BasBQ
Beef en Steak

RedFox's brisket primeur!

lekker hoor
 
Na het inpakken rond 13:00u en het opnieuw op de Q leggen was de kern temp gedaald tot 64C.
Afkoeling door behandeling buiten de Q en warme maar geen hete vloeistof.
In een sneller tempo dan voor het inpakken ging nu de kern temp in stapjes omhoog en na bij 2 uurtjes zitten we op 86C.
Er zit schot in de zaak! Het begint te korten....op naar de 90-93 (of wellicht iets hoger zodra hij boterzacht is)

hetbeginttekorten_zps5ddd5262.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tis dat er al iets op de Q ligt (nou ja bijna dan) anders was ik naar Drunen gereden  ;)
 
Yes! De Brisket mag van de Q.....om 15:30u was de kern temp 93C en kon een extra probe er in worden geduwd als in een pakje boter!


93C_zpse16bb9fe.jpg


Nu mag de Brisket gaan rusten, maar even uit nieuwsgierigheid de folie geopend voor de foto en meteen weer dichtgedaan zodat het rustproces zijn gang kan gaan
beauty1_zps04e7bfca.jpg


straks nog meer plaatjes ter afsluiting, zodra we plakken kunnen snijden!
 
Laatst bewerkt:
Tjemig dat ziet er er goed uit zeg...... jaloers!
 
GADVERDAMME ZEG..... ::) ............ ;D
 
DE FINALE....

Na een uurtje rusten in de folie kon dan eindelijk om 16.45u het mes erin, en hoe! :D

De Brisket was in 1 woord HEERLIJK! Vlees mals en buitengewoon goed van smaak. Ik heb separaat nog de zogenaamde burnt ends blokjes gesneden en deze nog even in een alu-schaaltje terug op de Q gedaan

waarvan ik nog even de pit temp wat had opgeschroefd. Deels de blokjes voorzien van een mooie saus en de burnt ends waren ook om de vingers bij af te likken!

De bark had ik door de bereidingsmethode met het inpakken en overgieten uiteraard niet hard/droog kunnen houden maar was nog stevig genoeg om een mooie bite op te leveren!

Al met al een super sessie vanaf gisterenavond rond 19:00u.

Zeker de moeite van een herhaling waard.

Bedankt voor het volgen en kijken, graag tot het volgende project! ;)

-RedFox-

de brisket is om te zuigen!
jadezealsrepen_zps1c7b61ff.jpg


de burnt ends zijn verrukkelijk!
burntends_zps76abbb89.jpg
 
Laatst bewerkt:
ziet er idd sappig uit. Had de mijn zonder inpakken gedaan. Heeft 13 uur geduurd met wel een strakke bark. Was tot mijn verassing ook nog sappig.
zie dit hier trouwens verder niemand doen.

Ik loop een beetje vooruit, maar alvast gefeliciteerd met de koe en de Big Three  ;)
 
Hij ziet er idd heel sappig uit.
Waarschijnlijk wordt het nog malser wanneer je hem echt op de draad snijdt.
Nu zie je in je plakken behoorlijk lange vleesdraad
 
Bert +1 het lijkt er inderdaad op dat je met de draad mee hebt gesneden maar misschien vertekent de foto.
Koei komt eraan hoor als ik straks achter de vaste computer zit. Gefeliciteerd!
 
Dennis, Bert, ik zal bij het kleine restant wat nog over is van de point (we hadden 6 kleine doch grote vreetwolfjes hier vanavond ) het morgen eens even inspecteren.
Mogelijk heb ik in alle euforie toen de sessie gelukt was het stuk vlees een kwart slag gedraaid t.o.v. de stand zoals het moest liggen. Iets anders kan ik me niet voorstellen.
Van het getrimde onbewerkte stuk vlees had ik namelijk een foto gemaakt als referentie toen ik wist hoe "de draad liep".
Dus een puntje van verbetering en nog beter opletten bij de volgende Brisket, maar geen show-stopper hier wat smaak en malsheid beleving betreft.
Ook koud smaakt het prima, zit nog wat burnt end stukjes te peuzelen hier!
Ik wacht verder met gepast geduld het officiele "moment supreme" af Dennis!  :)



 
Terug
Bovenaan Onderaan