BasBQ
Beef en Steak

Project van Jet, Pastrami

Bij de Deli?s krijg je het ook koud hoor. Met mosterd en een pickle

8ebf6ebfb23e1578ffae0a3f40096294.jpg
 
Hans zei:
Hoi Jet.

Petje af en een hele diepe buiging, wat ziet dat er lekker uit. =D>
Ook je verslag is leuk om te lezen.
Ik mis de opening tijden op je reclame bord anders wellicht een broodje mee genieten.  :D

Hoi Hans.........ik ga er gewoon van blozen :blush: :)
Een broodje mee genieten zou leuk zijn maar de pastrami is al bijna op, soms moet je buren en familie ook wat gunnen ;) doet wel pijn hoor :)) goede les voor de volgende keer................veel meer maken, oh een openingstijden heb ik niet, het is hier altijd "Hotel de zoete inval" :)
 
noskos zei:
Bij de Deli?s krijg je het ook koud hoor. Met mosterd en een pickle

8ebf6ebfb23e1578ffae0a3f40096294.jpg

Oh ik dacht dat je daar kon kiezen warm of koud :-? vanmiddag op de sandwich mosterd, augurk en zuurkool (ben een echte zuurkool verslaafde ;)) en natuurlijk de pastrami :)
 
Jet zei:
Hans zei:
Hoi Jet.

Petje af en een hele diepe buiging, wat ziet dat er lekker uit. =D>
Ook je verslag is leuk om te lezen.
Ik mis de opening tijden op je reclame bord anders wellicht een broodje mee genieten.  :D

Hoi Hans.........ik ga er gewoon van blozen :blush: :)
Een broodje mee genieten zou leuk zijn maar de pastrami is al bijna op, soms moet je buren en familie ook wat gunnen ;) doet wel pijn hoor :)) goede les voor de volgende keer................veel meer maken, oh een openingstijden heb ik niet, het is hier altijd "Hotel de zoete inval" :)


Bijna op?  Heb ik weer :D :D :D
 
Hans zei:
Hoi Jet.

Petje af en een hele diepe buiging, wat ziet dat er lekker uit. =D>
Ook je verslag is leuk om te lezen.
Ik mis de opening tijden op je reclame bord anders wellicht een broodje mee genieten.  :D
+1
Leuk project om ook eens te gaan maken, foto's van die broodjes met koude Pastrami zien echt heeeeeeeeeel erg lekker uit.
 
McPeet zei:
Hans zei:
Hoi Jet.

Petje af en een hele diepe buiging, wat ziet dat er lekker uit. =D>
Ook je verslag is leuk om te lezen.
Ik mis de opening tijden op je reclame bord anders wellicht een broodje mee genieten.  :D
+1
Leuk project om ook eens te gaan maken, foto's van die broodjes met koude Pastrami zien echt heeeeeeeeeel erg lekker uit.

Dankiewel Peter :D je moet het gewoon eens proberen, ik vond het heel erg leuk om te maken en met jullie te delen en de smaak is echt fantastisch :x ik ga dan ook weer heel snel aan een nieuwe beginnen ;)
 
Ziet er erg smakelijk uit.. heb van de week ook een puntborst besteld bij de slager dus ga t ook maar eens proberen.

Ik lees wel behoorlijk wat verschil in bereiding, de ene keer tot kern 65 (eindpunt) ander recept zoals brisket for ruim 90 kern. Waarom heb jij voor het laatste gekozen?
 
Jet zei:
picosuma zei:
Dat ziet er mooi uit en smakelijk uit alleen weer jammer van de kaas  :D mooi gedaan. :)

Oke, speciaal voor jou.................De lunch, zonder kaas  :D

Mijn vermoeden is uitgekomen, koud vind ik hem persoonlijk nog lekkerder dan warm.



Cheers, op naar het volgende project. :-h

Bedankt allemaal voor het meelezen en meeleven met mijn project, en niet te vergeten jullie adviezen.
En natuurlijk ook mijn dank aan mijn wederhelft Ewald voor het maken van de vele foto's  :-*

Dank je wel zonder kaas heerlijk maar weer geprobeerd van het scherm te eten niet gelukt.  :)
Maar wat een mooi project top gedaan .
 
Wat een super resultaat, heerlijk.
 
Jet zei:
noskos zei:
Bij de Deli?s krijg je het ook koud hoor. Met mosterd en een pickle

Oh ik dacht dat je daar kon kiezen warm of koud :-? vanmiddag op de sandwich mosterd, augurk en zuurkool (ben een echte zuurkool verslaafde ;)) en natuurlijk de pastrami :)

Bij Katz, toen ik er was, was het gewoon warm, maar koud zal wellicht ook kunnen.

Wauw, wat ziet dit er goed uit! Jammer dat er nu wat kwijl op mijn toetsenbord zit...
 
vogels zei:
Ziet er erg smakelijk uit.. heb van de week ook een puntborst besteld bij de slager dus ga t ook maar eens proberen.

Ik lees wel behoorlijk wat verschil in bereiding, de ene keer tot kern 65 (eindpunt) ander recept zoals brisket for ruim 90 kern. Waarom heb jij voor het laatste gekozen?

Ik heb voor de brisket manier gekozen omdat ze bij Katz's de pastrami ook tot 90 graden Celsius garen, zij doen het daarna nog stomen maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb ook bij verschillende projecten gelezen dat zij hun pastrami tot ongeveer 65 graden Celsius deden garen, om daarna tot 90/95 graden te stomen, het resultaat niet altijd even goed was, vaak toch nog droog of taai.
Ik heb de pastrami uiteindelijk pas bij 97 graden eraf gehaald en dat was een perfecte keuze.
Volgende keer zal ik het precies weer zo doen.
 
Terwijl ik een diepe buiging maak neem ik met een zwierige gebaar mijn hoed af....
 
Jorte zei:
Terwijl ik een diepe buiging maak neem ik met een zwierige gebaar mijn hoed af....

Dank je wel, voel me zeer vereerd, ik geef je een vriendelijke glimlach terug ;;)
 
Wat een feest deze heerlijke foto's te mogen bekijken, de pastrami stijgt op de to-do-lijst!

Jet, bedankt voor het delen van dit mooie project.
 
Poetsertje zei:
Wat een leuk projectverslag Jet, ik heb het met smaak gevolgd.
Ik vind het vaak koud of opgebakken het aller lekkerst als ik Brisket maak.
Mijn poging was de vorige keer maar 75% gelukt. (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=16730.15)
Ik ga dat nog een keer zo zorgvuldig aanpakken zoals jij dat hebt gedaan.

Complimenten

Dankje voor de complimenten  ;;)
 
Frits zei:
Wat een feest deze heerlijke foto's te mogen bekijken, de pastrami stijgt op de to-do-lijst!

Jet, bedankt voor het delen van dit mooie project.

Graag gedaan Frits en jij bedankt voor je advies ben blij dat je genoten hebt :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan