BasBQ
Beef en Steak

Ribbels

 
 

Boel0037

Pitmaster
Berichten
960
Vandaag ook ribbels gerubt om morgen op de q te leggen.
Kan niet wachten. ;)

Heb ook nog een vraag en benieuwd of iemand me daar bij kan helpen.
Ik heb baby back ribben en een buikrib van beef en steak. Bij de babyback was het witte membraan in een keer makkelijk los te trekken. Bij de buikrib was dit echter helemaal niet makkelijk. Na veel gepruts het meeste wel weg gekregen maar was echt niet makkelijk. Is dit een bekend iets en heeft iemand een tip om dit makkelijker te maken?

Alvast bedankt.

Hier nog even een foto.
050E1839-C817-45D9-A01C-5CEBCDE7F263-1345-0000022E19B21546_zpsb41c5752.jpg
 
Ik werk met de achterkant van een theelepel om de boel los te maken en hierna los te trekken dit werkt in 95% van de gevallen prima.
maar ik neem aan dat je een soort gelijke methode ook kent en nu tegen een ander probleem aan loopt
 
Ga het morgen eens proberen
Heb mooie buikribbetjes gekregen van beefensteak
De test
 
Ik heb ooit de tip een kruiskop schroevendraaier gekregen en dat werkt als een trein!
 
De ene rib is de andere niet,soms gaat het makkelijk en bij de andere loop je te pielen.
Niks aan te doen.
 
ik deed het met een stompe mes los halen en dan met een stuk van de keukenrol om grip te hebben.

ging perfect
 
Weet je zeker dat er wel een vlies zat? Dat deze niet al eraf was?
 
Ik gebruik alleen keukenpapier...
 
Bedankt voor de info. Tja alle bovengenoemde tricks geprobeerd (behalve de kruiskop haha) maar het bleef beetje pielen. Ik denk wat Mike zegt klopt. Maar ik geloof dat ze best gaan smaken morgen. Hou jullie op de hoogte.
 
Nog een half uur en dan lekker smullen.
Heb knoflook aardappelpuree in combinatie noskos apple baked beans met ribbels op het menu staan.

De ribs net ingesmeerd met saus en even snel deze heerlijke foto posten.... ;)


A3DCF12F-DD2A-44E8-8AE9-CC4FA9C9C80D-1345-00000333C347F52F_zpse04d0b69.jpg


En ja ik heb nog geen ribrack.... Ga ik snel ff regelen haha....
 
ze zien er lekker uit
 
Mooie ribs, liggen lekker te glimmen in de saus
 
ziet dr kwijlend lekker uit.

en dat vlies: ik maak dr geen strijd van en  met  vind ik ze net zo lekker.
 
AV zei:
ziet dr kwijlend lekker uit.

en dat vlies: ik maak dr geen strijd van en  met  vind ik ze net zo lekker.

Mee eens smaak was prima..... Buikje rond. Alles op...  ;)

90215C7A-9CBA-4756-9C62-6CB8A7F07B95-1345-0000034280ECE61B_zps3dfb4cb9.jpg
 
Smakelijke ribben!

Nog even spuit elf: Ik gebruik een sjasliekpen om het vlies los te maken. Ik begin in het midden van een slab, op of met naast een botje. Als ik met de pen een beginnetje gemaakt heb dan ga ik er met m'n vinger tussen en dan kun je heel eenvoudig het vlies verder losmaken. Dit werkt het beste met half ontdooide ribs. Maar de ene slab is de andere niet, soms gaat het voor geen meter.
 
structor zei:
Ziet er lekker uit die ribben. Ik heb tot nu toe alleen maar baby backs gemaakt, zit er nog smaak verschil tussen de buikribben en de babybacks?

Ik vond er zeker smaak verschil tussen zitten. De buikrib had een meer uitgesprokener varkensvlees smaak en het bot viel er echt zo tussenuit. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de buikrib 3-2-1 heb gedaan en de babybacks 3-1-1.
Rub en saus hetzelfde gehouden (rub killer hogs, saus blues hogs)

De rest van de eters (vrouw en kids) vonden naast dat de buikrib groter was en iets malser er geen groot verschil tussen de ribs was qua smaak beleving. De babybakcs waren goed vlezig dus dat scheelt.
Verder neemt de buikrib Qua grillen meer plek in.

Ik weet niet of je hier wat mee kunt haha, wellicht wel leuk om ook te horen van anderen wat zij de verschillen vinden.




 
Terug
Bovenaan Onderaan