BasBQ
Beef en Steak

PP op de WGA.

 
 

Pascal de boeck

Sprokkelaar
Berichten
34
Pulled Pork gemaakt volgens een recept van onze vlaamse TV kok Jeroen Meus, maar dan iets anders ;)
2 stukjes spieringgebraad gekocht die net in een alu  schaaltje van 1 liter pasten.
Eerst een rub gemaakt van zwarte peper, zeezout, lookpoeder, paprikapoeder en mosterdpoeder.




Het vlees gerubd en in het bakje gelegd. Appelsap en whisky toegevoegd.



En dan indirect op de WGA met eikenhout.



De temperatuur stabiel houden was niet simpel met de black ranch houtskool. Enkele keren de houtskool moeten herschikken en zelfs 1 keer terug op gang moeten helpen met een gasbrandertje :-/.
Bij een temperatuur van 66 graden het bakje afgedekt met alu folie.



Bij een kern van 88 graden ingepakt en ruim een half uur laten rusten. Het overgebleven vocht ingekookt met appelazijn, ketchup, honing en bruine suiker. Een geweldige saus, maar geen foto's.
En dan pullen en proeven, heerlijk.







Weer een geweldige run gehad op de WGA.
 
D A T  L I J K T    M E    G E W E L D I G  :D  :D  :D
Die wil ik ook maken.!!!

Wil je de hoeveelheden gebruikte ingredi?nten met ons delen?
 
Pascal je hebt mij nu overtuigt met deze PP super run om ook zo een WGA in huis te halen.  :D
 
Ziet er super ui! Hulde voor de bereiding op de WGA  :D Heb jij ook wat tijden en temperaturen van de run?  :p
 
Imperial Guard zei:
Ziet er super ui! Hulde voor de bereiding op de WGA  :D Heb jij ook wat tijden en temperaturen van de run?  :p

Ik heb een thermometertje in mijn deksel ingebouwd en heb geprobeerd om de temperatuur hier op 150 te houden. Dat is niet helemaal gelukt. Enkele keren weggezakt naar 110. En het heeft er een uur of 8 over gedaan om naar 88 graden kerntemperatuur te komen.
Wel enkele keren het bakje gedraaid om elke zijde bij het vuur te laten staan. Doordat het vlees in een bakje lag met vocht had ik de indruk achteraf dat dit een methode is die heel vergevingsgezind is voor temperatuurschommelingen.
 
Pulled Pork op de WGA :D

Iets wat ik stiekem al langere tijd wil proberen maar nog nooit aangedurfd heb....
Misschien toch maar eens proberen.
Tussendoor nog houtskool bij moeten vullen?
 
Heerlijk en op de WGA ook. wat een top ding!
 
Op de foto is wel een hele mooie bark te zien!!!!
 
ik vind hem mooi  :)
 
pvermeij zei:
Pulled Pork op de WGA :D

Iets wat ik stiekem al langere tijd wil proberen maar nog nooit aangedurfd heb....
Misschien toch maar eens proberen.
Tussendoor nog houtskool bij moeten vullen?

De houtskool in 1 hoekje aangestoken en zo een soort snake gebruikt. Enkele keren de houtskool herschikt en enkele brokjes toegevoegd. Het was geweldig om te doen, je moet het zeker eens proberen.
 
Klasse! Ik word altijd blij vd wga!
 
Zier er erg lekker uit =D>
Zelfs zo lekker dat ik de pulled pork morgen ook wil gaan maken ;)

Ik heb een stuk lekker vlees liggen van iets meer dan een kg.
Hoeveel uur zou dit op de Q moeten?
Ik wil zometeen nog gaan insmeren met een rub, heb alleen geen mosterdzaadjes..
Is dit heel erg of kan het vlees ook ligt insmeren met een franse mosterd en eventueel wat honing.

Ik wil het recept aan houden van de site die de TS geplaatst heeft, dus met appelsap en whiskey..

Op de film is te zien dat de pulled pork eerst wordt afgedekt met folie, is dit aan te raden of dit pas op een later tijdstip te doen.
I het verstandig om tijdens het braden het vlees nat te houden?

Graag jullie hulp
THX,
blefke
 
blefke zei:
Zier er erg lekker uit =D>
Zelfs zo lekker dat ik de pulled pork morgen ook wil gaan maken ;)

Ik heb een stuk lekker vlees liggen van iets meer dan een kg.
Hoeveel uur zou dit op de Q moeten?
Ik wil zometeen nog gaan insmeren met een rub, heb alleen geen mosterdzaadjes..
Is dit heel erg of kan het vlees ook ligt insmeren met een franse mosterd en eventueel wat honing.

Ik wil het recept aan houden van de site die de TS geplaatst heeft, dus met appelsap en whiskey..

Op de film is te zien dat de pulled pork eerst wordt afgedekt met folie, is dit aan te raden of dit pas op een later tijdstip te doen.
I het verstandig om tijdens het braden het vlees nat te houden?

Graag jullie hulp
THX,
blefke
Insmeren met mosterd mag zeker, ik heb het vlees afgedekt toen de kerntemperatuur bleef hangen en toen de bark al gevormd was.
Ik heb niet gesprayed of nat gehouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan