BasBQ
Beef en Steak

Pizza avond

 
 
 

RookEnVuur

Vuurmaker
Berichten
59
Om eens te testen hoe hoog ik mijn BBQ kan opstoen, heb ik besloten om een pizza-avondje te doen.

De voorbereiding: deeg maken van 350 gram bloem, water, gist, suiker, olijfolie en een beetje zout.



De saus: gepelde tomaten uit blik, tomatenconcentraat, ui, prei en knoflook. Alles aanbakken, dan de tomaten erbij en uiteindelijk alles met de staafmixer glad maken. Zout, peper, olijfolie en oregano erbij om op smaak te maken



Voor de toppings: geraspte kaas, mozarella, droge worst, prei, champignons en parmaham. En nooit teveel op een pizza doen! Ondertussen ook de BBQ aangestoken met houtskool en kokosbriketten voor een maximale tekperatuur. Ik heb in totaal bijna twee volle brikettenstarters erop gedaan, de temperatuur moest zo hoog mogelijk!



Helaas heb ik de BBQ slechts rond de 220 graden gekregen. Genoeg volgens de Weber website, maar minder dan een echte pizzaoven. Met een Kamado zou dit geen probleem moeten zijn. Toch er maar gewoon op, dan maar iets langer wachten :)



Als desert nog aan Nutella - marshmallow pizza gemaakt en gegeten met ijs en aardbijen. Voor de sweet tooth  :D

 
Pizza; altijd +1
Was het allemaal naar wens gelukt (op de temperatuur na)?
 
Leuk idee, die zoete pizza. Zal ik de volgende keer ook eens voorstellen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Heerlijk. Die Nutella pizza is super om mee af te sluiten


Wsm 47, Weber Performer, Weber Smokey Joe. Blogger voor http://GHENTlemensBBQ.com
 
Leuke foto's!

ziet er erg geslaagd uit allemaal.

Is de temperatuur te laag begrijp ik? Die 220 graden?

groet

B-)
 
Ze zien er wel mooi uit. Mijn zwager gebruikt een pizza rijg io zijn weber dan stook je met hout en gaat temperatuur klokkie rond...
 
Terug
Bovenaan Onderaan