BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork voor het knorretje....

 
 

Rimconator

Stoker
Berichten
466
Nog niet zo lang op het forum, maar ik lees dat je een knorretje kunt krijgen onder jouw forumnaam als je hier een draadje over jouw gerecht post. Dus bij deze mijn poging om een knorretje te krijgen. (geen idee hoe dat dus werkt ;))

Vorige week 2,5 procureur gehaald bij een slager in de buurt. Het varken liep de maandag ervoor nog los rond. Zaterdagavond ingespoten volgens het recept wat ik had van Green Forest BBQ en Grills waar de pellet grill vandaan komt. Ook goed gerubd met de kruidenmix. Huishoudfolie om de bak en in de koelkast.

Zondagmorgen vroeg opgestaan (het was ook Formule 1) en de procureur om 7 uur op de grill gelegd. Na 5 uur op 120 graden ieder uur gesprayd met appelsap. Toen de kerntemperatuur 90 graden was heb ik de pulled pork nog een half uur onder aluminium folie laten rusten. Toen was het 19.30 uur, dus in totaal zo'n 12,5 uur op het rooster gelegen.

Heerlijk opgegeten op een Italiaanse bol met cole slaw en BBQ saus.

Voor herhaling vatbaar, was echt lekker (en dat voor de 1e keer).

pp1.jpg


pp2.jpg
pp3.jpg
pp4.jpg
pp5.jpg
pp6.jpg
pp7.jpg
pp8.jpg
 
Dat ziet goed uit en zal je zeker je knorr opleveren!
 
pulled pork is altijd lekker!

Had je hem rond de 70graden nog ingepakt of heb je “the zone” uitgezeten?

Gefeliciteerd met je 🐷
 
pulled pork is altijd lekker!

Had je hem rond de 70graden nog ingepakt of heb je “the zone” uitgezeten?

Gefeliciteerd met je 🐷
Niet ingepakt, op het rooster laten liggen tot een kern temperatuur van 90 graden.

Ik wacht het Knorretje verder rustig af.🐽
 
Niet ingepakt, op het rooster laten liggen tot een kern temperatuur van 90 graden.

Ik wacht het Knorretje verder rustig af.🐽

Zodra één van de beheerders hier lucht van krijgt heb je hem zo. 😂
 
Van harte met je knorretje, ziet er prima uit !!
 
Alvast gefeliciteerd met je knorrie!
Inpakken gaat je heel veel tijdswinst opleveren 😉 en kerntemperatuur is niet heilig, "de priktest" wel, ieder stuk vlees is anders.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg er al lucht van...Stuur maar een broodje door.
Wat @Robdijn al aangeeft. Kerntemp is leuk. Priktest geeft de doorslag.
 
Domme vraag misschien, maar wat is een priktest?

Heb verder ook nog een digitale vlees thermometer.
 
Domme vraag misschien, maar wat is een priktest?

Heb verder ook nog een digitale vlees thermometer.

Domme vragen bestaan niet, een vraag niet stellen, das dom.

Met “priktest” bedoelen we hier met een sateprikker of thermometer in je vlees prikken, dit moet voelen alsof je hem in een pot pindakaas prikt, dan is je vlees mals genoeg om hem te pullen.
Is een klein beetje een gevoel wat je moet krijgen.

Bij pulled pork zijn sommige stukken vlees pas mals boven de 95 graden, dus staar je niet blind op je thermometer maar meer op wat je voelt.
 
Domme vragen bestaan niet, een vraag niet stellen, das dom.

Met “priktest” bedoelen we hier met een sateprikker of thermometer in je vlees prikken, dit moet voelen alsof je hem in een pot pindakaas prikt, dan is je vlees mals genoeg om hem te pullen.
Is een klein beetje een gevoel wat je moet krijgen.

Bij pulled pork zijn sommige stukken vlees pas mals boven de 95 graden, dus staar je niet blind op je thermometer maar meer op wat je voelt.
Kijk, das het mooie aan dit forum. Dank voor de info en uitleg.👍
 
Ziet er goed uit! Hier is de vrouw ook al een tijdje aan het laten vallen dat ik misschien weer eens PP moet maken. Zal er binnenkort wel weer eens van komen dus!
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan