BasBQ
Beef en Steak

Pulled Chicken in Dutch Oven

 

Michel_D

Pitmaster
Berichten
510
Vandaag 6 eters en er lag nog 1.5 kg kippendij.
Deze in de van Beekum rub voor kip gezet.
Bbq aangemaakt voor aangrillen.

97798ec56f5e9226d5cf3fed245b268b.jpg


2 dikke uien en 2 tenen knoflook gesneden
Kip indirect gelegd en intussen de saus gemaakt:
Flesje Hertog Jan bokbier
Baby Ray’s Honey bbq
2 eetlepels stroop

Ui en knoflook in DO fruiten daarna saus en vlees erbij.

Kolen overhevelen van de Weber kettle naar the Windmill Stove. Wat een geweldig ding is dat voor dit soort toepassingen.

9c9554c2c324d14b2eb3b27c14c4a76b.jpg


5d592b601b9146d1f138bf30a0670acc.jpg


2 uurtjes sudderen op de stove

01a7ad72fadbdaef163cc1acea690c34.jpg


056d11ac60e2f037c89349271e04d686.jpg


Daarna de kip gepulled en smullen.
Italiaanse bol uitgehold, bodempje mayo als ‘isolatie ‘ wat rode ui en ijsbergsla, kip en wat van de saus erover.

1112583dae9b9b6d386f9702784fc334.jpg


ee885e2335a9baeb20ddbf627004757f.jpg


21574bb5e576fe479e82499499458346.jpg


4f720b8f49f065ff1894ce0a419b3eaf.jpg
 
Oeh, ziet er erg lekker uit zeg.
Die ga ik onthouden om hier op de Dutch oven te maken.
 
Lekker man. Zoals je weet heb ik vandaag ook pulled chicken gemaakt zei het op een iets andere manier maar ook met de DO maar dan op de BBQ. De stoof is een kerstkado en moet nog even in de verpakking blijven. Ik heb de kip direct aangegrilt en slechts 1 uur laten stoven. De kip liet zich al prima pullen. Daarna het vlees op een broodje met coleslaw en komkommer.
 
Lekker man. Zoals je weet heb ik vandaag ook pulled chicken gemaakt zei het op een iets andere manier maar ook met de DO maar dan op de BBQ. De stoof is een kerstkado en moet nog even in de verpakking blijven.
Die van mij staat me hier ook aan te staren in de hoek totdat het kerst is.......
 
Ik heb hem maar uit het zicht gezet 🤣
 
Mooi werk. Mooie stove.
 
Lekker hoor pulled chicken! En ben blij om een gerecht van de stove te zien. Hij is vandaag ook hier binnen gekomen dus kan bijna niet wachten. Helaas weekendje weg waar je niet mag bbqen, ***** zooi! 😅
 
Deze pulled chicken viel goed in de smaak bij de gasten. Ik kreeg de vraag of ik het volgende week weer wil maken.
De stove is voor mij een echte aanwinst.
Voor de mensen die nog moeten wachten op de kerstman, nog even op de tanden bijten. Het is het zeker waard.

 
Laatst bewerkt:
Lekker man. Zoals je weet heb ik vandaag ook pulled chicken gemaakt zei het op een iets andere manier maar ook met de DO maar dan op de BBQ. De stoof is een kerstkado en moet nog even in de verpakking blijven. Ik heb de kip direct aangegrilt en slechts 1 uur laten stoven. De kip liet zich al prima pullen. Daarna het vlees op een broodje met coleslaw en komkommer.

Zal heerlijk gesmaakt hebben. Nog bedankt voor het recept.
 
Lekker hoor pulled chicken! En ben blij om een gerecht van de stove te zien. Hij is vandaag ook hier binnen gekomen dus kan bijna niet wachten. Helaas weekendje weg waar je niet mag bbqen, ***** zooi!

Ben benieuwd wat je vindt van de stove. Ik hoorde hier van de eters ‘beste pulled gerecht tot nu toe’.
Je kunt zoveel smaak toevoegen door het garen in de saus. Voor mij een mooie aanvulling.
 
Zal heerlijk gesmaakt hebben. Nog bedankt voor het recept.
Een tijdje heb me afgevraagd wat de toegevoegde waarde van een Dutch Oven en een Stoof nou is. Inmiddels vind ik het hele leuke attributen die naast een hoop buitenkook plezier ook mooie recepten opleveren.
 
Ziet er heerlijk uit , ben zelf ook fan van pulled chicken, en zeer makkelijk samen met de do .
 
Dat ziet er lekker uit! Dit recept moet ik ook maar eens onthouden. Bedankt voor het delen. Die stoof volgend jaar maar eens voor kijken. Dit jaar al te veel aangeschaft voor de Q. Ik moet de vrouw ook nog te vriend houden ;)
 
Dat ziet er lekker uit! Dit recept moet ik ook maar eens onthouden. Bedankt voor het delen. Die stoof volgend jaar maar eens voor kijken. Dit jaar al te veel aangeschaft voor de Q. Ik moet de vrouw ook nog te vriend houden ;)

Dat snap ik. Wilde eerst voor een Kamado maar uitendelijk voor een tweede hands WSM en deze stove met DO gegaan. Ook om dezelfde reden. Nu heb ik toch heel leuk speelgoed voor een leuke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf ding zeg, die stove…🥰
 
Terug
Bovenaan Onderaan