BasBQ
Beef en Steak

Problemen met rooster Weber GBS 57 cm Master Touch

BryanB zei:
Lowietje72 zei:
smokeydre zei:
Wordt de gbs tegenwoordig wel met rvs roosters geleverd?

Nee, alleen de GBS premium geloof ik of de GBS premium deluxe.

Geen van allen. De rvs roosters zijn alleen los verkrijgbaar.

Dat is dan nieuw, want Groenrijk Zuid-Oost Beemster heeft dus zo'n GBS premium of GBS Deluxe staan en daar zit af fabriek een RVS rooster in en naar ik meen nog in een zwaardere kwaliteit dan de los verkrijgbare RVS roosters. Volgens de verkoper van Groenrijk zijn de RVS roosters dan weer niet los verkrijgbaar.
 
Heb het gelukkig.bij mijn GBS nog niet kunnen ontdekken, zo lijkt het. Ik borstel het rooster altijd na en voor het q'en. Heb mijn GBS van marktplaats dus weinig kans op garantie als ik ook een pechvogel blijk. Of ik maar er een verjaardagscadeau van...

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Helaas ben ik ook een pechvogel maar nog een heel stuk minder dan de foto's die ik hier zie (ik heb alleen wat streepjes er nog maar opzitten).... Weber is alleen ?ber traag met reageren op mail.. elke keer gaat er hendig een week overheen
 
Ik had ook problemen met het rooster , ik moest een foto en kopie van het aankoop bewijs door mailen, daarna binnen een week een nieuw rooster thuis gestuurd gekregen met de mededeling dat het een productie fout is.
Nieuwe rooster ligt voorlopig nog in de schuur, oude doet het nog wel even! :D
 
Heb zojuist een reactie gehad, moet oude retour sturen en dan verzenden ze een nieuwe naar mij.

Maar ff gevraagd of het niet mogelijk is om bij een dealer te wisselen... 1 a 2 weken niet bbq-en... Not acceptabele

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 
Pas na vier weken, drie telefoontjes en drie Facebook - berichten eindelijk een nieuw rooster gekregen. De koperkleur is bij de lasnaden al voor gebruik weer zichtbaar, dus ik vrees met grote vrezen...
Service is voor Weber duidelijk onbelangrijk .
 
espaanbroek zei:
Pas na vier weken, drie telefoontjes en drie Facebook - berichten eindelijk een nieuw rooster gekregen. De koperkleur is bij de lasnaden al voor gebruik weer zichtbaar, dus ik vrees met grote vrezen...
Service is voor Weber duidelijk onbelangrijk .

Misschien een beetje kort door de bocht, toentertijd werd ik heel goed en snel geholpen door Weber.
Het is voor hun nu ook hoogseizoen en heel druk, uiteindelijk heb je wel een nieuw rooster gekregen.
Wat ik alleen niet begrijp is dat de Weber roosters al sinds 2011/12 kampen met dit probleem en ze dit bij Weber niet bij de bron aanpakken.
Want natuurlijk heeft jouw nieuwe rooster hetzelfde probleem, komt gewoon van dezelfde stapel.
Zolang Weber het probleem niet bij de fabricage aanpakt blijft een ieder hier gewoon dezelfde kwaliteit slechte roosters terugkrijgen.
 
Bij mij gaat er zelfs bij de wsm roosters het chroom eraf, en die worden niet eens echt heet.
 
Misschien uit naam van het Genootschap als collectief een brief/mail schrijven naar Weber, ook Weber Amerika waaraan dit structurele probleem wordt voorgelegd. (e.e.a. wel in overleg/goedkeuring van het beheer natuurlijk)
Met schriftelijke correspondentie heb je altijd meer "stokken om mee te slaan" vooral Amerikanen zijn daar zeer gevoelig voor.
Want om elke paar maanden weer een beroep te doen op de garantie om vervolgens weer een slecht rooster te krijgen schiet natuurlijk niet op.
De zogenaamde vicieuze cirkel.
 
Volgens mij ben ik ook le jacques

4eaa69456cbd23eb5f44f66fac13145d.jpg


Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
 
Na 4 weken eindelijk een nieuw rooster ontvangen.
En meteen een enquette ingevuld van Weber waar ik de problemen van dit rooster ook maat even vermeld heb. Jammer had ik dit eerder geweten weet ik niet of mijn keuze deze Weber had geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
pko zei:
Na 4 weken eindelijk een nieuw rooster ontvangen.
En meteen een enquette ingevuld van Weber waar ik de problemen van dit rooster ook maat even vermeld heb. Jammer had ik dit eerder geweten weet ik niet of mijn keuze deze Weber had geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Weber BBQ's zijn gewoon hele goede BBQ's.
Alleen kampen ze een aantal jaar met slechte roosters, eigenlijk is dat gekomen toen Weber hun fabricage naar Korea heeft verhuisd. voor zover ik weet fabriceert Weber alleen nog maar in de USA voor eigen land.
Ik ben toentertijd overgestapt op een Outdoorchef rooster, die zijn geemailleerd, er waren toen nog geen RVS Weber roosters.
Even in de buidel tasten en een RVS rooster kopen en je bent van alle ellende af, of iets minder in de buidel tasten en een outdoorchef rooster (charcoal 570) kopen, die laatste is wel een fractie kleiner dan een 57 Weber rooster en worden aangeduid als rooster rond 54 cm.
Of een outdoorchef 480 rooster op een weber 47 past weet ik niet, even naar een BBQ shop en het outdoorchef rooster op een weber 47 leggen.
 
Vandaag heb ik mijn vervanging mogen ontvangen en ik ben een buitenbeentje als ik dit topic lees??

60e4938aaf37461b6c629d48ec2386b4.jpg


Ehm 8843 is de RVS versie??

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

 
Die RVS heb ik een paar maanden geleden ook ontvangen
 
ik dacht echt dat ik een paar keer had gelezen dat ze de standaard kregen en het niet mogelijk was om met bijbetaling te upgraden naar RVS..

Ach... volgende week eens ontmaagden...
 
Ewald zei:
Ik ben toentertijd overgestapt op een Outdoorchef rooster, die zijn geemailleerd, er waren toen nog geen RVS Weber roosters.

De roosters die nu bij een outdoorchef geleverd worden zijn verchroomd. Volgens mij kun je die ge?mailleerde nog wel los kopen.
Zal ook wel een kostenbesparing zijn bij outdoorchef.
Voordeel is wel dat de chroomlaag bij de outdoorchef bij mij in ieder geval nog intact blijft ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan