BasBQ
Beef en Steak

politieke correctheid in de bbq scene...

 
 

DMM

Stoker
Berichten
340
Zag vandaag dat The Black Bastard hun bedrijfsnaam heeft veranderd in The Bastard omdat het 'in het buitenland handiger is'.

http://www.bastard.nl/

Prima dat mensen allemaal rekening met elkaar houden enzo, maar die kamado is volgens mij toch hartstikke zwart of zie ik dat verkeerd?

Zal wat zijn als The Big Green Egg ineens The Big Egg gaat heten omdat dat 'op Mars handiger is'. Het blijft een groene bbq ..

Goed, tot zover deze mijmeringen.
 
Vind het ook onzin. Mensen die dit verzinnen zijn met iets anders bezig dan bbq.
Doe gewoon normaal. Zwart is zwart.
 
Allemaal mee eens, maar als je het ding wilt verkopen in Amerika en ze doen er moeilijk over (beetje hot topic daar), dan is een kleine aanpassing in mijn ogen prima te doen. Doet niets af aan het product en laten we eerlijk zijn, we noemen negerzoenen nog steeds negerzoenen ;)
 
Dat wordt; transparante lak
 
Ik maak ook geen onderscheid meer tussen een rood en een groen verkeerslicht
 
Waar mensen zich al niet druk om kunnen maken! :( !
 
Joden koeken
Zigeuner saus
Engelse drop
Etc.
:|
 
Na de sinterklaas discussie en de vervangers voor zwarte piet, heten stroopwafels straks plakwafel en regenbogen heten kleurbogen. Je wil toch de stroopwafel pieten en regenboog pieten niet herinneren aan hun droevige verleden / bestaansrecht
 
Wat een onzin allemaal, nu na de Oscar uitreiking snap ik het wel wanneer je The Black Basterd wil aanbieden in de US ;)
 
Tja volgens mij heeft het helemaal geen zin om hier op in te gaan qua discussie, maar doordat dit nu weer een discussie wordt is de fabrikant weer in het nieuws en daar gaat het toch om.
 
Ik krijg door dit soort acties een beetje een nare smaak in me mond. Hetzelfde geld voor de hele zwartepiet discussie en nu ook voor de Oscars.

Het lijkt erop dat een groep mensen zich altijd in een soort van schuld positie probeert te kruipen.

Misschien zie ik het verkeerd maar ik ben een beetje flauw van dit soort never ending stories waar alle media aandacht naar toe gaat.

Maar laten we deze discussie sluiten en discussi?ren wat we echt leuk vinden en interesse in hebben :p
 
Zolang mijn voedsel niet zwart van de Q komt, vind ik het prima! :D
 
Ik ben helemaal klaar met dat geneuzel over discriminatie omdat een koekje toevallig negerzoen heet.
Of om zwartepiet.

Of om het even welk ander onderwerp waar enkelen zich aan storen omdat mensen vinden dat ze gediscrimineerd worden door de naam van een of andere lekkernij.

Een aantal mensen in dit land hebben er een hobby van gemaakt om alles wat binnen hun cultuur niet past hier in ons kikkerlandje te moeten bestrijden.

Bah.
 
Terug
Bovenaan Onderaan