Beef en Steak

Pulled chicken recept.

Razor08

Tondelzoeker
Na 2 keer pulled pork wil ik een keer pulled chicken maken. Alleen zie daarvoor niet meteen een recept.
Welk vlees ? Kipfilet ? Maar ben n iet zo'n fan van kipfilet omdat die een beetje droog is. Maar misschien met een injectie wel goed. Kipdij zijn een beetje te klein.
En dan vooral hoe lang en op welke temp ?
Of gewoon proberen en met thermometer in de gaten houden. Maar wat is goede kerntemp voor pulled chicken ?
Heeft er iemand kant en klaar advies

Alvast bedankt,
Maurice

Na 2 keer pulled pork wil ik een keer pulled chicken maken. Alleen zie daarvoor niet meteen een recept.
Welk vlees ? Kipfilet ? Maar ben n iet zo'n fan van kipfilet omdat die een beetje droog is. Maar misschien met een injectie wel goed. Kipdij zijn een beetje te klein.
En dan vooral hoe lang en op welke temp ?
Of gewoon proberen en met thermometer in de gaten houden. Maar wat is goede kerntemp voor pulled chicken ?
Heeft er iemand kant en klaar advies

Alvast bedankt,
Maurice
Hoi Razor,

Ik maak altijd deze:

Pulled Chicken uit de Dutch Oven

Ik maak hem altijd met kippendijen. Injecteren is nergens voor nodig!
Volg de stappen in het recept van Marcel en dan komt dat helemaal goed met je Pulled Chicken.

Thx, dutch oven heb ik nog niet in het arsenaal. Had tot op heden nog geen behoefte recepten daarmee te maken

Thx, dutch oven heb ik nog niet in het arsenaal. Had tot op heden nog geen behoefte recepten daarmee te maken
Als je geen DO hebt kun je eventueel ook een Soeppan of een Braadpan gebruiken.
Werkt ook.

Een DO is wel een verrekte handige Bbq accessoire 🤗

Het kan zeker met boven geschreven oplossing, maar gewoon kippendij met een blokje rookhout op 120 graden indirect klaart de klus ook wel.

Rustig roken tot 75 kern ongeveer en pullen.
Evt een beetje bbq saus toevoegen om het wat smeuïger te krijgen.

Toevallig gisterenavond zelf nog gemaakt.

IMG_8260.jpeg

Ik had inderdaad eerst ook geen Dutch Oven. Je zou dit recept kunnen proberen, eventueel met je eigen kruidenmix/rub.

Hij heeft er ook een leuke video van.

Zoals @Zzzjon ook al aangeeft kan het zeker zonder Dutch Oven. En dat smaakt ook echt lekker 😋

Ik vraag me eigenlijk af waarom zoveel van de online recepten van pulled chicken in de Dutch oven gemaakt worden.
Pulled pork mengen we toch ook gewoon achteraf met de saus.
Is het gewoon één iemand die zijn recept zo gemaakt heeft en de rest kopieert die methode? Of zit er toch een logica achter?
Ik vind trouwens bij die Dutch oven recepten de kip in veel te veel saus zwemmen...

Ik vraag me eigenlijk af waarom zoveel van de online recepten van pulled chicken in de Dutch oven gemaakt worden.
Pulled pork mengen we toch ook gewoon achteraf met de saus.
Is het gewoon één iemand die zijn recept zo gemaakt heeft en de rest kopieert die methode? Of zit er toch een logica achter?
Ik vind trouwens bij die Dutch oven recepten de kip in veel te veel saus zwemmen...
Helemaal eens met dit wat onze smaak betreft. Ik maak het recept van Nasq altijd. Gaat vrij snel en inderdaad minder saus. En altijd heerlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan