BasBQ
Beef en Steak

PP & PB

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Gisteren bij de Makro een varkensnekje gehaald voor broodjes PP, morgen verjaardag vieren met familie.
Bij de kassa zie ik dat er ook een onderrib in het karretje gevallen is....  :D

Eerst de procureur ge?njecteerd en gerubt volgens wedstrijdrecept van de blog van Dennis

9w2A1E3.jpg


ITCrSq4.jpg


Daarna de onderrib behandeld alsof-ie een brisket is

S7XlppJ.jpg


Beide stukken in de folie en lekker terug de koele kast in

SQ4On0G.jpg


Vanochtend om 9 uur begonnen met de voorbereiding, eigenlijk ruim een uur te laat....
Briketten in een snake met mix van appel en pecan-snippers

SDwVY1k.jpg


Om 10.15uur vlees erop en deksel dicht....

DSkgZBM.jpg


Update 13.30uur:

T7Lxx68.jpg


Omdat ik maar 2 thermometers heb en de dome ook nauwkeurig wil meten, ben ik ervanuit gegaan dat beide stukken nagenoeg hetzelfde temperatuurverloop zouden hebben.
Zojuist even de koe geprikt, de temperatuur hiervan is gelijk aan het varkentje; 62gr.

10.30.        Dome 110.        Kern 4
11.00.                  120.                19
11.30.                  118.                39
12.00.                  119.                50
12.30.                  124.                57
13.00.                  123.                60
13.30.                  122.                62
14.00.                  123.                65
14.30.                  120.                66
15.00.                  119.                67
15.30.                  121.                68
16.00.                  121.                68
16.30.                  116.                68            Om 16.20 beide stukken in de glaze
17.00.                  119.                68
17.30.                  120.                70            17.15 in de folie
18.00.                  119.                75           
18.30.                  121.                83
18.45.                  123.                88            Klaar!

19.10.                  120.      Beef    94            Klaar!
 
heerlijk
 
Ik blijf even meekijken vandaag als dat mag ;)

Je begin is in ieder geval goed. Als ik een lange sessie doe bereid ik de Q meestal de avond van te voren alvast helemaal voor, dan hoef ik niet zo vroeg m'n bed uit.

 
Nosmo zei:
Ik blijf even meekijken vandaag als dat mag ;)

Je begin is in ieder geval goed. Als ik een lange sessie doe bereid ik de Q meestal de avond van te voren alvast helemaal voor, dan hoef ik niet zo vroeg m'n bed uit.
Had ik ook moeten doen, maar stond gisteravond tot 10 uur de keuken schoon te maken.
Was de eerste keer dat ik de injectiespuit gebruikte  :))
Ben nu 2,5 uur onderweg, dome blijft mooi stabiel en de knor zit op 57gr....
 
Je kunt je updates het beste gewoon vervolgen in het draadje ipv in je eerste berichtje. Een hoop mensen hier bekijken het forum aan de hand van nieuwe berichten. Als je telkens het eerste bericht aanpast zien ze dat dus niet.

Lekker bezig trouwens.
 
noskos zei:
Je kunt je updates het beste gewoon vervolgen in het draadje ipv in je eerste berichtje. Een hoop mensen hier bekijken het forum aan de hand van nieuwe berichten. Als je telkens het eerste bericht aanpast zien ze dat dus niet.

Lekker bezig trouwens.
Dank je voor de tip. Gaat idd lekker!
 
hij gaat lekker
 
Ceriel zei:
camiel zei:
goed bezig Ceriel!
Hoe verloopt jouw project Camiel?

Ben bezig, het wordt kogel met scheerzeep. Samen met mijn slager Ad Wilde bedacht, nu nog even goed uitvoeren.....Foto's volgen vanavond.

Maar euh, bij jou ook alles onder controle zo te zien. Wat een mooie stukken vlees heb je daar Ceriel! Ik kan de PP al bijna proeven :D

Morgen krijgen we eters, daar heb ik al een stuk Livar ham voor liggen van 3.3Kg. Lekker ingespoten met kruiden pekel en whisky. Gaan ook low en slow. Dus morgenavond wederom foto's

Tis, net als bij jou, een echt barbecueweekend voor me, ik kom helemaal tot rust..... (of zou dat van de whiskey zijn......)


 
camiel zei:
Ceriel zei:
camiel zei:
goed bezig Ceriel!
Hoe verloopt jouw project Camiel?

Ben bezig, het wordt kogel met scheerzeep. Samen met mijn slager Ad Wilde bedacht, nu nog even goed uitvoeren.....Foto's volgen vanavond.

Maar euh, bij jou ook alles onder controle zo te zien. Wat een mooie stukken vlees heb je daar Ceriel! Ik kan de PP al bijna proeven :D

Morgen krijgen we eters, daar heb ik al een stuk Livar ham voor liggen van 3.3Kg. Lekker ingespoten met kruiden pekel en whisky. Gaan ook low en slow. Dus morgenavond wederom foto's

Tis, net als bij jou, een echt barbecueweekend voor me, ik kom helemaal tot rust..... (of zou dat van de whiskey zijn......)
Ieder weekend Q-weekend, toch? Ben erg benieuwd naar je kogel met scheerzeep (...), heb er zo nog geen beeld bij. Ben benieuwd!
 
Beide stukken liggen nu in folie te wachten op verdere behandeling.
Ik denk dat de zone begon om 15.00 uur en 2,5 uur stand gehouden heeft? Daarna in de folie ging het snel. Al met al een leuke dag, met hoop ik, een smakelijk resultaat!
 
Ziet er prima uit, nu nog een fototje na het pullen, please :)
 
Als je de volgende keer merkt dat je in de zone zit zou ik het inpakken, verlies je minder vocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan