uit.
 
Kijk das het betere werk,Moet ik toch ook maar s proberen!
 
Hier ook nog nooit gedaan zo, wat is eigenlijk het verschil met op het rooster?
 
Lin zei:
Hier ook nog nooit gedaan zo, wat is eigenlijk het verschil met op het rooster?

Ik heb het ook een keer gemaakt en denk dat een van de grote verschillen de beleving is. Het feit dat je een stuk vlees direct op de kolen legt ipv op een rooster. Het heeft voor mij een hele andere beleving, echt iets oers..
Qua smaak denk ik dat het toch wel hetzelfde is als van het rooster, althans zo heb ik het ervaren...
Al met al super leuk om te maken en ook leuk voor bezoek dat je staat aan te kijken, zo van: jij spoort niet... :D
 
Tom Hendriks zei:
Lin zei:
Hier ook nog nooit gedaan zo, wat is eigenlijk het verschil met op het rooster?

Ik heb het ook een keer gemaakt en denk dat een van de grote verschillen de beleving is. Het feit dat je een stuk vlees direct op de kolen legt ipv op een rooster. Het heeft voor mij een hele andere beleving, echt iets oers..
Qua smaak denk ik dat het toch wel hetzelfde is als van het rooster, althans zo heb ik het ervaren...
Al met al super leuk om te maken en ook leuk voor bezoek dat je staat aan te kijken, zo van: jij spoort niet... :D

Aaaaahaaa! Het is dus eigenlijk meer voor het Maxim Hartman gevoel hahaha!
 
ik mag toch aannemen dat de kolen heter zijn dan als je het vlees op het rooster boven diezelfde kolen legt, simpelweg dichter op het vuur?

alton brown doet het om die reden zijn longhaas op deze manier, omdat die dun en rafelig zijn en snel doorslaan.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5y2voEWJ6U
 
Tom Hendriks zei:
Lin zei:
Hier ook nog nooit gedaan zo, wat is eigenlijk het verschil met op het rooster?

Ik heb het ook een keer gemaakt en denk dat een van de grote verschillen de beleving is. Het feit dat je een stuk vlees direct op de kolen legt ipv op een rooster. Het heeft voor mij een hele andere beleving, echt iets oers..
Qua smaak denk ik dat het toch wel hetzelfde is als van het rooster, althans zo heb ik het ervaren...
Al met al super leuk om te maken en ook leuk voor bezoek dat je staat aan te kijken, zo van: jij spoort niet... :D
Ik vond er zelf toch wel degelijk verschil in zitten... je krijgt een wat krokanter korst door rechtstreeks op de kolen te grillen. Dal carteriseer je hem meteen dicht, met een wat krokantere buitenkant en een mooie zachte binnenkant. Maar een deel van de smaak zal ook wel in de beleving zitten denk ik. Zaak is dat je kolen goed heet zijn en gloeien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan