BasBQ
Beef en Steak

Picanhaaa

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Goedemorgen!

Het was vrijdagavond, gezonde honger en we hadden nog een stuk picanha liggen in de diepvries. Dit stukje vlees stond al een tijdje op mijn lijstje en na het doorlezen van het artikel op Mac zijn site, gingen we het avontuur aan. (Thanks Mac!)

Het betreffende stuk was 1100 grammen zwaar, 100 dagen graan gevoerd en kwam uit Uruguay. Omdat dit dus voor mij de eerste keer picanha was is dit geen waar foto festijn. Maar ik heb naar mijn inziens de twee belangrijkste foto's gemaakt!

Bij een rooster temperatuur van 107 graden heb ik dit stuk vlees gegaard naar de 48 graden kern. Hierna de barbeque high & fast opgestookt en vlammen maar! Weers kanten hebben 3 a 4 minuten gedanst in de vlammen, wat een mooi schouwspel!


Na het affakkelen heb ik het vlees een kwartiertje laten rusten. In die tijd heb ik dus mooi de frietpan aan kunnen zwengelen, de salade gemaakt en hieronder staat het eindresultaat:

Eet smakelijk en bedankt voor het kijken! :-H
 
Lekkah!
 
Ziet er uit om op te vreten! ;)
 
Dat ziet er heelijk uit
 
Heerlijk stuk vlees!
 
Heerlijk!
 
Heerlijk hoor!
 
Een heerlijk stuk vlees is dat toch Picanha.
Start met het indirect, vervolgens spelen met de vlammen, (en hoe hoger hoe leuker en dan de blik van je visite "Gaat dit wel goed komen????")
en dan na 15 minuten rusten van het vlees, het aansnijden in mooie lapjes en dan een heerlijke smaaksensatie.
Lekkerrrrrrr......
Aankomend weekeind ga ik dit onder andere ook weer maken krijg 12 vrienden te eten bij mij thuis.
 
RvH6511 zei:
Een heerlijk stuk vlees is dat toch Picanha.
Start met het indirect, vervolgens spelen met de vlammen, (en hoe hoger hoe leuker en dan de blik van je visite "Gaat dit wel goed komen????")
en dan na 15 minuten rusten van het vlees, het aansnijden in mooie lapjes en dan een heerlijke smaaksensatie.
Lekkerrrrrrr......
Aankomend weekeind ga ik dit onder andere ook weer maken krijg 12 vrienden te eten bij mij thuis.

Precies dit inderdaad! Toen ik bezig was met het afvlammen zei mijn pa ook continue "Gaat dat niet aanbranden?!" hahaha. Zolang je het vlees goed blijft bewegen zal het weinig aanbranden :)
 
heerlijk stuk vlees, ik hou ervan
 
Heerlijk picanha!
 
Goed gelukt, ik krijg gewoon spontaan trek van je foto's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan