Soms wil je wel eens meedoen aan een fotowedstrijd van een BBQ-forum waarvan het topic "brood" is. Tja wat ga je dan maken.
Eerst wilde ik een soort knakworst broodjes gaan doen, maar door omstandigheden ( de jongens) heb ik dat maar niet gedaan.
Maar ja wat dan?
Mijn inspiratie kwam van facebook af. Een soort pizza broodjes. Dus bij deze......
Ik ben heel simpel begonnen met een pak broodmix.
Gewoon netjes het recept volgen, en dan krijg je dus.
Juist een bol deeg.
Deze verdeel je, in mijn geval, 11 bolletjes en rolt deze uit tot iets wat een semi-ronde vorm heeft.
Hier leg je vervolgens een plakje snijworst op en een blokje kaas.
Doe de randjes naar elkaar toe in het midden, en lag het bolletje op de kop in een vorm.
Vervolgens gaat de vorm op de bbq, welke zo'n 225 graden is.
En na zo'n 25 ? 30 minuten krijg je het volgende resultaat.
En dan de laatste foto, daar moeten jullie voor naar de fotowedstrijd.
Het uiteindelijke resultaat is een op zich lekker broodje, al was deze iets aan de droge kant.
Ik ga het zeker nog een keer proberen.
En dan met iets meer water en/of boter door het deeg.
Eerst wilde ik een soort knakworst broodjes gaan doen, maar door omstandigheden ( de jongens) heb ik dat maar niet gedaan.
Maar ja wat dan?
Mijn inspiratie kwam van facebook af. Een soort pizza broodjes. Dus bij deze......
Ik ben heel simpel begonnen met een pak broodmix.
Gewoon netjes het recept volgen, en dan krijg je dus.

Juist een bol deeg.
Deze verdeel je, in mijn geval, 11 bolletjes en rolt deze uit tot iets wat een semi-ronde vorm heeft.
Hier leg je vervolgens een plakje snijworst op en een blokje kaas.

Doe de randjes naar elkaar toe in het midden, en lag het bolletje op de kop in een vorm.

Vervolgens gaat de vorm op de bbq, welke zo'n 225 graden is.

En na zo'n 25 ? 30 minuten krijg je het volgende resultaat.

En dan de laatste foto, daar moeten jullie voor naar de fotowedstrijd.
Het uiteindelijke resultaat is een op zich lekker broodje, al was deze iets aan de droge kant.
Ik ga het zeker nog een keer proberen.
En dan met iets meer water en/of boter door het deeg.