BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork - Blues Hog

 
 

Vatos

Kooltjesharker
Berichten
166
Dzk4fXR.png


Omdat het zondag zulk slecht weer zou worden, had ik maar besloten om zaterdag een mooi stuk vlees te komen om PP te maken, en zondag mijn egg aan te steken.
De PP heb ik bereid via de wedstrijd methode.

(Dit is mijn eerste keer Pulled Pork) :D

Zaterdag:

Vlees bijgesneden, vet verwijderd.
JvTVIGR.jpg


In de droge rub gezet, geinjecteerd en in het folie ingepakt.
ueWVyvF.jpg


Zondag:

Vlees had een mooi kleurtje gekregen van de rub, en injectie vloeistof was mooi in het vlees getrokken.
ptNI2X8.jpg


Green Egg precies tot de 120 graden opgestookt :D derde keer dat ik hem gebruikt heb, maar erg makkelijk!
2iwmbSs.jpg


Stukje vlees erop
Aj1ATdN.jpg


Begint al ergens op te lijken :D
T6Lk8Ws.jpg


Ingesmeerd met Blues Hog + extra honing en cayennepeper voor wat extra pit
Adgkghw.jpg


rXaJrdl.jpg


Na 2 uur was de PP 80 graden inside
KPB3Lgg.jpg


Ingepakt en tot de 88 graden op de egg
lkeVqeB.jpg


Eenmaal klaar heeft die een smakelijk kleurtje gekregen :D
r3s8BYa.jpg


Pullen maar!
Y2EA4OI.jpg


Het eindresultaat, wittekoolsalade, PP en augurkjes!
aGSebza.jpg


Totaal heeft het stuk vlees 8 uur op de egg gelegen rond de 120 graden, was een mooi stukje vlees van net geen 2kilo.
Eerste keer PP is mij goed bevallen, de rest ook trouwens, gaan we zeker nog eens maken, dan eens met een andere saus ipv Blues hog

bedankt voor het kijken! :D
 
Goed bezig, lust ik wel!

Als tip voor een lekbakje in het ei: bij de sligro hebben ze rvs dienbladen voor iets van 15 euro, past precies in de platesetter :)
 
top gedaan,  hoe ging het op tempratuur houden van de bbq
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je knor
 
bakker zei:
top gedaan,  hoe ging het op tempratuur houden van de bbq

Dat ging wel aardig! Omdat het mijn eerste wat langere sessie was verwacht dat dit tegen zou vallen.  Misschien dat ik gewoon geluk had hoor, ik liep wat te prutsen af en toe. Maar 90%van de tijd stond de temperatuur op 120-125 graden. ??n keer gehad dat die opeens 150 stond maar dat was omdat ik hem wat te lang open had gehouden :)
 
SilverFox zei:
Goed bezig, lust ik wel!

Als tip voor een lekbakje in het ei: bij de sligro hebben ze rvs dienbladen voor iets van 15 euro, past precies in de platesetter :)

Dat is handig inderdaad. Ik vouw nu elke keer aluminium als een opvang bakje ( is ook te doen ). Maar kan ik die dienbladen meerdere keren gebruiken?
 
Heerlijk broodje zo, had hem zo voor lunch willen hebben :)
 
Mooi broodje, die lust ik ook!
 
Ziet er goed uit! Al aan gedacht om het broodje ook zelf nog te gaan maken?
 
Ja zeker, maar eerst staat er pizza van de egg op het menu :D
Ben daar heel benieuwd naar
 
gefeliciteerd met je knorretje, ziet er heerlijk uit. :D
 
Vatos zei:
SilverFox zei:
Goed bezig, lust ik wel!

Als tip voor een lekbakje in het ei: bij de sligro hebben ze rvs dienbladen voor iets van 15 euro, past precies in de platesetter :)

Dat is handig inderdaad. Ik vouw nu elke keer aluminium als een opvang bakje ( is ook te doen ). Maar kan ik die dienbladen meerdere keren gebruiken?

Dat dienblad kun je inpakken met alufolie, en is oneindig te gebruiken. Ik doe zelfs niet eens elke keer nieuw folie eromheen, afhankelijk van de vorige sessie, hoeveel vet er op ligt. Ik bedoel, je vlees ligt er niet in, je vangt alleen vet en sappen op.
 
Dominique zei:
Vatos zei:
SilverFox zei:
Goed bezig, lust ik wel!

Als tip voor een lekbakje in het ei: bij de sligro hebben ze rvs dienbladen voor iets van 15 euro, past precies in de platesetter :)

Dat is handig inderdaad. Ik vouw nu elke keer aluminium als een opvang bakje ( is ook te doen ). Maar kan ik die dienbladen meerdere keren gebruiken?

Dat dienblad kun je inpakken met alufolie, en is oneindig te gebruiken. Ik doe zelfs niet eens elke keer nieuw folie eromheen, afhankelijk van de vorige sessie, hoeveel vet er op ligt. Ik bedoel, je vlees ligt er niet in, je vangt alleen vet en sappen op.

Thanks Dominique, ga ik binnenkort halen! Is inderdaad handig :D
 
PP staat bij mij ook nog in de planning en dit ziet er prima uit. Je hebt het over wedstrijd recept, waar heb je die vandaan?
 
Vatos zei:
Dominique zei:
Vatos zei:
SilverFox zei:
Goed bezig, lust ik wel!

Als tip voor een lekbakje in het ei: bij de sligro hebben ze rvs dienbladen voor iets van 15 euro, past precies in de platesetter :)

Dat is handig inderdaad. Ik vouw nu elke keer aluminium als een opvang bakje ( is ook te doen ). Maar kan ik die dienbladen meerdere keren gebruiken?

Dat dienblad kun je inpakken met alufolie, en is oneindig te gebruiken. Ik doe zelfs niet eens elke keer nieuw folie eromheen, afhankelijk van de vorige sessie, hoeveel vet er op ligt. Ik bedoel, je vlees ligt er niet in, je vangt alleen vet en sappen op.

Thanks Dominique, ga ik binnenkort halen! Is inderdaad handig :D
Dominique +1
Ik heb hem nog nooit ingepakt, maar krab / spoel hem soms wel even schoon. Heb hem al een keer of 30 gebruikt en 0,0 slijtage. Wel onbruikbaar als dienblad, maar who cares :) Ik eet er immers nooit uit :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan