BasBQ
Beef en Steak

Project van Jet, Pastrami

Vandaag de grote dag, pastrami maken, geweldig er ligt ook nog sneeuw :)
Vacuumzak opengeknipt en er bleef nagenoeg geen rub aan de zak plakken, nogmaals bedankt voor de tip Frits. Bbq naar 120 graden gebracht en het vlees erop en blokjes appelhout tussen de kolen gelegd.
Bereiding zoals brisket.

epGS6rb.jpg


xhVqIHs.jpg


A1ye345.jpg


PB85aNQ.jpg


32vtzKr.jpg


ZPrJCwf.jpg


VeQIAQm.jpg


S1hWzX4.jpg
 
Ik heb honger :p
 
Geniet ervan Jet!
 
6 uur verder , kerntemp 61 graden C. nog even laten liggen en dadelijk inpakken.

I9FdJaS.jpg


m4G4zYM.jpg
 
Ga je het vlees later ook nog stomen?
 
Vanavond heeft mijn Jetje al een Reuben sandwich gemaakt en hij was verrukkelijk, foto's volgen maar voor nu kan ik jullie het volgende vertellen:

3BlrGkA.jpg
 
Aaaaahhhh!
FOTO'S!!
 
noskos zei:
Ga je het vlees later ook nog stomen?

Is dat een vereiste?
Las dat ook al op andere topics maar daar werd het op de bbq tot 65 graden gegaard en vervolgens verder gestoomd tot 92.
Nu wordt het meteen op de bbq tot 92 gegaard, dus Is stomen dan nog wel nodig?

Ben benieuwd, want wil dit zelf ook erg graag maken, maar heb geen stoomoven.
 
Waarom niet eerst laten rusten en dan stomen? of rusten en koud eten?
Ik wil alle fases proeven om zo te bepalen hoe ik hem het lekkerst vind.
Gisteren even geproefd en dat was zo jummie dat ik besloten heb er meteen een soort
van Reuben Sandwich mee te maken, maar dan op een desem stokbroodje, en niet op rye bread
Maar wel met zwitserse kaas (Raclette), Rusische dressing en zuurkool uit het vat.
Toen de Pastrami 95 graden Celsius kerntemp. was heb ik hem even ingeprikt en twijfelde, samen met met wederhelft besloten om hem door te laten garen.
Bij een kerntemp. van 97 graden Celsius heb ik hem eraf gehaald, uit de alu folie gehaald en opnieuw ingepakt in verse alu folie, en een uurtje laten rusten.
Ondertussen de broodjes afgebakken en klaargemaakt om belegd te worden.

En wat vonden we ervan.........SUPER, dit is echt heel erg lekker wel hoog op smaak en het pitje van de peper was goed aanwezig maar niet storend.
Dit gaat absoluut vaker gemaakt worden, en misschien een keer met een ander soort vlees, zoals lam of geit of buikspek.

092rOih.jpg


Z1W9t0n.jpg


oNbC9SA.jpg


xSxs43Z.jpg


CI0ERxC.jpg


kTv8iFK.jpg


6z2nxcL.jpg


iKFTvVX.jpg


lzFDTkg.jpg


5yEPOoY.jpg


4f9W8Za.jpg


3OBVvnv.jpg

 
Dat ziet er mooi uit en smakelijk uit alleen weer jammer van de kaas  :D mooi gedaan. :)
 
Oh, mooie foto?s! En mooi eindresultaat.

Ik weet dat een deel van de klassieke Deli?s (Katz, Wolfie?s, David?s) waar ik heb gegeten hun  pastrami stoomden.  Misschien om het proces voor een restaurant makkelijk te maken?
 
noskos zei:
Oh, mooie foto?s! En mooi eindresultaat.

Ik weet dat een deel van de klassieke Deli?s (Katz, Wolfie?s, David?s) waar ik heb gegeten hun  pastrami stoomden.  Misschien om het proces voor een restaurant makkelijk te maken?
Als je hem inpakt, is toch ook een manier van stomen.


Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk

 
picosuma zei:
Dat ziet er mooi uit en smakelijk uit alleen weer jammer van de kaas  :D mooi gedaan. :)

Oke, speciaal voor jou.................De lunch, zonder kaas  :D

Mijn vermoeden is uitgekomen, koud vind ik hem persoonlijk nog lekkerder dan warm.

swGQDvF.jpg


sUDDGP8.jpg


rjMSJY4.jpg


24YWSQP.jpg


spjpqx1.jpg


Cheers, op naar het volgende project. :-h

Bedankt allemaal voor het meelezen en meeleven met mijn project, en niet te vergeten jullie adviezen.
En natuurlijk ook mijn dank aan mijn wederhelft Ewald voor het maken van de vele foto's  :-*


 
Man man man. Wat een eindresultaat.
Wat staat dit nu hoog op mijn lijstje.
Dank voor het prachtige verslag.

Groeten
Rick
 
Dat is mooi gedaan zeg. Jammergenoeg zou ik er het geduld niet voor hebben.
 
Hoi Jet.

Petje af en een hele diepe buiging, wat ziet dat er lekker uit. =D>
Ook je verslag is leuk om te lezen.
Ik mis de opening tijden op je reclame bord anders wellicht een broodje mee genieten.  :D
 
Brecht zei:
Dat is mooi gedaan zeg. Jammergenoeg zou ik er het geduld niet voor hebben.

Je moet weten dat ik echt absoluut geen geduld heb :-$ als ik iets wil dan liever gisteren dan morgen  ;) iedereen kan dit (dat zeiden ze ook op de haakcursus die ik ging volgen, ben 1 keer geweest daarna nooit meer  =))) de tijd vliegt als je hier mee bezig bent en het resultaat is super  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan