BasBQ
Beef en Steak

Problemen met rooster Weber GBS 57 cm Master Touch

Boldeagle zei:
investeer in een goed alternatief rooster zoals RVS of gietijzer en je bent je levenlang van de probllemen af. 1x investeren en jaren plezier.

Precies. + 1

Een RVS rooster is voor mijn persoonlijke(!) gemoedsrust ook een stuk beter dan een rooster van staal, dat eerst is verkoperd en daarna verchroomd. En wat dus vaak loslaat.  :-S
 
Even een brutale vraag: Ik heb een pizzaring die ik volgende week wil gaan inwijden. Ik lees hier allemaal berichten dat het chromen rooster slecht tegen hoge hittes kan. Je raadt het natuurlijk al: Ik heb een standaard GBS rooster...

Is er iemand in de omgeving Twente / Enschede die een oud/kapot/verroest rooster heeft (57cm) en deze niet meer gebruikt? Je zou mij er erg blij maken.
 
Gebruik nu mijn oude veroeste verbranderooster voor de pizza, en met nieuwe rooster voor de normale zaken



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ridevi71 zei:
Ridevi71 zei:
Hier ook hetzelfde bij de otp. Mailtje naar weber met foto erbij. Ze sturen een nieuw rooster. Ben benieuwd wat voor een.
Morgen trouwens eens de wsm checken. Volgens mij heb ik het daar ook  :(

ondertussen een nieuw (verchroomd weliswaar) rooster ontvangen voor mijn otp. Het is trouwens wel een GBS rooster . Hopelijk is deze ok.

Dus niet  :(
Wederom een mail naar weber gestuurd.

En wat betreft investeren in een RVS rooster, daar zal dan toch vanuit weber een tegemoetkoming moeten komen. Je koopt tenslotte geen "dure" weber bbq om erachter te komen dat het rooster ruk Is. Weber levert gewoon slecht verchroomde roosters en zal dat ook moeten oplossen.
 
Heb helaas ook hetzelfde probleem. In eerste instantie geen aandacht aan besteed maar denk toch maar even garantie gaan claimen aangezien hij net een jaar oud is.

 
Ridevi71 zei:
Ridevi71 zei:
Ridevi71 zei:
Hier ook hetzelfde bij de otp. Mailtje naar weber met foto erbij. Ze sturen een nieuw rooster. Ben benieuwd wat voor een.
Morgen trouwens eens de wsm checken. Volgens mij heb ik het daar ook  :(

ondertussen een nieuw (verchroomd weliswaar) rooster ontvangen voor mijn otp. Het is trouwens wel een GBS rooster . Hopelijk is deze ok.

Dus niet  :(
Wederom een mail naar weber gestuurd.

En wat betreft investeren in een RVS rooster, daar zal dan toch vanuit weber een tegemoetkoming moeten komen. Je koopt tenslotte geen "dure" weber bbq om erachter te komen dat het rooster ruk Is. Weber levert gewoon slecht verchroomde roosters en zal dat ook moeten oplossen.

Zo. 3e verchroomd rooster is binnen. Wederom een gbs rooster. We gaan het zien
Heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel vertrouwen in.
Maar goed, ze sturen wel wederom een nieuw rooster, dus dat vind ik erg netjes.
Het loslaten van het chroom begint meestal op de plaats waar ik mijn briketten leg. Hitte vindt het chroom in ieder geval niet leuk.
 
Ik heb ook een mailtje verstuurd
efac3103113573fe41aad7428068d4e6.jpg
809eb95e8b759a9ac78ef9b03a0233a8.jpg
 
Je zou toch zeggen dat ze daar bij weber helemaal leeg lopen op die roosters.
 
Sgeitziek word je ervan heb ook al een neiwue maar die doet precies hetzelfde.....ben er wel klaar mee, ik ben bezig er een te laten maken van rvs

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
(Die zijn ook te koop trouwens :) )
 
Hier precies hetzelfde al 2 roosters versleten, die gbs rooster zijn om van te janken.
Laatst bij de lokale bbq winkel navraag gedaan naar die rvs roosters maar daar krijg ik te horen dat ze niet meer te bestellen zijn
 
woensdag besteld, gister in huis voelt zeker zwaarder aan dan de gegalvaniseerde versie
 
Ik heb inmiddels een nieuw rooster ontvangen maar helaas geen rvs. Deze heeft ook het probleem dat de middelste inlay niet goed ligt maar continue wiebelt.

Weber nog maar eens mailen?
 
Sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot.
Maar ik vind het een beetje muggen zifterij betreft het hele rooster verhaal.
Ik kan jullie verzekeren dat dit bij elk verchroomd rooster vroeg of laat zal gebeuren, en wat is het probleem dat je het chroom laagje er af poetst qua functionaliteit veranderd er niets en roesten doet het ook niet.
Ik kan ook niet begrijpen dat Weber zo gek is om deze rede maar roosters te blijven versturen.
Ik heb dit zelf ook bij mijn Wsm 57 en joh dit gaat echt niet roesten hoor er zit nog een koper/nikkel laag onder, en gewoon vaker bbq-en dan weet je zeker dat het niet gaat roesten.
Zo mopper modus uit en bbq-on.  ;) 
 
Terug
Bovenaan Onderaan