BasBQ
Beef en Steak

PP in Robs Tuinverbouwing

 
 
 

Holkers

Pitmaster
Berichten
660
Nou, afgelopen zondag verjaardag waarin door bijna de gehele familie me vertelden dat de bbq vent bij Robs Tuinverbouwing een pulled pork had gemaakt. En dat het er makkelijk uit zag.

Dus net even terug gekeken via de SBS6 uitzending gemist app, maar met zijn PP gaat hij geen punten scoren op een wedstrijd. Laagje rub erop gooien, in een lekbak leggen, direct op de Q leggen (dus geen overnacht in de koelkast) en elke 2 uur warme kolen toevoegen.

Hij noemde het een klassieker, maar dit was half werk imho.

Linkje:

http://www.sbs6.nl/programmas/robs-grote-tuinverbouwing/videos/7EkPL2KZuCac/aflevering-17
 
ze hebben mijn recept gejat en op hun website en Facebook gezet! ik het werk doen, zij lopen pronken... grrrrr ~X( ~X( @-) @-)
 
Big-T zei:
ze hebben mijn recept gejat en op hun website en Facebook gezet! ik het werk doen, zij lopen pronken... grrrrr ~X( ~X( @-) @-)

En nog zonder bronvermelding ook, ik neem aan dat je al een gezellig e-mailtje naar ze gestuurd hebt. Volgens hun eigen gebruiksvoorwaarden hebben zij nu het copyright.

Anyway, weer een reden om deze campingzender te mijden als de pest.
 
Maar je recept is veel uitgebreider en completer dan dat die vent deed. Rookhout had hij niet, niets injectie, beetje kruiden los op strooien.

Dan nog is het jatten van het recept en daar kun je best een mail aan besteden. Bronvermelding als vereiste met een vergoeding als ze dat niet binnen een dag regelen.
 
Gelijk over schrijven en eisen dat ze het eraf halen!
 
Het leed is geschied nou een vergoeding er uit slepen.
 
Hier wel
 
Ik heb ook gekeken.
1 dit lijkt in niets op de receptuur die ze gejat hebben
2 dit lijkt in niets zoals wij hier over het algemeen een PP maken

Overigens vind ik de manier van presenteren van het broodje met de uien eigenlijk wel ok.

Succes met het verdere verloop
 
maroc zei:
1 dit lijkt in niets op de receptuur die ze gejat hebben

Het recept van Big-T is veel uitgebreider inderdaad, maar als je op zinnen gaat googlen dan zijn er hele delen letterlijk over genomen.. Ze hebben er een simpelere variant van gemaakt door het weglaten van rookhout, niet te injecteren, etc.. maar hebben niet de moeite genomen om de rest te herschrijven naar hun eigen variant.

Deze kerel zal hier ook niet staan om wedstrijden mee te winnen.. vind het wel leuk dat het zo gedaan wordt en daarmee wat meer aan het grote publiek getoond wordt dat er ook andere mogelijkheden zijn. Dat de rub geen nacht in de koelkast gelegen heeft, ach... het zal nog steeds heerlijk smaken hoor! :)
 
Wat ik ook grappig vind is dat ze zowel beginnen met BBQ'en en ook eindigen met het eten in het volle daglicht.
10 uur volledig daglicht in januari????? Jaja....
 
Chucky69 zei:
Wat ik ook grappig vind is dat ze zowel beginnen met BBQ'en en ook eindigen met het eten in het volle daglicht.
10 uur volledig daglicht in januari????? Jaja....

pssstt.....gewoon besteld bij een erkende bbq'er.... :-$
 
Terug
Bovenaan Onderaan