Hallo dames en heren,
Dit word mijn eerste pulled pork.
Het is een stuk procureur van 2,5kg.
Voor de low and slow, richt ik de barbecue volgens Juancho's Split Grill in, dit vind ik de mooiste manier om de temperatuur in de range te houden, van 120 tot 130 graden Celsius.
Ik weet dat dit lager hoort te zijn.
Dus we gaan het morgen zien hoe het gaat, wish me luck
Hij ligt sinds vanmorgen in de rub.
Morgen gaat hij op de weber 57cm, low and slow.
Meer foto`s zullen wel volgen.
Kleine update
De procureur is er vanmiddag om 1300 uur opgegaan.
Dit is het resultaat na 2 uurtjes.
De internerne temp is.
Dus nog een lange weg te gaan, maar we hebben geduld. :
Om terug te komen op de rub die ik heb gebruikt dit is een mengsel dat ik zelf heb verzonnen.
Er zit zee zout, gember, smoked paprika, bruine basterd suiker, vers gemalen zwarte peper, uien granulaat, knoflook poeder, chilli peper en lamb rub van Nomu en barbecue rub ook van Nomu.
Het is een lekkere rub die zoet, zout, pittig is.
Alle ingredi?nten in gelijke delen behalve de knoflook, en het paprika poeder.
Tijd 17:30
De kerntemperatuur is 57.7 graden Celsius, hij zit dus in de zone.
Heb de pork net ingepakt in alufolie.
Het porkje is er om 21:00 er af gegaan bij een temp van 83,5 graden Celsius hier een foto hoe hij in de pull bak ligt.
Ik heb hem eerst nog een half uurtje in folie laten rusten, zodat hij nog een beetje kon genieten van afterburner.
Ik vond het toch niet zo makkelijk om het uit elkaar te trekken als ik had verwacht maar de smaak was er niet minder om.
Na het pullen nog een beetje rub over het vlees toen was de smaak helemaal af.
En toen gelijk maar een broodje gemaakt met augurken en verder niets.
We hadden gisteren het dopen van onze jongste dochter, en daar is de pulled pork aan zijn einde gekomen.
Ik vond zelf het vlees koud lekkerder dan warm, maar dat is mijn mening.
Wij hopen dat dit een leuk en onderhoudend artikel was voor mij was het een leuk en leerzaam moment.
Gr. Berry (a.k.a. Whitebrado)
Dit word mijn eerste pulled pork.
Het is een stuk procureur van 2,5kg.
Voor de low and slow, richt ik de barbecue volgens Juancho's Split Grill in, dit vind ik de mooiste manier om de temperatuur in de range te houden, van 120 tot 130 graden Celsius.
Ik weet dat dit lager hoort te zijn.
Dus we gaan het morgen zien hoe het gaat, wish me luck

Hij ligt sinds vanmorgen in de rub.

Morgen gaat hij op de weber 57cm, low and slow.
Meer foto`s zullen wel volgen.
Kleine update
De procureur is er vanmiddag om 1300 uur opgegaan.
Dit is het resultaat na 2 uurtjes.

De internerne temp is.

Dus nog een lange weg te gaan, maar we hebben geduld. :

Om terug te komen op de rub die ik heb gebruikt dit is een mengsel dat ik zelf heb verzonnen.
Er zit zee zout, gember, smoked paprika, bruine basterd suiker, vers gemalen zwarte peper, uien granulaat, knoflook poeder, chilli peper en lamb rub van Nomu en barbecue rub ook van Nomu.
Het is een lekkere rub die zoet, zout, pittig is.
Alle ingredi?nten in gelijke delen behalve de knoflook, en het paprika poeder.
Tijd 17:30
De kerntemperatuur is 57.7 graden Celsius, hij zit dus in de zone.
Heb de pork net ingepakt in alufolie.
Het porkje is er om 21:00 er af gegaan bij een temp van 83,5 graden Celsius hier een foto hoe hij in de pull bak ligt.
Ik heb hem eerst nog een half uurtje in folie laten rusten, zodat hij nog een beetje kon genieten van afterburner.

Ik vond het toch niet zo makkelijk om het uit elkaar te trekken als ik had verwacht maar de smaak was er niet minder om.

Na het pullen nog een beetje rub over het vlees toen was de smaak helemaal af.

En toen gelijk maar een broodje gemaakt met augurken en verder niets.

We hadden gisteren het dopen van onze jongste dochter, en daar is de pulled pork aan zijn einde gekomen.
Ik vond zelf het vlees koud lekkerder dan warm, maar dat is mijn mening.
Wij hopen dat dit een leuk en onderhoudend artikel was voor mij was het een leuk en leerzaam moment.
Gr. Berry (a.k.a. Whitebrado)