Beef en Steak

Pizza oven/Smokey Mountain build

yannick89

Tondelzoeker
Goedemorgen!

3 weken geleden hadden we afgesproken met vrienden voor een gezellige namiddag, hapje eten en wat drinken ;) Onze vrienden hadden een pizzaoventje staan. Wat een heerlijke pizza's hebben we daar gegeten! En dat bracht me aan het denken..

IMG-0806.jpg

De dag nadien een grote gasfles van achter de garage getrokken (nu en dan koop ik er wel eens als de prijs en afstand meezit :)) en gestart met het bouwen van een pizza oven in combinatie met smoker à la Smokey Mountain. Ik vertelde mijn vrouw dat ik binnen 3 weken de eerste pizza wil bakken. Dus ja.. ik had een deadline :eek: Enkele klusavonden later was het zo ver, drie weken na de start belande de eerste zelfgemaakte pizza op ons bord. Nu moet ik toch echt weer door met het bouwen van de offset smoker (dat topic kan je hier ook terugvinden).. :unsure:

Start van de deuren gemaakt:
IMG-0837.jpg

IMG-0838.jpg

Ik had eerst een deurvangertje gemaakt maar dat heb ik toch maar vervangen door een hendel om de deuren goed te kunnen afsluiten (zie boven vs onder)
IMG-7184.jpg

Ook een Ali-Express metertje voorzien (y) Gewoon voor de sier, voor het echte meetwerk gebruik ik een digitale meter.
IMG-7186.jpg

Pootjes er onder en ook het slot van de onderste deur gemaakt
IMG-0907.jpg

IMG-0908.jpg

De grillplaat heb ik eerst wat moeten bijslijpen. Deze was net te groot. Past nu zoals het moet
IMG-0910.jpg

Start van de inlaat
IMG-0914.jpg

Wieltjes onder de pootjes. Dat verplaatst toch wat makkelijker ;)
IMG-0937.jpg

Inlaat verder afgewerkt:
IMG-1004.jpg

De bovenste plaat gemaakt
IMG-1006.jpg

Iets voorzien om later vlees aan te kunnen hangen en meer naar onder zie je de lekmand (die wordt dan nog met zilverpapier ingewikkeld)
IMG-1012.jpg

Hetzelfde ga ik proberen te gebruiken als kolenmand.
IMG-1008.jpg

Rand van de deuren afgewerkt en ook handvaten gemaakt
IMG-1022.jpg

Schouw en bovenste plaat er op geplaatst en de uitlaat bediening gemaakt
IMG-1026.jpg

IMG-1029.jpg

En natuurlijk horen op de in en uitlaat ook handvaten ;)
IMG-1033.jpg

IMG-1032.jpg

Laatst bewerkt:
Dit gaat niet helemaal goed.

Hopaa! :D
IMG-1031.jpg

Dan goed warm gestookt om de verf er af te kunnen bakken. En daar hoort natuurlijk een biertje bij!
IMG-1037.jpg

IMG-1041.jpg

IMG-1046.jpg

IMG-1045.jpg

Likje verf doet wonderen (y)
IMG-1059.jpg

Afgelopen zaterdag was het dan tijd om pizza's te bakken
IMG-1084.jpg

IMG-1085.jpg

IMG-1087.jpg

IMG-1086.jpg

IMG-1088.jpg

IMG-1089.jpg

IMG-1090.jpg

IMG-1091.jpg

IMG-1092.jpg

Het bakken van pizza's vraagt nog enige oefening maar deze bbq chicken was wel héél lekker :D

IMG-1099.jpg

Binnenkort de smoker ook maar eens gebruiken voor het roken van een stuk vlees. Ik hou jullie op de hoogte!

Yannick

Terug
Bovenaan Onderaan