BasBQ
Beef en Steak

Problemen met rooster Weber GBS 57 cm Master Touch

Hier hetzelfde probleem met het rooster. Vorige week formulier op de site van Weber ingevuld maar nog niks vernomen. Ben benieuwd.
 
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dat RVS rooster?

Ik heb al 2x een nieuw rooster en het is en blijft zo'n verkl**t chrome ding
 
Heb nu 2 maanden een MasterTouch, maximaal 5 keer gebruikt. Helaas ook hetzelfde probleem. Heb Weber ook gemaild voor een oplossing.

xVor50S.jpg


gPg9ni1.jpg
 
Dat ziet er toch wel ernstig uit.  :( !
Heb je een foto bij je mail gedaan?

Ik weet niet waarom dat chroom van het rooster gaat,
kan een slechte kwaliteit van het chroom zijn of een slechte hechting  maar ik mag toch hopen dat het niet in je vlees terecht komt.

Ik herinner me een verhaal van chroom in verf en dat was ook niet zo gezond.
Wellicht gaat het niet om hetzelfde spul en/of in de zelfde concentratie maar als ik jou was zou ik toch wat meer aandringen bij Weber.

Ik hoop en verwacht dat Weber die bekend staat om zijn kwaliteit en goede service snel met een deugdelijke oplossing komt, daarbij denk ik aan een mooi rvs rooster.
Want als je een zelfde rooster krijgt en je hebt over 2 maanden het probleem weer wordt je ook niet vrolijk.
 
Ik heb ze via fb aangesproken en die gaven mij een mail adres

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 
Niet gevraagd om duurder rooster, is hun eigen initiatief geweest

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 
Hier hetzelfde probleem. Gemaild naar allesvoorbbq, waar ik mijn weber performer deluxe heb gekocht, zouden zorgen dat een nieuw rooster wordt verzonden. Is waarschijnlijk de RVS variant geven ze in hun mail aan. Dus netjes opgelost.
 
Hier ook hetzelfde bij de otp. Mailtje naar weber met foto erbij. Ze sturen een nieuw rooster. Ben benieuwd wat voor een.
Morgen trouwens eens de wsm checken. Volgens mij heb ik het daar ook  :(
 
Inmiddels een nieuw RVS rooster ontvangen. Netjes opgelost door de leverancier (allesvoorbbq). Nu maar hopen dat het nieuwe rooster wel bevalt
 
Ridevi71 zei:
Hier ook hetzelfde bij de otp. Mailtje naar weber met foto erbij. Ze sturen een nieuw rooster. Ben benieuwd wat voor een.
Morgen trouwens eens de wsm checken. Volgens mij heb ik het daar ook  :(

ondertussen een nieuw (verchroomd weliswaar) rooster ontvangen voor mijn otp. Het is trouwens wel een GBS rooster . Hopelijk is deze ok.

verder ook gezien dat mijn wsm-roosters het ook hebben. Ook hiervoor een mail naar weber gestuurd. afwachten maar.
 
Vorige week mijn nieuwe (chromen) rooster ontvangen. Na 3x gebruiken is er nog niet echt iets te zien, behalve de (normale) verkleuring. Ben benieuwd. Op de vraag voor een RVS rooster werd niet gereageerd. De oude netjes teruggestuurd in de doos van de nieuwe.
 
Wel heel gek dat sommigen een RVS rooster terug krijgen maar de meesten niet.
 
Ik heb ook een nieuw rooster gekregen, helaas weer een chromen versie. Ben benieuwd hoe lang deze het uithoud!
 
Wel raar , de een krijgt een rvs rooster ter vervanging en de ander een chroom rooster , tenzij er dus geen verschil is te zien door diegene die rvs rooster heb gehad.
 
Heb precies hetzelfde, inmiddels nieuwe ontvangen, en volgens mij een zwaardere uitvoering.

Ik maak dat rooster nooit schon met een middel, ik laat hem boven de kolen schoonbranden, en dan een zachte staalborstel erover......ik heb mij laten vertellen dat de toplaag door hoge temperatuur loslaat.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
investeer in een goed alternatief rooster zoals RVS of gietijzer en je bent je levenlang van de probllemen af. 1x investeren en jaren plezier.
 
investeer in een goed alternatief rooster zoals RVS of gietijzer en je bent je levenlang van de probllemen af. 1x investeren en jaren plezier.


+1
 
solexfrank zei:
En wat zijn hoge temperaturen?
Tot welke temperatuur kunnen deze roosters bestand zijn ?


Naja ik meet de temperatuur niet bij het direct grillen, ik gooi dan kolen aan 1 kant van de bbq tot een halve cm in het rooster, dus er ligt een flinke berg gloeiende kolen.

Indirect stook ik nooit hoger dan 115 graden

En als ik pizza maak dan stook ik echt een eikenhout vuur in me bbq, en heb me laten vertellen de temp. Wel 400/500 graden bereikt, in ieder geval geeft mijn temp. Meter streepjes aan en das dan al boven de 300 graden.......


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan