Beef en Steak

PulledPork in de sneeuw

MrMannetje

Pitmaster
Voor de fotowedstrijd van deze maand heb ik Pulled Pork nodig en de vriezer voorraad bleek op zijn einde te zijn.
Het was dus noodzaak om nieuwe Pulled Pork te gaan maken.

Zaterdagochtend heb ik een 3KG procureur ge?njecteerd met een mix van :
- Bouillon (zelf getrokken van het Kerstvarken)
- Honing
- Roomboter (ongezouten)
- Worchestersaus
- Beetje BBQ Rub

Daarna in de BBQ Rub gezet om lekker te laten in trekken.
Ik twijfelde zaterdagavond om de PulledPork 's nachts op de WSM te leggen maar de thermometer gaf -7 aan op m'n dakterras.
Ging er vanuit dat het zondagochtend wel beter zou zijn.. nou nee dus, zondagochtend 09:00, -6, wind en sneeuw.

Het duurde dan ook even voordat de WSM op temperatuur was. Mijn BBQguru heeft vandaag wel laten zien wat hij waard is ;)
Uiteindelijk heeft de procureur er 8 uur over gedaan en ligt hij nu te rusten.

Hier alvast de eerste foto's en de grafiek van het verloop.. Hier kan je goed zien dat de BBQguru het druk heeft gehad.
Na het rusten en pullen zal ik de foto's van het resultaat nog even posten.

IMG_2737_zps694ede64.jpg

IMG_2736_zps05616335.jpg

IMG_2738_zpsb09ff2f6.jpg

IMG_2740_zps8127c469.jpg

Lekker warm vanuit binnen alles in de gaten houden ;)
IMG_2741_zps77b7896e.jpg

Vlak voor het inpakken bij 67c
IMG_2742_zpsf4bc19d7.jpg

Het verloop
20130120PPgrafiek_zpsf207902c.png

Dat zijn de momenten dat je de producten van BBQ Guru nog meer waardeert :)

Lekker he, van uit het huis stoken! Je fan heeft inderdaad veel aangestaan. Heeft een cyberQ geen open lid detectie? Zou je nog een screenshotje van de software willen maken (printscreen + plakken in mspaint in windows, of shift command 3 op een mac)?

Ziet er goed uit.

@structor

De CyberQ heeft zeker open lid detectie, kan je aan en uit zetten. In deze sessie stond hij aan.
Dat zie je bij ongeveer 05:00:00 gebeuren.

Screenshot van de software hieronder, dit is zonder dat de CyberQ is aangesloten.
Als je meer screenshot wil laat maar weten.

ScreenShot2013-01-20at201128_zps4cc1731b.png

Goed bezig zo in de sneeuw, heeft gewoon wat als de sneeuw om de q heen ligt. ik zag het vandaag niet zitten om de wsm aan te steken, heb nog geen BBQ guru...... Maar met dit verhaal schuift hij wel omhoog op mn verlanglijst.

Goed gedaan, mijn ervaringen met deze temperaturen zijn idd dat je temp flink kan zakken zodra de wind opsteekt of de regen neerdaalt. Met een BBQ guru scheelt dit stukken en kan je dit mooi bij laten sturen. Ben zelf ook erg blij met mijn digi q dx2

mooi gelukt weer, zo bewijst de bbq-guru zeker zijn kunnen

Het resultaat..

IMG_2743_zps8f31c8d5.jpg

IMG_2746_zps72bd6655.jpg

IMG_2745_zps50185bfa.jpg

Ik zou je er zo een knorretje voor geven ;) Duurt weer een week voor die lucht uit de Haagsche Toren is :D

Heel interessant, dankje wel! Mooie PP.

Ik zie dus dat je ook op een Mac de BBQGuru CyberQ II kan gebruiken, dat ie ook met Celsius kan werken, etc...

Ik ga nu op zoek naar threads over de BBQGuru CyberQ II in de Forum (bvd waar kan je hem kopen? etc...)

Ziet er erg lekker uit. :D

TheFoodSnobFrog zei:
Heel interessant, dankje wel! Mooie PP.

Ik zie dus dat je ook op een Mac de BBQGuru CyberQ II kan gebruiken, dat ie ook met Celsius kan werken, etc...

Ik ga nu op zoek naar threads over de BBQGuru CyberQ II in de Forum (bvd waar kan je hem kopen? etc...)

Het werkt helaas niet native op de MAC, ik gebruik VMware Fusion om Windows 7 te draaien (helaas)..
Is ook werkelijk de enige reden waarom er Windows op mijn Mac staat..

Zag wel dat BBQ Guru de brombestand op aanvraag levert maar dat is allemaal in .net dus omzetten naar Mac is een hele uitdaging.

Terug
Bovenaan Onderaan