BasBQ
Beef en Steak

RedFox's brisket primeur!

structor zei:
RedFox zei:
Ik wacht verder met gepast ongeduld het officiele "moment supreme" af Dennis!  :)
Jaja, de F5 toets is inmiddels versleten in huize Redfox

WHOEHAHAHA hij is goed  ;D
 
Super dit is zeker een koetje waard, gefeliciteerd.

Welkom bij de Big Three!
 
petje af hoor Geert, dit is een heel mooi resultaat en een prachtig verslag. gefeliciteerd met je welverdiende koetje
 
Ik zie zojuist dat de koe-badge is toegevoegd en ik dus nu de "the big three" compleet heb, daar ben ik echt super blij mee!  :D
Nogmaals dank aan de volgers van mijn Brisket sessie van de afgelopen 24 uur, sommige foto's waren wellicht wat matig, maar dat is te wijten aan de iPhone 4 die bij wat minder licht niet optimaal is als camera.
We komen elkaar zeker in andere draadjes weer tegen!
Prettige Paasdagen aan jullie allen!

groet van RedFox!!  ;)


 
Van harte redfox, hulde! Mooie reportage ook, inspirerend zeg maar..... Stijgt bij mij weer een plaatsje omhoog op de todo lijst
 
geweldig red fox ziet er verrukkelijk uit en een mooie sessie en proficiat met je welverdiende koetje heel de serie al :p :p :p :p :p :p :p 
 
Gefeliciteerd met het mooie resultaat en met het behalen van de grote drie!

Wellicht heb ik er helemaal overheen gelezen maar wat voor rub heb je gebruikt?
 
RedFox zei:
Het schone stuk ligt nu in een bak water te ontdooien en ik ga hem vanavond trimmen, injecteren met Butcher Brisket Injection en daarna in de Butt Rub zetten.
Vannacht dan lekker in de koelkast en morgenochtend op de WSM!  ;)

Bedankt Nosmo.

Ik heb de Butt Rub toegepast, zie deelcitaat van start van de topic.

groet
 
het ziet er heerlijk uit!
 
Nu dan even aanvullend op de reportage van gisteren...
Vandaag stonden verse witte asperges (van aspergeboer hier in het dorp) op het menu.
In plaats van de Brabantse variant "met gekookte ham en ei" nu eens "met brisket en ei" .
Wow! het was verrukkelijk....zie je die "burnt ends" ?
Een beetje van het vloeistofmengsel uit de folie van gisteren erover en...goddelijk gerecht!

briosketdayaftyer_zpsb0115579.jpg
 
Geert, van harte gefeliciteerd met het prachtige eindresultaat.  8)
Erg leuk draadje om je enthousiasme te zien, en te lezen.
Met een dik verdiende koe is je boerderij inmiddels compleet, van harte.

Mac

 
Marcel, dank voor je reactie...ja aan enthousiasme ontbreekt het hier niet  :)
Ik heb al eens eerder geschreven dat deze BBQ hobby voor mij een goede afleiding is voor mijn veelal met stress gevulde baan..
En ook hier bij de Q geldt de regel: vol gas!
De stal is inderdaad dan wel vol, maar ik blijf lekker postings ingeven zover de tijd het toelaat.
Daarom ook de brisket run gedaan in een lang weekend waarin ik in NL ben.
Volgens mij ga jij morgen voor de "koei" en dus de "Big Three" , ik wens je nogmaals suc6, ik ga het zeker volgen.
Morgen is hier ook weer een volle Q-day: wij zelf, kinderen en kleinkinderen worden verwend met zalm op plank, spare ribs, beer can chicken en de restanten van de brisket  :D

greetz van RedFox

 
Wow, dat zag er super uit zeg. Ik ga ook eens kijken of ik zulk injectiespul op de kop kan tikken.

Proficiat!!!
 
Toch nog een kleine toegift op mijn Brisket sessie van zaterdag j.l.
Het stukje Brisket wat nu nog over was kon ik op de juiste manier snijden: plaatjes ter dikte van een potlood en "op de draad". ;)
Gesneden op koelkast temperatuur en daarna iets meer dan een minuutje in de magnetron (bordje op bord gelegd) bleef de brisket haar vocht behouden.
Nu ook ontvouwde zich ook pas de hele mooie bite en de super malsheid van het vlees en smulden we van het laatste restant van een super Q-weekend.
(dorpsgenoot en forumlid bloemenboer krijgt het vanavond ook nog te proeven, inclusief saus, zeg maar als een soort teaser  :D)

koude brisket in plakken gesneden
opdedraad3_zps7e823f74.jpg


na 1 minuutje magnetron en begeleid door stoofpeertjes, appelmoes en krieltjes
malsmalsmalsbrisket_zps7ac707aa.jpg
 
Hmmm.....Burp....oeps sorry  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan