BasBQ
Beef en Steak

Pulled Beef

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Vannacht gaat de BGE aan voor een experimentje. Pulled Beef, althans een poging daartoe met een ander stuk vlees dan dat daar normaal voor wordt gebruikt.
In de VS wordt dit gemaakt van Chuck, de schouder, een snit die je hier niet zo kunt kopen en zodra je er om moet vragen dan gaat altijd de prijs op de e.o.a. manier omhoog ;)
Bij de Makro kwam ik runder-onderrib tegen, het stuk dat ik meenam is 2,76 kilo. De vorm is iets vierkanter dan een procureur, maar het is mooi gelijkmatig van vorm. Er zit geen bot in en de marmering op sommige stukken lijkt erg op de sukade waar we allemaal zo dol op zijn.

Ik heb hier en daar de harde stukken vet weggesneden en een leuke rub in elkaar geflanst. Vannacht gaat hij het ei in, dubbel experiment dus. Hou ik het ei netjes zo lang op een lage temperatuur? En is dit vlees geschikt als alternatief om pulled beef mee te maken?

pulledbeef1-1.jpg


Uit het plastic.
pulledbeef1-2.jpg


Het vet weg getrimd.
pulledbeef1-3.jpg


In de rub.
pulledbeef1-4.jpg


In de folie tot vannacht.
pulledbeef1-5.jpg


Vannacht krijgt hij een tweede laag rub voor hij de BGE in gaat. Dan laat ik hem garen tot ik de bark mooi genoeg vind, een uur of 5-6 schat ik. Dan mag hij de folie in tot 195?F. Uurtje rusten en dan pullen.

Eigenlijk gewoon een pulled pork sessie met Texas Crutch (de folie periode) maar dan tot een iets hogere temperatuur.

 
Heb even zitten zoeken waar dit deel op de koe zit en kwam dit plaatje tegen: http://passie.horeca.nl/fav/De%20soorten%20vlees%20Rund.pdf

In tegenstelling tot wat de naam suggereert zit het zo'n beetje waar bij het varken de procureur zit, vermoed zelf dat dit weleens een goed alternatief kan zijn voor chuck. Miscchien ook goed om burgers van te draaien!
 
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Ik ga het op de voet volgen!
 
noskos zei:
Heb even zitten zoeken waar dit deel op de koe zit en kwam dit plaatje tegen: http://passie.horeca.nl/fav/De%20soorten%20vlees%20Rund.pdf

In tegenstelling tot wat de naam suggereert zit het zo'n beetje waar bij het varken de procureur zit, vermoed zelf dat dit weleens een goed alternatief kan zijn voor chuck. Miscchien ook goed om burgers van te draaien!

Had m toevallig ook net ervoor staan ivm dat braadstuk!
 
mooi stuk vlees Dennis, ga je in de gaten houden en zal aan je denken vannacht bij de pp
 
ik ook, ga hem/het helemaal in de gaten houden  :D
 
Het is bijna vannacht... ;-) hoe staat 't ervoor?
 
Gerard777 zei:
Het is bijna vannacht... ;-) hoe staat 't ervoor?

't is idd stil Gerard  ;)
 
Ik denk dat ie al bezig is ;)
 
Half twee ga ik starten, hold your horses guys, niet zo ongeduldig! ;)
 
Denk dat je me beter sterkte kunt wensen :D Heb geen adapter voor de DigiQ op het eitje, dus back to basics, zelf regelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan