Beef en Steak

Regiorund Brisket

• Onderwerp starter Onderwerp starter tdp
  • Startdatum Startdatum
Afgelopen zaterdag weer eens een brisket van de HANOS op de BBQ. Ook deze was naar mijn mening aardig goed getrimd al, klein beetje bijgewerkt.

De rub was 1:1 Zout/Peper:

1791268999576.png

Deze een paar uur op +/- 120 graden, met kersenhout en appel. Van het afgesneden vet weer 'beef tallow' gemaakt:

1791269058742.png

Na 6 uur de brisket ingepakt, was toen zo'n 73 graden. Had het idee dat de stall net voorbij was:

1791269121203.png

Rond 14:00 was de temperatuur zo'n 95 graden. Met de thermapen getest op malsheid: Boterzacht! Ingepakt in aluminiumfolie en 3 uur laten rusten in een koelbox. Aangezien de tuin helemaal op deokop staat, het 'buitenterras' maar weer eens opgetuigd, met een zelfgebrouwen Urtype Pilsner van de tap:

tap_buiten.png

En dan het eindresultaat:

1791269497783.png

Was in eerste instantie nog wat huiverig om hem niet te injecteren, maar was totaal niet nodig! Smaak was top, je proeft echt mooi de smaak van het rundvlees, zonder opsmuk.

Het kost ff wat tijd, aangezien ik de wekker op 06:00 had staan. 06:45 de brisket op de BBQ ging, rond 14:00 eraf en ingepakt 3 uur laten rusten. Maar dan heb je, naar mijn bescheiden mening, ook echt een feestmaal. Met 4 volwassenen en 2 blagen hier van gegeten en van de ruim 4kg, bleef er zo'n 1.3 kg over. 'Hebt oons good an had' ;-)

De brisket ziet er zeer smakelijk uit 🥰 ik geloof het meteen dat je genoten hebben!!

• Leuk
Waarderingen: tdp
Fantastisch resultaat!

• Leuk
Waarderingen: tdp
Terug
Bovenaan Onderaan