Nadat de klok vorige maand is teruggezet i.v.m. de wintertijd lukt het eventjes niet meer om een Pulled Pork run geheel in daglicht te laten verlopen.
Vanochtend om 06:45u heb ik in het volledige donker een mooie procureur op de WSM47 gelegd, om 07:30u was de smoker op temperatuur.
Volgens de wedstrijdmethode dan na 5 uurtjes mooi in de glaze gezet en vervolgens 2 uur later ingepakt om door te stoten naar de eindtemperatuur.
Om 17:27u werd de 88C aangetikt en kon de procureur gaan rusten....en ja, het was inmiddels weer donker geworden.
Toch heeft het wel wat speciaals dat zowel de start als finish van een run in het donker plaats heeft.
Onderstaande reportage laat wat hoogtepunten zien uit een run die ik met veel plezier heb mogen uitvoeren.
Voor deze PP had ik vandaag tussen de bedrijven door ook voor de eerste keer coleslaw volgens recept van Dominique gemaakt.
Ik schaar me vanaf nu in de rij van fans! (zie ook: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/bijgerechten/koolsla-van-dominique/)
2,5 kilo mooie procureur van Sligro
Injectievloeistof volgens wedstrijdrecept Noskos
Nieuw injectiespeeltje, gekocht van Scott (Miss Piggy's BBQ team UK) tijdens Cook-Off in Nootdorp
Deze keer Blues Hog als rub
Ge?njecteerd en in de rub gezet
Mooi in de folie voor de nacht
De kolenbak van de WSM is meer dan voldoende gevuld
Het is nog vroeg, maar we gaan starten...
De procureur op de grid
Vers geraspte witte kool, winterpeen met lente uitjes en gehakte selderie
De mayo, suiker, appelciderazijn en pezo klaar voor mixen
Mooi gemixt en nu lekker wat zacht laten worden..
De eerste 5 uurtjes zitten erop...
In de glaze zetten en weer voor 2 uurtjes terug bij 120C
De bark is inmiddels aanwezig, we zijn klaar voor inpakken
Lekker aluminium jasje zodat het wat opschiet...
Om 17:27u wordt de 88C aangetikt, nog even met sate prikker getest of alles OK is
We zijn klaar om te gaan pullen...
Het eerste kleine stukje wat er af valt geeft al meteen een goede indruk....
En zo hebben we netto 1,6 kilo pulled pork over gehouden
close-up
en tja, op een broodje met coleslaw en eindsaus is het verrukkelijk!
Bedankt voor het kijken!
Vanochtend om 06:45u heb ik in het volledige donker een mooie procureur op de WSM47 gelegd, om 07:30u was de smoker op temperatuur.
Volgens de wedstrijdmethode dan na 5 uurtjes mooi in de glaze gezet en vervolgens 2 uur later ingepakt om door te stoten naar de eindtemperatuur.
Om 17:27u werd de 88C aangetikt en kon de procureur gaan rusten....en ja, het was inmiddels weer donker geworden.
Toch heeft het wel wat speciaals dat zowel de start als finish van een run in het donker plaats heeft.
Onderstaande reportage laat wat hoogtepunten zien uit een run die ik met veel plezier heb mogen uitvoeren.
Voor deze PP had ik vandaag tussen de bedrijven door ook voor de eerste keer coleslaw volgens recept van Dominique gemaakt.
Ik schaar me vanaf nu in de rij van fans! (zie ook: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/bijgerechten/koolsla-van-dominique/)
2,5 kilo mooie procureur van Sligro

Injectievloeistof volgens wedstrijdrecept Noskos

Nieuw injectiespeeltje, gekocht van Scott (Miss Piggy's BBQ team UK) tijdens Cook-Off in Nootdorp

Deze keer Blues Hog als rub

Ge?njecteerd en in de rub gezet

Mooi in de folie voor de nacht

De kolenbak van de WSM is meer dan voldoende gevuld
Het is nog vroeg, maar we gaan starten...

De procureur op de grid

Vers geraspte witte kool, winterpeen met lente uitjes en gehakte selderie

De mayo, suiker, appelciderazijn en pezo klaar voor mixen

Mooi gemixt en nu lekker wat zacht laten worden..

De eerste 5 uurtjes zitten erop...

In de glaze zetten en weer voor 2 uurtjes terug bij 120C

De bark is inmiddels aanwezig, we zijn klaar voor inpakken

Lekker aluminium jasje zodat het wat opschiet...

Om 17:27u wordt de 88C aangetikt, nog even met sate prikker getest of alles OK is

We zijn klaar om te gaan pullen...

Het eerste kleine stukje wat er af valt geeft al meteen een goede indruk....

En zo hebben we netto 1,6 kilo pulled pork over gehouden

close-up
en tja, op een broodje met coleslaw en eindsaus is het verrukkelijk!

Bedankt voor het kijken!
Laatst bewerkt: