BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork 150 personen

smokert

Stoker
Berichten
496
Ik heb met regelmaat al pulled pork gemaakt maximaal voor 20 man, maar binnenkort hebben we een bedrijfs barbecue en daar werd gevraagd of ik pulled pork wou maken voor 150 man.
Om het vlees uit elkaar te trekken heb ik al een pork puller aangeschaft, want voor zoveel personen hou ik geen handen meer over.
Maar is het mogelijk om de week ervoor alvast de pulled pork te roken (die dag natuurlijk ook een deel) en vacu?m te verpakken en die dag op te warmen, blijft het vlees dan nog lekker sappig of merk je echt kwaliteit degradatie?
Tips zijn welkom.  :D
 
Dat kan goed, opwarmen met appelsap of cola.
Ik zie in je onderschrift dat je 2x WSM47 hebt, dan is ruimte toch geen probleem?
 
Ceriel +1
 
he joh, dat doe je niet goed, dat moet je een ander laten doen!  :p

gekheid. veel succes en ja, opwarmen kan natuurlijk prima. bij al die restaurantjes en food trucks en festivals zal de pulled pork ook niet elke nacht vers gerookt zijn. misschien dat het net een fractie minder dan absolute perfectie is door het opwarmen maar zeg nou zelf, gaan die 150 man dat verschil proeven?
 
En anders hussel je de verse en niet verse pp door elkaar? Dan zal er helemaal weinig verschil zijn :)
 
Mozes.

150 man maakt bij 300 gram PP al 45 kg vlees.
Dan zou ik ook een paar dagen van te voren al het nodige gedaan hebben.

Wat een klus zeg.
 
Mooie uitdaging, wel ff zorgen voor een paar bain maries!

Opwarmen gaat prima!
 
Persoonlijk vind ik opgewarmde PP lekkerder dan verse 8)
Zit meer smaak aan, wat meer smaakbeleving. Maar je gaat wel een paar dagen staan roken. 300 euro aan vlees, 3 sessies.. Hou rekening met een grote vriezer ;)

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan