BasBQ
Beef en Steak

RedFox terug op 't forum....met DO!

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Vandaag is het dan zover dat ik na een lange tijd van afwezigheid op dit forum weer een eerste stap maak hier.
Ik heb in de afgelopen 18 maanden uiteraard wel op gezette tijden de WSM47 en de OTP57 aangestoken, de frequentie lag echter beduidend onder die van voorheen.

Het is nu ook al bijna 2 Sinterklazen geleden dat ik een fraaie DO heb gekregen van de goedheiligman.
Voordat ik deze kon gaan gebruiken kwam er echter een restauratie van een '63-er Solex tussen die ik dacht "wel even te doen".

Het bleek echter een langere rit te worden waarbij ik naast het BBQ virus wat ik al had ook nog werd aangestoken door dit wondertje van eenvoudige 2-takt techniek.
Inmiddels is er een waar "Solex atelier" ontstaan, zie ook de plaatjes.

Deze week heb ik, met de winter voor de deur, dan toch de DO uitgepakt en alvast geparkeerd in de Solex werkplaats.

Ik zie hem nu dagelijks staan en zal op korte termijn deze dan ook graag gaan inwijden.
Vermoedelijk is ook voor deze DO het seasonen aan te bevelen alvorens hem in te zetten en ik denk dat de maiden run zal plaats vinden met een mooie goulash.

Aanbevelingen voor een prima recept zie ik graag tegemoet, ik las al diverse goulash varianten, en mogelijk zijn er ook nog andere "hot" en "must do" tips voor de DO.
Al met al ben ik blij vanavond weer hier weer een paar regels te hebben kunnen schrijven, ik zal zeker en vast ook veel nieuwe namen gaan tegenkomen op het forum.

Alvast een fijne week toegewenst aan allen en ik verheug me op de doorstart  ;)

groet,

Geert


dutchoven-solex_1.jpg


dutch0ven-2.jpg


dutchoven-3.jpg


ctb-80-opzijnplaats.jpg


kachelinschuurtje-5.jpg


 
Welkom terug :)
 
Meer dan welkom terug! Dat zo'n eenvoud in 2-takt techniek zoveel tijd in beslag kan nemen ;)

Mede door je aankoop topic heb ik onlangs ook voor de Wolf DO gekozen. Ik heb er veel plezier van en ja, een middagje met de Crisco is nodig. Zeker als je tomaten in je goulash wilt doen heb je even een paar sessies stoofvlees (zonder tomaten...) nodig.

Nogmaals welkom terug en nu wel langer blijven hea
 
Holkers zei:
Meer dan welkom terug! Dat zo'n eenvoud in 2-takt techniek zoveel tijd in beslag kan nemen ;)
Mede door je aankoop topic heb ik onlangs ook voor de Wolf DO gekozen. Ik heb er veel plezier van en ja, een middagje met de Crisco is nodig. Zeker als je tomaten in je goulash wilt doen heb je even een paar sessies stoofvlees (zonder tomaten...) nodig.
Nogmaals welkom terug en nu wel langer blijven hea
Bedankt voor de mooie woorden, ik heb nog een ontdekkingsreis voor me met de Wolf DO.
Een pot Crisco staat hier ook nog steeds, dat gaat dus goed komen.
Heb jij een specifiek goulash recept?
P.S. ik heb nog 2 foto's toegevoegd bovenstaand zodat je wat meer zult begrijpen dat er wat extra tijd in ging zitten met die 2-takt.... :)
 
Welkom terug
Wat een geweldige werkplaats heb je.
En lekker comfortabel met een kacheltje
 
Ridevi71 zei:
Welkom terug
Wat een geweldige werkplaats heb je.
En lekker comfortabel met een kacheltje
Dat is een prima kachel, het is een Rowi 4200 Blue Flame.
Op de laagste stand die ik gebruik kan ik 50-55 uren stoken met 1 vulling propaan Primagaz (10,5kg)
De bus ruil ik om in Belgi?, daar houd ik momenteel weer kantoor, en de omruil kost daar Euro 16,30.
En dat is een heel stuk vriendelijker geprijsd dan in NL (ca Euro 28,00).
Kortom, voor ca Euro 0,30 per uur heb ik geen klagen!
 
Welkom weer terug!!  Solexen zijn leuk maar bbq veeeeeeeel lekkerder!  ;)
Mooie DO heb je. Wel grappig dat je als RedFox een Wolf DO hebt.
Heel veel plezier ermee!
 
welkom terug Geert
 
Welkom terug Geert!
Wat Holkers al zei, in het begin oppassen met "zure" gerechten.
De eerste keren na het schoonmaken weer even heet stoken en opnieuw insmeren met Crisco.

 
kijk an een heus solex met goulash service station?  :p lijkt me een goede combinatie.
 
solexfrank zei:
Hoi Geert
Je weet inmiddels dat er ook een Solex Do is  :D
Wellicht nog een uitdaging.
Hoi Frank, leuk je hier aan te treffen.
Enne...Solex DO laat ik aan mij voorbij gaan, ik heb aan Solex OTO meer dan genoeg plezier en werk met alles wat hier nog op stapel staat!
Heb je hier op forum al foto's geplaatst?
Het is ook leuk om de diverse "insignes" kip-knorretje-koetje hier te gaan scoren, mogelijk heb je dat al gelezen...
Het nuttige met het aangename verbinden. ;)
 
Peter, bedankt voor de link.
Ik heb deze even snel gecheckt en lijkt zeker de moeite waard het wat nader te lezen!
Maak je geen zorgen, als ik iets maak komt er een foto.....oeps, ik bedoel een reportage zoals in mijn verleden hier op forum te doen gebruikelijk!
 
Ha Geert, welkom terug!
 
Hoi Dominique, goed elkaar weer te gaan treffen.
Ik denk nog met genoegen terug aan de speciale scherpe salami voor de pizza die je me ooit bezorgde!
 
Weer welkom Geert.
Ben benieuwd naar je bijdrages
Ga je volgen.
 
solexfrank zei:
Hoi Geert
Je weet inmiddels dat er ook een Solex Do is  :D
Wellicht nog een uitdaging.

Enne een peperbus, als je de smaak dan toch te pakken hebt...
 
H? h?....eindelijk onze Geert weer terug! Dat heeft even geduurd man. Fijn je weer te lezen!
E?n van de lekkerste stoofjes om te maken in een DO vind ik Calabasitas, een mexicaanse varkensstoof met pompoen, courgette en tomatillo (NU vers te krijgen bij de Hanos): http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=3139.0
Verder natuurlijk altijd leuk om er eens een brood ofzo in te bakken. No Knead breads doen het er wel leuk in. Krijg je mooie 'artisan' broodjes van in zo'n pan.

Verder is een DO wat mij betreft vooral leuk tijdens het kamperen. Fik stoken, pan erop en lekker met een mooi biertje in de hand naar die pruttelende pot zitten kijken met zijn allen :D
 
We hebben je gemist Geert!
Hopelijk zien we je ook weer tijdens de winterbijeenkomst van het BBQ Genootschap!
(want die zal vast wel weer georganiseerd gaan worden na de succesvolle winterbijeenkomsten van afgelopen jaren)
 
Terug
Bovenaan Onderaan