BasBQ
Beef en Steak

Planning

 
 

Richard

Stoker
Berichten
261
Hoi, vraagje ivm planning bbq avond.

Ik moet binnenkort de bbq regelen op de verjaardag van een maat van mij en nu zit ik met een uitdaging

DE PLANNING

Ze willen hamburgers, kip, spareribs en pp. Man of 30 denken ze.
Hamburgers en kip maak ik op de gasser( :-$ )
De pp en spareribs wil ik in m'n UDS doen maar nu de uitdaging
de spareribs ( 3-2-1 methode) kan ik op de dag zelf daar doen maar de pp niet die moet ik eerder maken en bewaren(hoe?)

Hoe kan ik het beste de pp op de dag zelf af maken?.

1. Dag(en) ervoor de pp maken en pullen op de dag gepulled opwarmen(hoe?)

2. Dag(en) ervoor de pp maken en heel houden, op de dag zelf opwarmen(hoe) en pullen.

Wordt wel m'n eerste pp dus beetje spannend vandaar. Ik wil dan NOSKOS wedstrijd pp maken.

Alvast dank

Groetjes Richard
 
Een tip? NOOIT iets voor de eerste keer maken waar mensen op je vingers kijken, tenzij je van nature heeeel zen bent.
Pp kun je prima van te voren rustig thuis maken, pullen en dan ter plekke opwarmen met een scheutje appelsap of cola. Op broodje met wat koolsla ( ook thuis te maken) en een beetje bbqsauce.
 
Dominique +1
 
Dominique zei:
Een tip? NOOIT iets voor de eerste keer maken waar mensen op je vingers kijken, tenzij je van nature heeeel zen bent.
Pp kun je prima van te voren rustig thuis maken, pullen en dan ter plekke opwarmen met een scheutje appelsap of cola. Op broodje met wat koolsla ( ook thuis te maken) en een beetje bbqsauce.


Dominique + 2.

Zelfs als je het in de vriezer bewaard hebt is opwarmen op deze manier geen probleem.
Ook wel eens opgewarmd in het invries zakje in een pannetje water (als een rookworstje) gaat ook prima.
Succes.
 
Dominique zei:
Een tip? NOOIT iets voor de eerste keer maken waar mensen op je vingers kijken, tenzij je van nature heeeel zen bent.
Pp kun je prima van te voren rustig thuis maken, pullen en dan ter plekke opwarmen met een scheutje appelsap of cola. Op broodje met wat koolsla ( ook thuis te maken) en een beetje bbqsauce.

Dank dank

Ik heb nog tot 15 juli dus ga m maar een keer eerder maken.

Dank Dominique
 
Je kunt ze zelfs in z'n geheel opnieuw verwarmen. Duurt wel iets langer maar dan heb je ter plekke de beleving van het pullen en weer een mooi oooeeh en aaaah moment.
 
maroc zei:
Je kunt ze zelfs in z'n geheel opnieuw verwarmen. Duurt wel iets langer maar dan heb je ter plekke de beleving van het pullen en weer een mooi oooeeh en aaaah moment.

OK. Hoe kan je m dan het beste verwarmen? Nog insmeren? Of in een schaal?
 
Waarom maak je niet de ribs ook 1 dag vantevoren? 3 2 en op de dag zelf het laatste stukje en aflakken. Dat geeft nog meer rust en controle. Je wil er ook zijn voor je gasten toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Dominique zei:
Een tip? NOOIT iets voor de eerste keer maken waar mensen op je vingers kijken, tenzij je van nature heeeel zen bent.
Pp kun je prima van te voren rustig thuis maken, pullen en dan ter plekke opwarmen met een scheutje appelsap of cola. Op broodje met wat koolsla ( ook thuis te maken) en een beetje bbqsauce.

Misschien heb ik laatst te veel appelsap gebruikt, maar pas wel op dat je pp niet te zompig wordt. Indirect op de bbq opwarmen (in een alu bakje oid) vond ik persoonlijk lekkerder. Je houdt dan iets meer bite.
 
Hosenhym zei:
Dominique zei:
Een tip? NOOIT iets voor de eerste keer maken waar mensen op je vingers kijken, tenzij je van nature heeeel zen bent.
Pp kun je prima van te voren rustig thuis maken, pullen en dan ter plekke opwarmen met een scheutje appelsap of cola. Op broodje met wat koolsla ( ook thuis te maken) en een beetje bbqsauce.

Misschien heb ik laatst te veel appelsap gebruikt, maar pas wel op dat je pp niet te zompig wordt. Indirect op de bbq opwarmen (in een alu bakje oid) vond ik persoonlijk lekkerder. Je houdt dan iets meer bite.

Alles met mate natuurlijk, een scheutje is geen halve liter =))
 
Dominique zei:
Hosenhym zei:
Dominique zei:
Een tip? NOOIT iets voor de eerste keer maken waar mensen op je vingers kijken, tenzij je van nature heeeel zen bent.
Pp kun je prima van te voren rustig thuis maken, pullen en dan ter plekke opwarmen met een scheutje appelsap of cola. Op broodje met wat koolsla ( ook thuis te maken) en een beetje bbqsauce.

Misschien heb ik laatst te veel appelsap gebruikt, maar pas wel op dat je pp niet te zompig wordt. Indirect op de bbq opwarmen (in een alu bakje oid) vond ik persoonlijk lekkerder. Je houdt dan iets meer bite.

Alles met mate natuurlijk, een scheutje is geen halve liter =))

+1  :D
 
Richard zei:
maroc zei:
Je kunt ze zelfs in z'n geheel opnieuw verwarmen. Duurt wel iets langer maar dan heb je ter plekke de beleving van het pullen en weer een mooi oooeeh en aaaah moment.

OK. Hoe kan je m dan het beste verwarmen? Nog insmeren? Of in een schaal?

Inpakken in alufolie met een scheut appelsap.  Wel ruim van te voren indirect op de Q leggen.  Mocht het toch te lang gaan duren gewoon in kleinere stukken breken en alsnog langzaam in een schaal verwarmen.
 
maroc zei:
Richard zei:
maroc zei:
Je kunt ze zelfs in z'n geheel opnieuw verwarmen. Duurt wel iets langer maar dan heb je ter plekke de beleving van het pullen en weer een mooi oooeeh en aaaah moment.

OK. Hoe kan je m dan het beste verwarmen? Nog insmeren? Of in een schaal?

Inpakken in alufolie met een scheut appelsap.  Wel ruim van te voren indirect op de Q leggen.  Mocht het toch te lang gaan duren gewoon in kleinere stukken breken en alsnog langzaam in een schaal verwarmen.

Tot hoe warm (kern) moet ik m maken als ik m in 1 geheel opwarm??


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
oow das lastig, dat check ik nooit eerlijk gezegd. als hij bij de (juiste) bereiding de juiste kern heeft gehaald. komt het altijd goed in mijn geval.

 
MarcovdK zei:
Waarom maak je niet de ribs ook 1 dag vantevoren? 3 2 en op de dag zelf het laatste stukje en aflakken. Dat geeft nog meer rust en controle. Je wil er ook zijn voor je gasten toch?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Na deel 2 bewaren in de folie met SAP waar ze daar voor zaten of rustig in een nieuw folie laten rusten en afkoelen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Sorry voor al die vragen, moet/ wil nog veel leren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik zeg persoonlijk in nieuwe folie. Van de SAP kun je een bqq saus maken waar je hem de volgende dag mee af kan lakken.

En dit forum is om vragen te stellen he :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
En dit forum is om vragen te stellen he :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Dank +1 Marco
 
we zijn hier om van elkaar te leren.

na de bereiding trek ik alleen de folie iets open om ze af te laten koelen. opwarmen zou ik ff nieuw stukje folie pakken.

moet wel zeggen dat ik het opwarmen zonder folie doe maar ik gebruik dan ook een iets grotere (reverse flow)smoker dan gemiddeld :p

succes.
 
maroc zei:
we zijn hier om van elkaar te leren.

na de bereiding trek ik alleen de folie iets open om ze af te laten koelen. opwarmen zou ik ff nieuw stukje folie pakken.

moet wel zeggen dat ik het opwarmen zonder folie doe maar ik gebruik dan ook een iets grotere (reverse flow)smoker dan gemiddeld :p

succes.

Nog even een vraagje vanavond vlees bestellen bij bollenstreek.nl kan ik komende week beginnen met de voorbereiding.

PP maak ik van Boston butt( 4,7 kilo) 2stuks weet niet of het in de UDS past :-/
Maar moet ik m gepulled laten afkoelen of in de folie laten zitten als hij 88 gr is en weer in dezelfde folie op de q opwarmen??

Dito voor de ribs, 3-2-1 methode de drie en de twee komende week en het laatste uurtje daar ter plekken
Moet ik dan de ribs in de folie van de twee laten zitten en zaterdag t laatste uurtje?

Nog maals
, sorry voor al de vragen maar newbee en is m'n eerste grote bbq bij iemand anders ,waar ik daar geen tijd heb om alles te maken en dus alles moet voor garen en dat nog nooit heb gedaan.

Groetjes RJ
 
Terug
Bovenaan Onderaan