BasBQ
Beef en Steak

Pizzaschep

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Omdat ik het berichtje van een pizzaschep bijbestellen bij de DPR en ik zelf ook wel eens wat wil knutselen heb ik van de week eens rondgekeken of ik zoiets zelf kan maken beetje rondgekeken op Youtube en ik vond een leuk model pizzaschep van hout. Op zich niet heel ingewikkeld, men neme wat plankjes, middelste plankje moet iets langer worden, dat is ook de steel. Alles aan elkaar lijmen, heel veel schuurwerk, misschien nog aflakken of in de olie zetten, dat weet ik nog niet en dan zou ik een hele mooie zelfbouw pizza schep moeten krijgen.
Het begin is er, lengte ongeveer 35 cm, de steel ook ongeveer 35 cm, leek mij lang genoeg. Zometeen naar de Formido voor een potje houtlijm en dan kan ik morgen verder. Enige waar ik bang voor ben dat hij iets te dik is. Maar dit had ik nog liggen. Iemand tips voor de afwerking? Nou ja wordt vervolgd.
9d47d0e25ccb98689916ea60a4faa155.jpg

9d88e1c23a06b275b2c8302f1d04467c.jpg
 
Vooral de voorkant schuin schuren zodat je goed kunt schuiven?
 
Dominique zei:
Vooral de voorkant schuin schuren zodat je goed kunt schuiven?
Ja, dat zal zeker gebeuren en de hoeken gaan er ook nog af.
 
Gaaf! Je hebt wel een chique schep als hij dan netjes glad (en plat ;)) gemaakt is!
 
zo te zien heb je 2" en 3" en gebruikt, lijkt mij idd best wel dik.
Of heel erg veel schuren of kijken of je hem bij iemand door een vandiktebank kan halen, dan is ie mooi vlak en kan je elke dikte aanhouden die je hebben wilt.

leuk project overigens, ik knutsel ook graag met hout  :)
 
Cool, ik vind het knap wat mensen allemaal zelf maken.
 
Ik vind hem ook erg dik zo. Je moet hem straks makkelijk onder je pizza/brood kunnen schuiven om hem uit je BBQ te halen.
Ik heb zelf ook meerdere van dat soort scheppen nodig voor mijn broden en zat aan triplex te denken. Daar heb ik al meerdere commerci?le varianten van gezien, maar dat kan ik zelf goedkoper ;)
 
Nou hij is gelijmd morgen verder. Wel leuk om te doen, ben normaal niet zo'n klusser, ben er ook niet voor opgeleid. Gelukkig hebben we Youtube..
 
ik zoiets zelf kan maken beetje rondgekeken op Youtube en ik vond een leuk model pizzaschep van hout. Op zich niet heel ingewikkeld

spannend project.
zou je de u tube link kunnen posten
 
AV zei:
ik zoiets zelf kan maken beetje rondgekeken op Youtube en ik vond een leuk model pizzaschep van hout. Op zich niet heel ingewikkeld

spannend project.
zou je de u tube link kunnen posten
Ik heb even niet zo snel een link maar je moet zoeken op bijv homemade pizza peel of iets dergelijks, succes
 
Voor 2 linkerhanden  ;) , ziet het begin er al goed uit
 
Je haalt je wel een hoopwerk op je hals ik hoop dat het je lukt.
 
riona zei:
Je haalt je wel een hoopwerk op je hals ik hoop dat het je lukt.

denkt t net zo.
heb wat pizza peel bekeken op u tube.
met heel wat  leuke projecten.
k hoop dat je wat electrisch gereedschap hebt,anders wordt de afwerkklus behoorlijk afzien

verder volgens mn beperkte houtkennis  te zien :-\ lijkt t vuren (klusmarkt) hout wat je gebruikt.
kan wel is een grote kater worden op t end.
ik noem bouwmarkt hout  pissebakken hout.
t gaat scheuren/trekken/ harsen en zit vol met noesten
dat kromtrekken zeker omdat t een aantal  aan elkaar gelijmde panlatten zijn.


sorry: tis niet mn bedoeling om t project af te zeiken .
vind t allen zonde van de inspanning als t je lukt en t project later aanmaak brandstof wordt
 
AV zei:
riona zei:
Je haalt je wel een hoopwerk op je hals ik hoop dat het je lukt.

denkt t net zo.
heb wat pizza peel bekeken op u tube.
met heel wat  leuke projecten.
k hoop dat je wat electrisch gereedschap hebt,anders wordt de afwerkklus behoorlijk afzien

verder volgens mn beperkte houtkennis  te zien :-\ lijkt t vuren (klusmarkt) hout wat je gebruikt.
kan wel is een grote kater worden op t end.
ik noem bouwmarkt hout  pissebakken hout.
t gaat scheuren/trekken/ harsen en zit vol met noesten
dat kromtrekken zeker omdat t een aantal  aan elkaar gelijmde panlatten zijn.


sorry: tis niet mn bedoeling om t project af te zeiken .
vind t allen zonde van de inspanning als t je lukt en t project later aanmaak brandstof wordt

Hoi, opbouwende kritiek mag hoor, zie het als een probeersel. Als het lukt kan ik het later nog eens proberen met wat betere kwaliteit. Mijn houtkennis is ook zeer beperkt, mijn buurman die er iets meer verstand van heeft zei ook al dat vuren niet de beste keus was. Kost me tot nu toe alleen nog een flesje houtlijm.
 
Ik vind het een goede poging hoor. Beter ff proberen met goedkoop hout en dan later ff met een duurdere houtsoort maken. Deze hoef je dan ook niet helemaal perfect te maken als je alleen een indruk van  de hoeveelheid werk wilt krijgen. Door een vandiktebank heen halen scheelt je wel een hele hoop werk ja hahahaha
 
manueldh zei:
Ik vind het een goede poging hoor. Beter ff proberen met goedkoop hout en dan later ff met een duurdere houtsoort maken. Deze hoef je dan ook niet helemaal perfect te maken als je alleen een indruk van  de hoeveelheid werk wilt krijgen. Door een vandiktebank heen halen scheelt je wel een hele hoop werk ja hahahaha

Denk zelf dat ik hem ook niet meer goed krijg hoor. Kan er wellicht een mooie broodplank van maken. :) Zal van het weekend wel eens kijken voor een mooi stukje hout.
 
Vandiktebank? Is dat een gereedschap? Ik ga gelijk op google kijken, grappig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan