Goedemorgen!
3 weken geleden hadden we afgesproken met vrienden voor een gezellige namiddag, hapje eten en wat drinken
Onze vrienden hadden een pizzaoventje staan. Wat een heerlijke pizza's hebben we daar gegeten! En dat bracht me aan het denken..
De dag nadien een grote gasfles van achter de garage getrokken (nu en dan koop ik er wel eens als de prijs en afstand meezit
) en gestart met het bouwen van een pizza oven in combinatie met smoker à la Smokey Mountain. Ik vertelde mijn vrouw dat ik binnen 3 weken de eerste pizza wil bakken. Dus ja.. ik had een deadline
Enkele klusavonden later was het zo ver, drie weken na de start belande de eerste zelfgemaakte pizza op ons bord. Nu moet ik toch echt weer door met het bouwen van de offset smoker (dat topic kan je hier ook terugvinden).. 
Start van de deuren gemaakt:
Ik had eerst een deurvangertje gemaakt maar dat heb ik toch maar vervangen door een hendel om de deuren goed te kunnen afsluiten (zie boven vs onder)
Ook een Ali-Express metertje voorzien
Gewoon voor de sier, voor het echte meetwerk gebruik ik een digitale meter.
Pootjes er onder en ook het slot van de onderste deur gemaakt
De grillplaat heb ik eerst wat moeten bijslijpen. Deze was net te groot. Past nu zoals het moet
Start van de inlaat
Wieltjes onder de pootjes. Dat verplaatst toch wat makkelijker
Inlaat verder afgewerkt:
De bovenste plaat gemaakt
Iets voorzien om later vlees aan te kunnen hangen en meer naar onder zie je de lekmand (die wordt dan nog met zilverpapier ingewikkeld)
Hetzelfde ga ik proberen te gebruiken als kolenmand.
Rand van de deuren afgewerkt en ook handvaten gemaakt
Schouw en bovenste plaat er op geplaatst en de uitlaat bediening gemaakt
En natuurlijk horen op de in en uitlaat ook handvaten
3 weken geleden hadden we afgesproken met vrienden voor een gezellige namiddag, hapje eten en wat drinken

De dag nadien een grote gasfles van achter de garage getrokken (nu en dan koop ik er wel eens als de prijs en afstand meezit

Start van de deuren gemaakt:

Ik had eerst een deurvangertje gemaakt maar dat heb ik toch maar vervangen door een hendel om de deuren goed te kunnen afsluiten (zie boven vs onder)

Ook een Ali-Express metertje voorzien

Pootjes er onder en ook het slot van de onderste deur gemaakt

De grillplaat heb ik eerst wat moeten bijslijpen. Deze was net te groot. Past nu zoals het moet

Start van de inlaat

Wieltjes onder de pootjes. Dat verplaatst toch wat makkelijker

Inlaat verder afgewerkt:

De bovenste plaat gemaakt

Iets voorzien om later vlees aan te kunnen hangen en meer naar onder zie je de lekmand (die wordt dan nog met zilverpapier ingewikkeld)

Hetzelfde ga ik proberen te gebruiken als kolenmand.

Rand van de deuren afgewerkt en ook handvaten gemaakt

Schouw en bovenste plaat er op geplaatst en de uitlaat bediening gemaakt

En natuurlijk horen op de in en uitlaat ook handvaten

Laatst bewerkt: