BasBQ
Beef en Steak

Pizzaschep

Ik zou zeggen, plaatje triplex, de vorm eruit zagen en dan de voorkant schuin afschuren. Zo ga ik ze ook voor mijn broden maken. Veel meer hoeft het och niet te zijn?
 
jeroen78 zei:
Ik weet niet waar je woont? Maar ik heb een vandiktebank staan. Dus als je die nodig hebt ben je welkom
Hoi ik woon in Vlaardingen. Bedankt voor je aanbod, hoeveel zou er af kunnen denk je. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 7 dagen geleden nog nooit van een vandiktebank gehoord had. Mijn kennis hier over is nul tot nihil :D. Maar ik denk zelf dat ik beter overnieuw kan beginnen met in ieder geval beter kwaliteit hout denk je ook niet?
 
Bijna alles kan er af! Alleen gaf je het zelf al aan en Noskos hier een goede tip voor.
Vuren is heel gevoelig en zeker met warmte en vocht en helemaal als het zo dun is, we willen niet dat ie zo krom trekt dat hij de pizza al snijd voor dat die van de steen af is :)
Dus ik zou ook zeggen een plaatje triplex op maat maken en flink scherp schuren zoals Noskos al zei.
De lijmen die hier in verwerkt zitten zou ik me niet druk om maken, dat is maar zo minimaal met dit gebruik.
En in Rotterdam e.o. Zie ik niet anders bij de Turkse pizza boeren dus zo slecht zal het niet zijn.
Als je nog vragen hebt hoor ik je wel. Zit trouwens in Numansdorp.
 
Erg creatief hoor
En als ie iets te dik is, gewoon een wat langer aanloopje nemen  ;)

Goed bezig

Mac
 
leuk projectje.
triplex is inderdaad de betere optie maar ook niet ideaal, triplex brokkelt snel af wanneer je het heel dun maakt.
Beter kun je multiplex gebruiken, de naam zegt het al: triplex = 3 laagjes, multiplex = meerdere hele dunne lagen, beginnend bij 5.
Als je een modelbouwzaak in de buurt hebt zitten, die hebben het zeker te weten, vraag naar berken multiplex, dat is super spul, lekker sterk, werkt bijna niet en je kunt het vlijmscherp schuren, vroeger maakte ik er mijn eigen booomerangs mee. #droomt weg naar lang vervlogen tijden, misschien maar weer eens.....#
 
Terug
Bovenaan Onderaan