Het lang verwachte moment is aangebroken! Alles in huize RedFox aanwezig om ook bij Siberische koude mijn eerste PP sessie te starten.
Bij Sligro een mooi vers stuk van 2,1 kg procureur ingekocht zojuist en inmiddels alvast de injectievloeistof aangemaakt volgens receptuur van Noskos's wedstrijdmix.
Over een uurtje ga ik injecteren en het vlees rijkelijk in de Butt Rub zetten, waarna het de koelkast ingaat tot morgenochtend rond 08:00u.
Want dan gaat de WSM aan in combinatie met de DigiQ DX2 en volg ik verder de Wedstrijd Pulled Pork methode.
Ik zal gedurende de sessie waar mogelijk foto's maken en aanvullend op de eerste 2 plaatjes hier het verslag langzaam maar zeker completeren.
2,1 kg procureur, schoon aan de haak
injectiemix en spuit gereed voor de job
om 21:00u injectiemix erin en lekker ruim in de Butt Rub gezet
en met een foliejasje aan nu de koelkast in tot morgenochtend 08:00u
de ecobrasa's en wat appel- en kersenhout in de WSM, en kleine starter met 20 briketjes om het vuurtje erin te brengen
de WSM in een windvrije hoek geplaatst, het gaat zo beginnen...
20 gloeiende eco's om de zaak op gang te brengen
de procureur gaat erop....
en om 07:30u is het startschot! De DigiQ voor het gemak op statief gezet
en nu wachten, wachten, wachten........
na 5 uren is de pit temp nog steeds 120C en de kern temp 64C, het is tijd om de PP glaze erop te gaan smeren (mix van 1/2 cup Sweet Baby Rays, 2 eetlepels appelazijn, 2 eetlepels honing)
al mooi gebruind, wachtend op de glaze
en glimmen dat-ie doet...
nu 2 uren laten karameliseren, wordt vervolgd...
bij een kern temp van 74C en een pit temp van 120C is de tijd nu aangekomen om te gaan inpakken, maar eerst nog even foto na 2u karameliseren
gereed voor inpakken in de aluminium folie
en nu op naar de finale....van 74C naar 88C kern temp!
Inmiddels is de sessie klaar!
in dikke alufolie verpakte procureur bij 89C kern temp en 120C pit temp
foto van de DigiQ DX2, de maiden run hier bij mij, maar TOP!!!
de pit temp bleef 120C gedurende de gehele sessie!
de PP uitgepakt vanaf de WSM, let op hoeveel mooi vocht er nog in de folie zit t.b.v. gebruik straks
van de 2.01 kg die ik bij Sligro kocht is nu 1.330 gr supere PP over gebleven
als klein voorproefje heb ik een klein stukje wat aan de buitenkant zit even eraf geplukt...zonder woorden!! en mals!!
nu gaat de procureur welverdiend eerst rusten, foto's van het pullen volgen straks!
en hier zijn dan de finale foto's!
ik heb allereerst nog een eindsausje gemaakt (vocht van de procureur na het rusten + appelsap + Sweet Baby Ray's saus + bruine bastardsuiker + worchestersauce) vlgs recept Noskos
toen kon het pullen beginne, hier halverwege om ook de bark nog te kunnen zien!
en hier de procureur FULL PULLED!
met coleslaw en augurk op een zacht bolletje!
of, naar smaak voorzien van de PP eindsaus! mmmmmm.....
Zo dit was mijn eerste PP, maar zeker niet de laatste!!!
Bedankt voor het kijken

Bij Sligro een mooi vers stuk van 2,1 kg procureur ingekocht zojuist en inmiddels alvast de injectievloeistof aangemaakt volgens receptuur van Noskos's wedstrijdmix.
Over een uurtje ga ik injecteren en het vlees rijkelijk in de Butt Rub zetten, waarna het de koelkast ingaat tot morgenochtend rond 08:00u.
Want dan gaat de WSM aan in combinatie met de DigiQ DX2 en volg ik verder de Wedstrijd Pulled Pork methode.
Ik zal gedurende de sessie waar mogelijk foto's maken en aanvullend op de eerste 2 plaatjes hier het verslag langzaam maar zeker completeren.
2,1 kg procureur, schoon aan de haak

injectiemix en spuit gereed voor de job

om 21:00u injectiemix erin en lekker ruim in de Butt Rub gezet

en met een foliejasje aan nu de koelkast in tot morgenochtend 08:00u

de ecobrasa's en wat appel- en kersenhout in de WSM, en kleine starter met 20 briketjes om het vuurtje erin te brengen

de WSM in een windvrije hoek geplaatst, het gaat zo beginnen...

20 gloeiende eco's om de zaak op gang te brengen

de procureur gaat erop....

en om 07:30u is het startschot! De DigiQ voor het gemak op statief gezet

en nu wachten, wachten, wachten........

na 5 uren is de pit temp nog steeds 120C en de kern temp 64C, het is tijd om de PP glaze erop te gaan smeren (mix van 1/2 cup Sweet Baby Rays, 2 eetlepels appelazijn, 2 eetlepels honing)

al mooi gebruind, wachtend op de glaze

en glimmen dat-ie doet...

nu 2 uren laten karameliseren, wordt vervolgd...
bij een kern temp van 74C en een pit temp van 120C is de tijd nu aangekomen om te gaan inpakken, maar eerst nog even foto na 2u karameliseren

gereed voor inpakken in de aluminium folie

en nu op naar de finale....van 74C naar 88C kern temp!

Inmiddels is de sessie klaar!
in dikke alufolie verpakte procureur bij 89C kern temp en 120C pit temp

foto van de DigiQ DX2, de maiden run hier bij mij, maar TOP!!!

de pit temp bleef 120C gedurende de gehele sessie!

de PP uitgepakt vanaf de WSM, let op hoeveel mooi vocht er nog in de folie zit t.b.v. gebruik straks

van de 2.01 kg die ik bij Sligro kocht is nu 1.330 gr supere PP over gebleven

als klein voorproefje heb ik een klein stukje wat aan de buitenkant zit even eraf geplukt...zonder woorden!! en mals!!

nu gaat de procureur welverdiend eerst rusten, foto's van het pullen volgen straks!
en hier zijn dan de finale foto's!
ik heb allereerst nog een eindsausje gemaakt (vocht van de procureur na het rusten + appelsap + Sweet Baby Ray's saus + bruine bastardsuiker + worchestersauce) vlgs recept Noskos

toen kon het pullen beginne, hier halverwege om ook de bark nog te kunnen zien!

en hier de procureur FULL PULLED!

met coleslaw en augurk op een zacht bolletje!

of, naar smaak voorzien van de PP eindsaus! mmmmmm.....

Zo dit was mijn eerste PP, maar zeker niet de laatste!!!
Bedankt voor het kijken